مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

مذاکرات روسیه برای خروج دومین گروه افراد مسلح از غوطه‌شرقی

نمایندگان مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس در حال انجام مذاکرات جدی با فرماندهان گروه‌های مسلح در غوطه‌شرقی برای خروج دومین گروه از عناصر مسلح از این منطقه هستند.

 

به نقل از اسپوتنیک، مرکز روسی نظارت بر آشتی در سوریه که وابسته به وزارت دفاع روسیه است از مذاکره با سرکرده های گروه های مسلح در غوطه شرقی برای خروج گروه جدیدی از عناصر مسلح از این منطقه خبر داد و افزود بر اثر حملات راکتی و خمپاره ای تروریست ها به دمشق در ۲۴ ساعت گذشته یک شهروند غیر نظامی کشته شد.

 

سرلشکر ولادیمیر زولوتوخین سخنگوی مرکز روسی نظارت بر آشتی در سوریه گفت: « مذاکرات جدی بین نمایندگان این مرکز و فرماندهان گروه های مسلح با هدف دستیابی به توافق بر سر خروج دومین گروه از عناصر مسلح از منطقه عاری از خشونت در غوطه شرقی ادامه دارد.»

 

سرلشکر زولوتوخین گفت: « اوضاع در غوطه همچنان متشنج است و حملات تروریست ها از غوطه شرقی به مناطق مسکونی در دمشق و حومه نزدیک آن ادامه دارد.»

 

وی افزود عناصر مسلح در غوطه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ خمپاره ۱۲۰ میلی متری به دمشق و حومه آن شلیک کردند و بر اثر آن یک نفر کشته شد و ۹ نفر دیگر زخمی شدند و خسارت های مادی زیادی به همراه داشت.

تسنیم

ضرب الاجل ارتش سوریه به تروریست ها برای خروج از محله القدم دمشق

رسانه های نزدیک به تروریست ها امروز یکشنبه، اعلام کردند که ارتش سوریه به عناصر گروه های ارتش آزاد و جبهه تحریرالشام (النصره) ۴۸ ساعت مهلت داده تا با پیوستن به روند آشتی و یا خروج به سمت استان ادلب اقدام کنند.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر

ارتش سوریه «دوما و حرستا» در غوطه شرقی دمشق را محاصره کرد

به گزارش روسیا الیوم، ارتش سوریه امروز شنبه، عملیات نظامی خود در غوطه شرقی دمشق را ادامه داد تا جایی که در بیشتر مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح پیشروی کرد.   خبرگزاری رویترز نیز به نقل از فعالان مخالف در دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، نیروهای دولتی سوریه بعد از پیشرفت میدانی و پس ... ارتش سوریه «دوما و حرستا» در غوطه شرقی دمشق را محاصره کرد

ادامه

جهان, خبر, سوریه

کنترل ارتش سوریه بر بیش از نیمی از مساحت غوطه‌شرقی و موافقت دو گروه شورشی با خروج از این منطقه

براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور و منابع موثق، ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانشان بیش از نیمی از مساحتی که مخالفان مسلح در غوطه شرقی بر آن مسلط بودند را پس گرفته‌اند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه