توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

پایگاه اینترنتی «فلایت رادار ۲۴» اعلام کرد آخرین باری که یک پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» بر فراز دریای سیاه در سواحل کریمه پرواز کرد، ۲۱ ماه مارس گذشته یعنی حدودا یک ماه پیش بوده است. به گزارش مهر به نقل از المیادین، آمریکا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین راهبردی «گلوبال هاوک» خود را بر فراز دریای ... توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روایتِ خبرنگاران از اتوبوسِ مرگ/ نه عذرخواهی؛ نه استعفا

خیلی عجیب بود، اتوبوس تا یک مسیری با سرعت خیلی کمی حرکت می‌کرد و به همین دلیل طول کشید تا به محل برنامه برسیم، اما در مسیر برگشت که تغییر مسیر داده شد و جاده عوض شد، می‌گفتند به ما گفته شده، تند بروید، درحالیکه ما گفتیم عجله‌ای نداریم که تند بروید، چون بعد از ... روایتِ خبرنگاران از اتوبوسِ مرگ/ نه عذرخواهی؛ نه استعفا

ادامه

اجتماعی, ایران, روزنامه نگاران, گزارش, یادنامه

اعتراض انجمن قلم آمریکا به حملات اسرائیل به مقر خبرنگاران در غزه

انجمن قلم “پن” شاخه آمریکا که در حوزه ادبیات و آزادی بیان در نیویورک فعالیت می‌کند، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای به حمله اسرائیل به مقر خبرنگاران در نوار غزه اعتراض و این اقدام را محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, فلسطین

گزارشگران بدون مرز از بن سلمان به اتهام جنایت علیه بشریت شکایت کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز از محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی به دلیل رفتار این کشور در مواجهه با خبرنگاران و به‌ویژه نقشش در قتل جمال خاشقجی و «جنایت علیه بشریت» شکایت کرد.  

ادامه

المان, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

مدیر مسئول روزنامه شرق بازداشت شد

مدیر مسئول روزنامه شرق که از سوی دادگاهی در مشهد احضار شده بود پس از جلسه دادگاه با حکم قاضی بازداشت شد. این خبر را همکاران مهدی رحمانیان در روزنامه تایید کرده‌اند.

 

خبرگزاری ایسنا خبر داده که مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق، مقارن ظهر شنبه (۸ ادریبهشت / ۲۸ آوریل) در مشهد بازداشت شده است. خبر بازداشت رحمانیان را همکاران او در روزنامه شرق تایید کرده‌اند.

 

مهدی رحمانیان هفته گذشته به دلیل چاپ گزارشی در صفحه اجتماعی روزنامه شرق از سوی دادگاهی در مشهد احضار شده بود. او هفته گذشته در دادگاه حاضر شد اما ادامه دادگاه به دلیل نقص مستندات، به هفته بعد موکول شد.

 

رسانه‌های ایران نوشته‌اند آقای رحمانیان دیشب (جمعه ۷ اردیبهشت) به همراه خانواده به مشهد رفت تا برای بار دوم در جلسه بازپرسی حضور یابد. مدیرمسئول شرق مقارن ظهر روز شنبه پس از جلسه با قرار بازپرس به دلیل عدم تامین وثیقه بازداشت شد.

 

گزارشی که مدیرمسئول شرق به دلیل انتشار آن احضار شده، در صفحه اجتماعی شماره ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ این روزنامه چاپ شده است. این گزارش “از ستایش تا ندا” عنوان داشت و شرحی از وضعیت محله‌ای در مشهد بود که “ندا”، دختر بچه هفت ساله افغان، در اوایل فروردین ماه در آنجا به قتل رسیده بود.

 

فرد متهم به قتل ندا اعتراف کرده که این کودک هفت ساله را در خیابان ربوده، به او تجاوز کرده و جسدش را درون یک کیسه زباله انداخته و در شهرک شهید رجایی مشهد رها کرده است. ندا برای خرید نان از خانه خارج شده بود.

 

قاتل ندا هم‌چنین در اعترافاتش گفته است: «دختر بچه را در خیابان دیدم و ناگهان شیطان به سراغم آمد و پس از ربودنش اقدام به آزار و اذیتش کردم و در حالیکه گریه می‌کرد خواستم تا به کسی حرفی نزند که عنوان کرد به خانواده‌اش می‌گوید که با او چه کار کردم به همین خاطر از ترس لو رفتنم او را کشتم و جسدش را در یک کیسه بزرگ گذاشته و در خیابان رها کردم».

 

در گزارش تکان‌دهنده‌ی روزنامه شرق از وضعیت شهرک شهید رجایی، محله‌‌ای که ندای ۷ ساله در آن زندگی می‌کرد و به قتل رسید، آمده است: «اینجا محله قلعه ساختمان است؛ جایی که مسئولان جمعیت امام علی می‌گویند کوچه‌هایش را در نقشه هم نمی‌شود پیدا کرد…؛ یکی از فقیرترین محله‌های حاشیه‌نشین استان خراسان‌رضوی که انتهای کوچه‌هایش به دیوارهای بلند زرد و آبی‌رنگی می‌خورد که متعلق به آستان قدس رضوی است؛ زمین‌هایی که حالا پاتوق مصرف‌کننده‌های مواد مخدر است… .»

 

قوه قضاییه درچنبره نهادهای نظامی- امنیتی

کشتن، به حبس کشیدن و تضییع حقوق یک انسان، ظلم به یک فرد نیست، اسارت و کشتن یک جامعه است که به زمانش جامعه آن را پیگیری خو اهد کرد و حضرتعالی به عنوان ریاست انتصابی این نهاد، مسئول مستقیم همه این رفتارهای غیر قانونی و غیر انسانی هستید.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران

پیام تبریک کانون صنفی معلمان استان تهران به انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

سالهاست که در پهنه سیاسی و اجتماعی جهان مدرن مطبوعات و رسانه ها به درستی به رکن چهارم دمکراسی نام گذاری شده‌اند. این نام گذاری بیش از ان که وجهه ای سمبلیک داشته باشد، نشان از حقیقتی اشکار در دنیای امروز است. جهانی که بیش و پیش از هرچیز، رشد وشکوفایی آن در گرو توسعه ... پیام تبریک کانون صنفی معلمان استان تهران به انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

ادامه

ایران, خبر, روزنامه نگاران, معلمان