گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

مسدود شدن حساب کاربری زن کوبایی به دلیل اعتراض به‌ سوءاستفاده از عکسش توسط کمیسر حقوق بشر سازمان ملل

اعتراض زن کوبایی به سوءاستفاده کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از عکسش موجب بسته شدن حساب کاربری او در توییتر شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، حساب توییتر یک زن کوبایی بدون دلیل خاصی بعد از اعتراض به کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد بسته شد.

 

میشل باشله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، از تصویر این زن استفاده کرده بود تا «معترضان» علیه دولت کوبا را به تصویر بکشد؛ در حالی که این زن در واقع از حامیان دولت بود و در راهپیمایی حمایت از دولت شرکت کرده بود.

 

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در توییت خود از دولت کوبا درخواست کرد که به خواست اغتشاشگران توجه داشته باشد. او همچنین خواستار آزادی افرادی شد که در این جریان به زندان افتاده اند.

 

باشله در توییت خود از تصویر زنی کوبایی استفاده کرده بود که پرچم کوبا را در دست داشت و فریاد می‌زد. اما واقعیت این است که این زن حامی دولت کوبا بود.

 

بتی پاریول کوسادا-زن کوبایی- در توییتی به زبان اسپانیایی اعلام کرد که هرگونه سوءاستفاده از تصویرش به عنوان نمادی از اغتشاشگران را محکوم می‌کند. اما پس از آنکه این زن مخالفت خود را با سوءاستفاده از عکسش اعلام کرد، توییتر حساب او را به بهانه واهی «فعالیت غیرعادی» بست.

 

باشله در مورد این مسئله سکوت کرده و هنوز عذرخواهی نکرده است.

 

حساب کاربری رسمی سازمان ملل که گویا با هوش مصنوعی اداره می‌شود توییت مسئله‌ساز میشله را حذف کرده و توییت جدیدی با همان متن، اما با تصویر دیگری در صفحه قرار داده است.

 

این دو توییت موجی از نارضایتی کاربران توییتر را به همراه داشته است. یک توییت که نقش باشله را به عنوان «ابزار» نشان می‌داد ۲۶ هزار بار لایک (مورد پسند) و ۸ هزار بار بازتوییت شده است.

 

مشکلات اقتصادی در کوبا به خاطر تحریم‌های ۶۰ ساله دولت آمریکا علیه این کشور است. در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در ماه ژوئن، ۱۸۴ کشور از جمله اتحادیه اروپا رای به لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا دادند. با این حال آمریکا تاکنون به خواست جامعه بین الملل توجهی نشان نداده است.

خط بطلان هزاران هوادار دولت کوبا بر دسیسه‌های آمریکا

هزاران کوبایی روز شنبه در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, کوبا, گزارش, همبستگی

۷۵ تا۸۰ درصد واکسن‌های وارداتی به کشور از چین است

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران که چین اظهار داشت: اگر کشتی ایرانی در یک بندر پهلو بگیرد، بندر و اپراتور آن با تحریم‌های آمریکا مواجه می‌شوند. شرکت‌های نفتی که در چین وجود دارند بنگاه‌های تجاری هستند و مسائل سیاسی را به مسائل تجاری ترجیح نمی‌دهند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, شرق آسیا

وزیر خارجه کوبا: بدترین صحنه‌های سرکوب مردم را در اروپا دیده‌ام

وزیر امور خارجه کوبا در انتقاد از اظهار نظرهای دولت‌های غربی پیرامون اعتراض‌ یکشنبه اخیر شماری از مردم این کشور گفت: خشونت شدید پلیس و سرکوب معترضان در پایتخت‌های اروپایی بدتر از کوبا است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, فرانسه, کوبا, گزارش

روسیه خواستار پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های شد

هیأت روسیه در جلسه امروز شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگ‌های گفت مسکو خواستار تایید پیشنهاد ایران برای عضویت در این سازمان است.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, ایران, بحرین, بلاروس, پاکستان, تاجیکستان, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, سریلانکا, شانگ‌های, عربستان سعودی, قرقیزستان, قزاقستان, قطر, کامبوج, مصر, نپال, هندوستان