گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

جلسه امروز اتحادیه اروپا در بروکسل تحت الشعاع کشاورزان معترضی قرار گرفت که برای اعتراض به شرایط خود مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «اگر ببینید که با چه تعداد امروز در این‌جا حضور داریم و اگر ببینید که (اعتراضات) سراسر اروپا را فراگرفته، پس باید امیدوار باشیم. شما به ما نیاز ... بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, فرانسه, کشاورزی, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رژیمِ ناتوان از حلِ مشکلات اساسی مردم ادامۀ گرانی مواد اساسی غذائی خصوصاً نان، اجارۀ مسکن، و نیز افزایش تعرفه اینترنت به‌میزان ۳۴ درصد در هفته‌های گذشته، فشار بیشتری بر گردۀ زحمتکشان وارد آورده‌ است. خالی شدن صندوق توسعه ملی به‌دلیل برداشت‌های پی در پی دولت از این صندوق، عدم پرداخت حقوق کارگران و نیز ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, وکلا

مسدود شدن راه ارتباطی۴۰ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیل / جستجو برای پیدا کردن پنج مفقودی در کرمان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی حدود ۴۰ روستای جنوب این استان براثر بارندگی‌ شدید و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی بسته است.

 

به گزارش ایسنا علیرضا شهرکی اظهار کرد: سیلاب همچنان در رودخانه کاجو حوزه قصرقند جاری است و این حجم آب تا زمانی که فروکش نکند راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان قطعا وصل نخواهد شد ولی هم‌اینک مسیر اصلی بسته شده در اثر بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نداریم.

 

وی بیان کرد: باران‌ در جنوب سیستان و بلوچستان فصلی، لحظه‌ای و رگباری بوده و بین ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر برآورد شده است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در کنار بارندگی تندباد هم در این استان داشتیم که باعث قطع ارتباطات بویژه در خطوط برق و خسارت در بخش کشاورزی جنوب این استان شد؛ افزود: همچنان تمام نیروها و دستگاه‌های دولتی آماده‌باش خود را حفظ کرده و حفاظت از جان انسان‌ها در اولویت و سپس تلاش در جهت کاهش خسارت‌ها است.

 

وی تصریح کرد:براساس پیش‌بینی هواشناسی امروز قدرت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان ضعیف خواهد شد و تا امشب یا فردا اثری از آن نخواهد بود.

 

شهرکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طی بارندگی‌های اخیر هیچ‌گونه فوتی تاکنون ثبت نشده و تنها یک خودرو و سرنشینان آن در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی نجات یافتند.

 

وی با بیان اینکه ۴۲ نفر نیز با وجود اخطارها به دریا رفته بودند که با تلاش نیروهای مختلف به سلامت نجات یافته و به ساحل برگشتند خاطرنشان کرد: امیدواریم این ساعات پایانی گذر سامانه بارشی از سیستان و بلوچستان بدون حادثه پشت سر گذاشته شود.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برق اکثر مناطق روستایی در این استان که بر اثر بارندگی‌ها قطع شده بود نیز با حضور نیروهای شرکت توزیع برق رفع شده و گزارش حادی از این موضوع هم تا این لحظه اعلام نشده است.

 

جستجو برای پیدا کردن پنج مفقودی در کرمان/ کشف یک جسد در بافت/ ۲۱ روستای سیل زده

 

کرمان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از عملیات امداد و نجات نیروهای امدادی در ۲۱ روستا در شهرستان های بافت، بردسیر، رابر، راور، سیرجان، زرند، راین و ماهان در طی ۴ ساعت در عصر روز گذشته خبر داد.

 

“رضا فلاح” امروز ۲۶ تیرماه اظهار کرد: در پی بارندگی های شدید، طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل بلافاصله نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر برای عملیات امدادونجات به مناطق سیل زده در شهرستان های بافت، بردسیر، رابر، راور، سیرجان، زرند، راین و ماهان اعزام شدند.

 

وی با اشاره به اعزام ۵۲ نیروی امدادی در قالب ۱۴ تیم به مناطق حادثه دیده افزود: روز گذشته ۲۵ تیرماه عملیات ارزیابی، رهاسازی خوردهای گرفتار در آب، تخلیه آب منازل و معابر در ۲۱ روستا به مدت ۴ ساعت انجام شده است.

 

فلاح با اشاره به بکارگیری ۱۳ خودروی کمک دار و آمبولانس در این عملیات ها تصریح کرد: عملیات امدادرسانی در روستاها و مناطق شهر درگیر سیل همچنان ادامه دارد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اعزام ۷ تیم امدادونجات در شب گذشته به روستای کیسکان برای پیدا کردن پنج نفر مفقودی افزود: صبح امروز ۴ تیم امدادونجات و آنست از مرکز استان و شهرستان سیرجان به شهرستان بافت اعزام شدند.

 

وی اظهار کرد: در ادامه امدادرسانی های انجام شده عملیات جستجو برای پیدا کردن پنج مفقودی از سر گرفته شد و نیروهای هلال احمر صبح امروز اولین جسد را در حوالی سد بافت پیدا کردند.

 

فلاح تصریح کرد: همه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان در حال آماده باش هستند.

محمد درویش: ارتقای امنیت آبی چگونه ممکن است؟

یک فعال محیط زیست گفت: امنیت آبی واقعی در گرو تغییر چیدمان توسعه، مبتنی بر توانمندی‌های بوم‌شناختی، کاهش وابستگی معیشتی به منابع آب، تقویت تولید ثانویه، کاهش نگاه‌های امنیتی از روی فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد و تقویت حرکت‌های فرهنگی و آموزشی به‌منظور ارتقای دانش شهروندان است.

ادامه

اجتماعی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, محیط زیست

چه باید کرد؟ نقش جوانان و دانشجویان در جنبش فرارویِ میهن

در بیست‌ودومین سالگرد جنبش دانشجویی ۱۸ تیر، میهن‌مان دوران بسیار حساسی را می‌گذراند و نشانه‌هایی بسیار روشن از اعتلای جنبش های اجتماعی را شاهدیم.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, دانشجویی, سیاسی, محیط زیست, مقاله

کارشناس محیط زیست: شرایط محیط‌ زیستی خوزستان محصول سوءمدیریت دستگاه‌ها است

یک کارشناس حوزه محیط زیست گفت: شرایط محیط زیستی استان خوزستان محصول بی‌برنامه‌گی و سوءمدیریت در دستگاه‌های مسئول است. در عمل برنامه‌ای برای حفظ محیط زیست خوزستان وجود ندارد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, گزارش, محیط زیست