وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

مدیر شورای منافع ملی امریکا؛ تحریم بانک مرکزی چین به‌بهانه رابطه با ایران به‌آشوب در اقتصاد جهان می‌انجامد

به گزارش اسپوتنیک، «فیلیپ جیرالدی» مدیر شورای منافع ملی و افسر سابق سازمان سیا گفته هر تهدید ترامپ برای تحریم اقتصادی چین به دلیل تجارت با ایران می‌تواند منجر به یک آشوب جهانی شود.

 

این افسر سابق سیا با بیان اینکه جالب است ببینیم چه اتفاقی قرار است بعد از تلاش واشنگتن برای تحریم بانک مرکزی چین به دلیل تجارت با ایران رخ دهد، گفت: «این حرکت منجر به آشوب در فضای اقتصادی جهان می‌شود که همین الان هم جنگ تجاری تلقی می‌شود.»

 

«جیرالدی» گفت:«ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون با فشار زیادی از سوی واشنگتن برای برهم‌زدن روابط‌شان با ایران مواجه‌اند و ممکن است تسلیم شوند. من فکر می‌کنم این تصمیم آنها (ادامه رابطه با ایران) قابل احترام است، اما آنها با واقعیت سخت تحریم‌ها در صورت اعمال فشار ترامپ مواجه خواهند شد.»

 

وی معتقد است که سران کشورهای اروپایی در مواجهه با فشارهای آمریکا به درخواست‌های آنها تن خواهند داد.

 

به گفته «جیرالدی»، اروپایی‌ها احتمالا به دلیل تهدید به مسدود شدن سیستم‌های مالی‌شان با آمریکا تسلیم خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی تصمیم به ایستادگی در برابر ترامپ برای استیفای منافع خودشان گرفته‌اند، گفت: «قطعا اقتصاد آمریکا از این مساله متضرر خواهد شد. این کارتی است که اروپایی‌ها می‌توانند با آن بازی کنند؛ اما من فکر نمی‌کنم سه کشور اروپایی (فرانسه، بریتانیا و آلمان) بتوانند در مبارزه‌شان برای رابطه بحق با ایران، سرسختی نشان دهند.»

 

«جیرالدی» معتقد است ترامپ به افراط‌گرایان در موضوع ایران گوش می‌دهد و بعید به‌نظر می‌رسد روش خود را تغییر دهد، گفت: این موضوع به ترامپ و مشاوران وحشتناک وی برمی‌گردد که چیزهای بیشتری نسبت به آنچه اروپایی‌ها انجام دادند، طلب می‌کنند و در نتیجه آنها تسلیم خواهند شد. روسیه و چین هم قطعا کار درست را در پیش خواهند گرفت.
ایلنا

جلسه “نجات برجام” به پایان رسید؛ ایران برای اروپا مهلت تعیین کرد

فدریکا موگرینی پایان جلسه “نجات برجام” را اعلام کرد. به رغم حمایت بریتانیا، فرانسه و آلمان چین و روسیه از صادرات نفت و گاز ایران، این کشورها ظاهرا به راه حل مشخصی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا دست نیافته‌اند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه

رویترز: کره‌جنوبی خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نفتی مدعی شده است که برای نخستین بار طی شش سال گذشته، شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌های کره‌جنوبی در ماه جولای- ماه جاری میلادی- سفارشی برای خرید نفت و میعانات گازی به ایران نخواهند داد و واردات نفت از ایران در ماه آینده متوقف می‌شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

چین ۲۵۰ میلیون دلار در صنعت نفت ونزوئلا سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش شبکه بلومبرگ، ‘سیمون زرپا’ وزیر دارایی ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که چین در صنعت نفت ونزوئلا سرمایه گذاری می کند. وی این موضوع را پس از دیدار با مقامات بانک توسعه چین و شرکت ملی نفت چین اعلام کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, چین, خبر, ونزوئلا

گزارشگر ویژه سازمان ملل: اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه به‌ضرر اتحادیه اروپا تمام شد

“ادریس جزایری” گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تاثیرات منفی اقدامات یک‌جانبه و اجباری بر حقوق و آزادی‌ها‌، در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی»، اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه روسیه بیشتر به ضرر اتحادیه اروپا تمام شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه