شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مردم کره جنوبی به استقرار موشک‌های آمریکایی اعتراض کردند

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، در چند روز اخیر شماری از مردم منطقه ای که تاد در آن آرایش داده شده، راه های ورود خودروها و نیروها به این محل را مسدود کرده اند.

 

گزارش حاکی است که مردم بشدت نگران آرایش این سامانه هستند و گفته اند که همچنان به اعتراضات ادامه خواهند داد.

 

یونهاپ می نویسد که در روزهای اخیر ماموران پلیس و نیروهای ضد شورش کره جنوبی با شماری از معترضان به استقرار سامانه پیشرفته موشکی آمریکا در کشورشان درگیر شده اند.

 

درگیری زمانی شروع شد که مردم نسبت به انتقال مواد و تجهیزات به محل استقرار این سامانه اعتراض کرده و درصدد متوقف کردن این محموله ها بودند.

 

به دنبال این قضیه شماری از مامورانی که امنیت این منطقه را برعهده دارند با مردم درگیر شدند گزارش حاکی است دستکم ۱۰ نفر در جریان این درگیری ها زخمی شده اند.

 

دولت های کره جنوبی و آمریکا از دو سال قبل گفت و گو برای استقرار این سامانه را شروع کردند و نهایتا به رغم مخالفت های چین و روسیه و مردم کره جنوبی، این سامانه در روستای ‘سیونگجو’ در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت کره جنوبی آرایش داده شد.

 

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای از استقرار سامانه و نظامیان در این منطقه دفاع کرده و آورده است که باید شرایط زندگی برای نظامیان آمریکایی و کره جنوبی در این محل بهبود یابد.

 

صدها روستایی خشمگین چند روز قبل نیز در اعتراض به تلاش ها برای ساخت و ساز در محل تاد، راه های دسترسی بر روی ۴۰۰ سرباز و افسر نظامی آمریکایی و کره ای را در این منطقه مسدود کردند.

 

بر اساس گزارش های موجود کره جنوبی با استقرار شش سامانه پرتاب موشکی تاد در این محل موافقت کرده و از سال گذشته میلادی این سامانه ها آرایش داده شده است.

ایرنا

اتریش از سیاست تجاری آمریکا مقابل چین انتقاد کرد

وزیر اقتصاد اتریش در پی سفر اخیر هیات بزرگ تجاری این کشور به چین و امضای قراردادهایی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو، از سیاست های تجاری آمریکا در اعمال تعرفه بر واردات چین انتقاد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اقتصادی, امریکا, چین

استقبال چین از تصمیم کره‌شمالی برای توقف برنامه‌های موشکی و هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: کره شمالی تصمیم گرفته تا آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کرده و رشد اقتصادی و بهبود رفاه مردمش تمرکز کند و ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم.

ادامه

جهان, چین, خبر, ژاپن, کره جنوبی, کره شمالی

نخستین مکالمه رهبران دو کره از طریق خط تماس اضطراری

به گزارش نووستی، خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی، امروز جمعه اعلام کرد که خط تماس مستقیم میان «مون جائه این» رئیس‌جمهوری این کشور و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی برقرار شده است.

ادامه

جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی