چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

مرکل: هوآوی در توسعه فناوری اینترنتی در آلمان می‌تواند فعالیت کند

به نقل از مجله اشپیگل، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در توکیو با اشاره به مناقشاتی که درباره شرکت چینی هواوی پیش آمده، اظهار داشت: دستیابی هوآوی به فناوری برتر اینترنت و برخورداری از اینترنت G5 ستودنی است.

 

وی در ادامه سخنان خود افزود: شرکت های چینی مانند هوآوی می توانند در آلمان فعالیت داشته باشند.

 

نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با بیان اینکه ژاپن بدنبال قطع همکاری با هوآوی نیست، تاکید کرد: باید برای دستیابی به اطلاعات دقیق درخصوص فعالیت های اطلاعاتی هوآوی درباره آمریکا اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

مرکل پس از این دیدار در سخنرانی خود در میان دانشجویان ژاپنی درباره همکاری های آتی آلمان و هوآوی گفت: زمان دقیق این همکاری را بزودی اعلام می‌کنیم.

 

گفتنی است هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت‌تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

مهر

کوبا؛ بیایید همگی ما برای متوقف‌کردن مداخله امپریالیستی در آمریکای لاتین بسیج شویم

به گزارش شینهوا، «برونو رودریگز» (Bruno Rodriguez) وزیر خارجه کوبا در پیامی توییتری اعلام کرد: دولت آمریکا یعنی مغز متفکر واقعی کودتا علیه ونزوئلا تهدید کرد که به این کشور تجاوز نظامی می‌ٰکند و بر اروپا برای همدست‌ شدن در این تجاوز هم فشار می‌آورد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

چین از کشورهای جهان می‌خواهد نظام تحریم‌های آمریکا را تضعیف کنند

روزنامه دولتی چین در مطلبی از راه‌‌اندازی کانال ویژه اروپا برای تضعیف تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تسهیل تجارت با ایران استقبال کرده و از کشورهای دنیا خواسته تحریم‌های آمریکا را تضعیف کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا

چین، آماده مقابله با بدترین شرایط

اظهارات هشدار آمیز مقام های ارشد چین نسبت به روابط اقتصادی این کشور و آمریکا نشان می‌دهد پکن بتدریج خود را برای بدترین شرایط آماده می‌کند شرایطی که رییس‌جمهوری این کشور پیشتر نسبت به آن هشدار داده بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کشمکش آمریکا با کره‌جنوبی درباره هزینه‌های نظامی آمریکا در این کشور

بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد: مساله تاکید دولت دونالد ترامپ بر این موضوع است که کره جنوبی باید افزایش ۵۰ درصدی در پرداخت هزینه اقدامات نظامی آمریکا از جمله حمایت مالی از بمب افکن‌های قادر به حمل موشک‌های اتمی مستقر در چند مایلی جزیره گوآم را بپذیرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی