بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

مخالفت ۵ کشور «گروه بریکس» با نظام تک قطبی جهانی به ریاست آمریکا

روزنامه «کامرسانت»،چاپ مسکو، امروز نوشت: سه هفته دیگر در شهر “ژوهانسبورگ”، نشست سران «گروه بریکس» (اتحاد غیررسمی کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) برگزار خواهد شد. به منظور فراهم‌سازی مقدمات نشست رهبران این پنج کشور روز گذشته دوشنبه در پایتخت آفریقای جنوبی وزرای امورخارجه این کشورها گردهم جمع شدند.

 

در بخش علنی این نشست دیپلمات‌های بلندپایه این کشورها اعلام کردند که مواضع کشورهای عضو «گروه بریکس» در ارزیابی از اولویت‌های مشترک و مشکلات پیش روی جامعه جهانی کاملا یکسان است و آنها با نظام جهانی تک قطبی که ریاست آن را آمریکا بر عهده دارد، مخالف هستند.

 

به نوشته این روزنامه، وزرای خارجه گروه بریکس حداقل دو بار در سال، یکی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیگری به میزبانی یکی از کشورهای عضو این گروه نشست دارند. در سال جاری سازماندهی این نشست برعهده جمهوری آفریقای جنوبی بود.

 

“آنیل سوکلا” عضو هیئت نمایندگی آفریقای جنوبی به این روزنامه گفت: « مهمترین موضوع مورد توجه در نشست وزیران کشورهای عضو «گروه بریکس» حمایت از ثبات بین المللی، جهان چندقطبی، تامین حقوق زنان، بهبود وضعیت بهداشت و درمان، گسترش توریسم و همچنین تبادل اطلاعات در زمینه بهبود شرایط انقلاب صنعتی است. ضمن اینکه به عقیده ما، تقویت صلح و ثبات جهانی تنها در سایه تشریک مساعی تامین خواهد شد.»

 

“سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه نیز در پایان نشست وزیران در ژوهانسبورگ اعلام کرد که مسکو از ابتکارعمل های آفریقای جنوبی حمایت کرده و در عین حال امیدوار است شرکایش از پیشنهاد مسکو در مورد توافقنامه سه‌جانبه در زمینه امنیت اطلاعاتی بین المللی حمایت کنند. این سند احتمالاً در نشست سران در اواخر ماه ژوئن امضا خواهد شد.

 

لاوروف تأکید کرد در عرصه بین المللی اختلاف نظری بین کشورهای عضو گروه بریکس وجود ندارد و مواضع تمامی اعضاء در زمینه مسائل سیاسی اقتصادی و انسانی بسیار نزدیک یا کاملا منطبق بر یکدیگر است.

 

“وانگ یی” وزیر امور خارجه چین نیز تاکید کرد که از مهمترین مشکلات جامعه بین‌الملل مبارزه با جهان تک‌قطبی در روابط بین المللی است. وی افزود: «ما مخالفتی با هیچ کشور خاصی نداریم. بلکه ما با این مسئله مخالف هستیم به یک کشور به طور یک‌جانبه شروط روابط بین الملل را تعیین کرده و واضع خویش را بر سایر کشورها تحمیل کند. کشورهای عضو «گروه بریکس» مسئولیت این را به عهده می‌گیرند که مشترکا با چنین برخوردی مقابله کنند.»

 

لازم به یادآوری است که وزرای خارجه کشورهای عضو «گروه بریکس» در سال ۲۰۱۷ نیز از ایجاد بازار مالی مشترکی به منظور کمک به رشد اقتصادی کشورهای عضو خبر داده بودند.

تسنیم

وزیر خارجه آلمان: دیگر نمی‌توانیم اختلافات با آمریکا را لاپوشانی کنیم

وزیر امور خارجه آلمان با انتقاد شدید از سیاست های رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که ما دیگر نمی توانیم درباره اختلافات با واشنگتن پرده پوشی کنیم.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر

روسیه درخواست ترامپ را رد کرد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت روسیه به گروه کشورهای صنعتی موسوم به (G7)، گفت که مسکو نیازی به حضور در چنین چارچوبی ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, فرانسه, کانادا

در آستانه نشست گروه هفت؛ معترضان کانادایی پرچم انگلیس را آتش زدند

معترضان کانادایی روز جمعه به نشانه اعتراض به برگزاری اجلاس گروه هفت در خیابان های کانادا تظاهرات کردند و پرچم برخی کشورهای عضو از جمله انگلیس را آتش زدند.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, جهان, خبر, ژاپن, فرانسه, کانادا

فرانسه و کانادا در جستجوی جبهه‌ای واحد در مقابل دونالد ترامپ

در آستانۀ نشست گروه هفت قدرت اقتصادی جهان در “کِبِک” کانادا، جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور، و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، چهارشنبه ششم ژوئن در اوتاوا با یکدیگر ملاقات و حمایت خود را از چندجانبه گرایی قوّی در مناسبات بین المللی اعلام کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خبر, فرانسه, کانادا