چه باید کرد؟ نقش جوانان و دانشجویان در جنبش فرارویِ میهن

در بیست‌ودومین سالگرد جنبش دانشجویی ۱۸ تیر، میهن‌مان دوران بسیار حساسی را می‌گذراند و نشانه‌هایی بسیار روشن از اعتلای جنبش های اجتماعی را شاهدیم.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, دانشجویی, سیاسی, محیط زیست, مقاله

درود بر کارگران پروژه‌ای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی؛ مبارزهٔ مشترک و خواست‌‌های مشترک!

اعتصاب کارگران پروژه‌ای شرکت های پیمانکار صنایع نفت، گاز، و پتروشیمی و تأکید آنان برخواست‌های برحق‌شان از مهم‌ترین رویدادهای چندهفتهٔ اخیر میهن‌مان است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, کارگری, مقاله

موج اعتصابات کارگران صنعت نفت / کارگران رسمی صنعت نفت نیز به معترضین می‌پیوندند

اعتصاب کارگران صنعت نفت ایران در هفت استان و ۴۰ شرکت، مورد پشتیبانی معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و سندیکاها قرار دارد. کمیسیون انرژی مجلس ترتیب نشستی با وزیر نفت و نمایندگان سپاه و دستگاه‌های امنیتی را داده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, کارگری, گزارش, معلمان

از مبارزۀ حق‌طلبانهٌ کارگران پروژه‌ای صنایع نفت پشتیبانی کنیم!

گزارش‌های انتشاریافته حاکی ازآن است در مناطق مختلف کشور شمار بزرگی از کارگران پروژه‌ای، پیمانی و قرارداد موقت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند. این اعتصاب‌ها با فراخوان ازسوی فعالان کارگری از روز گذشته آغاز شده‌است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

مبارزه دانشجویان در رویاروئی با سیاست‌های به‌غایت غیرعادلانه در حوزه آموزش عالی

مردم کشور ما به‌خصوص جوانان و دانشجویان سیاست هایی به‌غایت غیرعادلانه در حوزه آموزش عالی را شاهد هستند که از جمله آن‌ها قانون شکنی در استفاده از امکانات آموزشی دانشگاه‌ها به‌منظور تقویت و ادامۀ بقای رژیم ولایی، اختصاص سهمیه ورودی دانشگاه ها به داوطلب‌های فاقد شرایط ورود به‌دانشگاه اما سهمیهٔ منتخب سپاه پاسداران و بسیج، ... مبارزه دانشجویان در رویاروئی با سیاست‌های به‌غایت غیرعادلانه در حوزه آموزش عالی

ادامه

ایران, حقوق بشر, دانشجویی, سیاسی, مقاله

مرگ دو دانشجویان در سانحه واژگون مینی‌بوس حامل دانشجویان رشته زمین‌شناسی

یکی از مسئولان دانشگاه دامغان از پیگیری روند درمان دانشجویان مصدوم حادثه روز گذشته واژگونی مینی‌بوس دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

 

این مسئول در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مصدومان این سانحه در بیمارستان های بهشهر و گلوگاه بستری و روند درمان آنها در حال انجام است.

 

وی با اشاره به مرگ دو نفر از دانشجویان در این سانحه افزود: حال مابقی دانشجویان وخیم نیست و امیدوارم هرچه سریع تر پس از بهبودی کامل مرخص شوند.

 

وی یادآور شد: بلافاصله پس از وقوع سانحه مسوولان دانشگاه با حضور در بیمارستان های بهشر و گلوگاه روند درمان دانشجویان را پیگیر شدند.

 

دانشگاه دامغان نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد: احسان چیت ساز و محمد امین کرمی اوربادی دو دانشجوی دانشکده زمین شناسی این دانشگاه هستند که متاسفانه در سفر تحقیقاتی، روز گذشته در اثر واژگونی مینی بوس جان باختند.

 

همچنین اسامی مجرومین این سانحه و محل بستری شدن آنها به شرح زیر اعلام شده است :

 

رضا ابراهیمی: بیمارستان گلوگاه

رحمان حسن پور اقدام: بیمارستان گلوگاه

پیام بیگلر: بیمارستان بهشهر

سینا تولایی شاه عنایتی: بیمارستان بهشهر

رحمت رضایی کردمیری: بیمارستان بهشهر

امیرمحمد صفری: بیمارستان بهشهر

علی گازران: بیمارستان بهشهر

علی نورآبادیان: بیمارستان گلوگاه

 

دو دانشجوی جان باخته به بیمارستان بهشهر منتقل شده بودند که متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده، تلاش پزشکان بی ثمر مانده و در این بیمارستان جان باختند.

تجمع اعتراضی دانشجویان و جامعه علوم آزمایشگاهی در روز علوم آزمایشگاهی

جمعی از دانشجویان و شاغلین جامعه علوم آزمایشگاهی کشور در اعتراض به ورود رشته‌های غیر مرتبط در حرفه علوم آزمایشگاهی، حذف مقطع دکتری از این رشته، نداشتن پروانه نظام پزشکی و سختی کار فراوان و حقوق بسیار پایین در این رشته، در سالروز تولد حکیم جرجانی و هم زمان با روز علوم آزمایشگاهی در مقابل ... تجمع اعتراضی دانشجویان و جامعه علوم آزمایشگاهی در روز علوم آزمایشگاهی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, دانشجویی

مرگ یک دانشجو در دوران بازجویی در زندان ایلام

طالب بساطی، دانشجوی پزشکی در زندان ایلام، پس از دو هفته بازداشت جان باخته است. در گواهی فوت وی ذکر شده که وی به دلیل «ترومای مغزی» فوت کرده است. ترومای مغز ضربه‌ای است که بر اثر آن جمجمه و مغز آسیب جدی می‌بیند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, دانشجویی