چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

مرگ دردناک یک بی‌خانمان به دست پلیس آمریکا + فیلم

پیاده روی ورزشکاری بی‌خانمان در آمریکا خشم پلیس ایالت کالیفرنیا را به حدی برانگیخت که منجر به مرگ او شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دو افسر پلیس در شهر «اورنج» در ایالت کالیفرنیای آمریکا یا جوانی که در حال پیاده‌روی بود درگیر شدند. ویدئویی که به تازگی در فضای مجازی از برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با ورزشکاری بی‌خانمان منتشر شده، تصویری جدید از رفتار غیرانسانی نیرو‌های کشوری که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارد، به نمایش می‌گذارد.

 

در این تصاویر دو افسر پلیس یک جوان را به علت پیاده روی متوقف می‌کنند و برخورد خشن آن‌ها منجر به درگیری میان جوان و نیرو‌های پلیس می‌شود که در نهایت پلیس وی را نقش بر زمین کرده و هنگامی که شهروند آمریکایی در تلاش برای مقاومت در مقابل این خشونت بی‌دلیل بود، به وی شلیک می‌کنند.

 

به گفته شاهدان عینی این جوان بر اثر اصابت دو تیر بلافاصله در محل درگیری جان خود را از دست می‌دهد. گفته شده این جوان پیشتر ورزشکار پرورش اندام بوده است و با همسر و فرزندش زندگی راحتی در لس آنجلس داشته‌اند، اما بر اثر سیاست‌های اقتصادی آمریکا تمام دارایی خود را از دست داده و ناچار می‌شود نقل مکان کند. وی به فردی تنها و بی‌خانمان تبدیل شده بوده که در خیابان‌های آمریکا زندگی می‌کرده است.

 

کمونیسم‌ستیزی لجام‌گسیختهٔ جمهوریخواهان نشانهٔ ضعف سیاسی آنان است

جای جو مک‌کارتی در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان امسال کاملاً خالی بود. نکوهش کمونیست‌ها- چه از نوع حقیقی و چه غالباً خیالی- می‌توانست عطش کمونیست‌ستیزی این سناتور سال‌های دهه ۱۹۵۰ ایالت ویسکانسین تسکین دهنده باشد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, دیدگاه, کمونیسم, مقاله

تظاهرات علیه تبرئه قاتل شهروند آمریکاییِ آفریقایی‌تبار، در چند شهر آمریکا به خشونت کشیده شد

در پی تبرئه ماموران پلیس مظنون به قتل بریانا تیلور، شهروند آمریکایی آفریقایی‌تبار، معترضان به صدور این حکم در بسیاری از شهر‌های ایالات متحده تظاهرات کردند. گروهی از فعالان حقوق بشر این حکم را «سقط جنین عدالت» توصیف کرده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی خواستار پایان نژادپرستی شد

رییس جمهوری آفریقای جنوبی به نمایندگی از اتحادیه آفریقا از سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به نژادپرستی خصوصی و دولتی در هرشکل و هر جایی، تلاش کند.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه آفریقا, اسراییل, افریقای جنوبی, تبعیض‌نژادی, تحریم, جنوب آفریقا, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, سازمان تجارت جهانی, سازمان ملل, سخنرانی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, فساد, فلسطین, کوبا, همبستگی

درخواست چین از کشورها برای اولویت‌دادن به جان و سلامتی مردم

در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ۱۴ و ۱۵ سپتامبر، گفت و گو و تبادل نظر درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر حقوق بشر در حاشیه چهل و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برگزار شد.

ادامه

اپارتایت, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل