پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

با وجود مخالفت ۹۳ درصد اوکراینی‌ها با لغو پیمان دوستی با روسیه، «پروشنکو» این پیمان را لغو کرد

یک نظرسنجی در اوکراین نشان داد، ۹۳ درصد از مردم این کشور معتقدند که تصمیم مقامات کی‌یف درباره لغو پیمان دوستی بین اوکراین و روسیه، منافعی برای کشورشان نداشته و تنها به نفع طرف روسی تمام خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، شبکه تلویزیون «نیوز ۱» اوکراین در برنامه‌ای زنده نظرسنجی را از بینندگان خود بعمل آورد و دیدگاه مردم این کشور درباره نتیجه لغو پیمان دوستی بین اوکراین و روسیه را مورد ارزیابی قرار داد.

 

از بینندگان این برنامه سئوال شده: «لغو پیمان دوستی بین اوکراین و روسیه، به نفع کی‌یف است یا مسکو؟». در جریان این برنامه به ۱۰ هزار و ۱۸۸ نفر تلفن شده و این سئوال از آنها پرسیده شد. از میان پاسخ‌های دریافت شده از شهروندان‌ اوکراینی، تنها ۷ درصد معتقد بودند که لغو این توافقنامه دوجانبه به نفع کشورشان است و مابقی ۹۳ درصد اطمینان داشتند که این اقدام تنها به نفع روسیه تمام خواهد شد.

 

“پیتر پروشنکو” رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه قانون مصوبه پارلمان اعلاء درباره لغو پیمان «دوستی، همکاری و مشارکت» بین اوکراین و فدراسیون روسیه را امضاء کرد. لغو این پیمان از اول آوریل سال ۲۰۱۹ اجرایی خواهد شد.

 

“دمیتری پسکوف” سخنگوی کرملین روز گذشته ابراز تردید کرده بود که اقدام مقامات کی‌یف در لغو پیمان دوستی بین دو کشور به نفع اوکراین باشد و از این تصمیم دولت اوکراین ابراز تاسف کرد.

 

پیمان «دوستی، همکاری و مشارکت» بین اوکراین و روسیه در ماه مه سال ۱۹۹۷ بین دو کشور امضاء شده و پارلمان اوکراین آن را در ژانویه سال ۱۹۹۸ مورد تایید قرار داده بود.

تسنیم

روسیه بهانه‌ای برای مشکلات نئولیبرال‌های غربی

سناتور بلندپایه روس گفت تعجبی نکرده که بالاخره مسئله دخالت مسکو در اعتراضات خیابانی فرانسه هم مطرح شده، در حالی‌که از لحاظ فنی غیرممکن است روسیه بتواند در امور داخلی همه کشورها، از آمریکا و کانادا گرفته تا اوگاندا، دخالت کند.

ادامه

امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کانادا

پوتین اعمال فشار برای تغییر وضعیت در ونزوئلا را محکوم کرد

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای ونزوئلایی خود اعلام کرد که مسکو هر گونه اقدام تروریستی در کاراکاس و جریانی که به این عمل ختم شود یا هر گونه تلاش از طریق اعمال زور و ابزار فشار در جهت تغییر وضعیت در این کشور را قویا محکوم می کند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ونزوئلا