چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

مردم کره از اینکه آمریکا را امپریالیست بخوانند دیگر ابایی ندارند!

صدها نفر از مردم کره جنوبی در اعتراض به توافق کشورشان با آمریکا بر سر استقرار سامانه ضد موشکی «تاد»، در اطراف محل نصب این سامانه چادرهای اعتراضی برپا کردند.

 
بر اساس توافقی که تابستان سال گذشته میان دولت های آمریکا و کره جنوبی حاصل شد، سامانه تاد در ۳۰۰ کیلومتری پایتخت این کشور در منطقه ای به نام «سئونگجو» مستقر شده است.

 
همین موضوع باعث شده تا این منطقه طی هفته ها و روزهای اخیر شاهد اعتراضات گسترده باشد که در تازه ترین مورد، مردم این منطقه در واکنش به استقرار این سامانه چادرهایی را به نشانه اعتراض برپا کرده اند.

 
بعضی از مردم در خیابان های این روستا و در نزدیکی زمین گلف «اسکای هیل» محل استقرار این سامانه پلاکارت های نصب کرده اند که در آن شعارهایی علیه دولت های کره جنوبی و آمریکا نوشته شده است.

 
این در شرایطی است که با گذشت چندین هفته از استقرار این سامانه و عملیاتی شدن آن هنوز اعتراضات مردم منطقه فروکش نکرده است.

 
قبل از این نیز بارها معترضان با نیروهای امنیتی و پلیس که زمین گلف را در احاطه گرفته اند درگیر شده و شماری نیز از هر دو طرف زخمی شده اند.

 
اواخر این هفته نیز به رغم تعطیلی روز کودک در کره جنوبی باز هم مردم دست از اعتراض نکشیدند و حتی شماری از کودکان نیز نوشته هایی را در مخالفت با سامانه ضد موشکی آمریکا در دست گرفته و مردم نیز همچنان در خیابان ها حضور دارند.

 
لحن شعارهای این روزهای مردم منطقه تندتر شده و رسانه های منطقه از جمله روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز دوشنبه نوشت: مردم از اینکه آمریکا را امپریالیست بخوانند دیگر ابایی ندارند.

 
در گوشه ای دیگر از اطراف محل استقرار این سامانه صدها معترض شعار می دهند که کره ای ها از تاد، جنگ و درگیری نظامی نفرت دارند و خواستار برچیده شدن بساط نظامی گری آمریکا در منطقه و آسیا شده اند.

 
حوادث در شرایطی رخ می دهد که سامانه پیشرفته موشکی تاد با پشتیبانی و حراست هشت هزار نیروی نظامی و پلیس کره جنوبی وارد کشور شده و آرایش یافته است.

 
این در حالیست که هفته گذشته نیز پرداخت هزینه استقرار سامانه «تاد» به موضوع اختلاف میان آمریکا و کره جنوبی مبدل شده بود چرا که دونالد ترامپ اعلام کرده است سئول باید هزینه یک میلیارد دلاری مربوط به استقرار این سامانه دفاع موشکی را پرداخت کند.

 
به رغم تمایل آمریکا و کره جنوبی بر سر استقرار این سامانه به بهانه تهدیدهای موشکی کره شمالی، چین و روسیه از مخالفان سرسخت اجرای این طرح هستند.

ایرنا

یک وکیل متخصص حقوق بشر رئیس جمهوری کرۀ جنوبی شد

با اینکه شمارش آرا به پایان نرسیده، اما معلوم است که آقای مون جا – این، وکیل متخصص در حقوق بشر، به آسانی در انتخابات ریاست جمهوری کرۀ جنوبی به پیروزی دست یافته است. انتخابات پیش از موعد در این کشور به دلیل برکناری رئیس جمهوری قبلی، خانم پارک گون-هی برگزار شد که به سوءاستفاده‌های ... یک وکیل متخصص حقوق بشر رئیس جمهوری کرۀ جنوبی شد

ادامه

جهان, خبر, کره شمالی

هشدار بی‌سابقه‌ چین به شهروندانش در کره‌شمالی برای ترک این کشور

بر اساس گزارش‌ها چین ماه گذشته میلادی و چند روز پیش از رژه نظامی بزرگ کره شمالی به شهروندانش در این کشور هشدار داده بود به سبب نگرانی از بابت احتمال حمله آمریکا به کره شمالی و تشدید تنش‌ها در منطقه کره شمالی را ترک کنند.   به نقل از روزنامه اکسپرس، بر اساس اعلام رادیو ... هشدار بی‌سابقه‌ چین به شهروندانش در کره‌شمالی برای ترک این کشور

ادامه

جهان, چین, خبر, کره شمالی

رئیس سیا در سفری غیرمنتظره وارد سئول شد!

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، منابع دولتی کره‌جنوبی اعلام کردند که «مایک پمپئو» رئیس سیا برای رایزنی درباره تحولات کره‌شمالی در سفری غیرمنتظره وارد سئول شده است.   بر اساس این گزارش، دیدار پمپئو از سئول، سفر بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی به کره‌جنوبی بعد از سفر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور در ماه گذشته ... رئیس سیا در سفری غیرمنتظره وارد سئول شد!

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی

چین تعلیق فوری فعالیت «تاد» را خواستار شد

چین، چند ساعت پس از به عملیاتی شدن یک سامانه سپر موشکی تاد در کره‌جنوبی، خواستار توقف فوری کار این سامانه و تعلیق آن شد.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، چند ساعت پس از آن‌‌که آمریکا اعلام کرد یک سامانه سپر موشکی «تاد» را در کره‌جنوبی عملیاتی کرده است، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «موضع ... چین تعلیق فوری فعالیت «تاد» را خواستار شد

ادامه

جهان, چین, خبر, کره جنوبی