رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

مخالفت ۱۳۳ نماینده انگلیس با طرح «معامله قرن»

۱۳۳ نماینده پارلمان انگلیس در نامه‌ای به نخست وزیر این کشور بر لزوم مخالفت دولت لندن با طرح ادعایی رئیس جمهوری آمریکا برای صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» تاکید کردند.

 

نمایندگان در این نامه از پیامدهای طرح پیشنهادی ترامپ ابراز نگرانی کرده و آن را ضربه‌ای به حقوق ملی ملت فلسطین و قوانین بین‌المللی دانستند که هیچ اصول منطقی برای بازگشت به مذاکرات را فراهم نکرده است.

 

نویسندگان این نامه هشدار داده‌اند که با اجرای طرح معامله قرن فرصت‌های دستیابی به صلح کاهش یافته و قوانین بین‌الملل را تهدید می‌کند.

 

دونالد ترامپ سه‌شنبه گذشته همراه با نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد. وی اعلام کرد که شهر بیت‌المقدس پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند.

 

تمامی رهبران فلسطینی به خصوص «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت شدید خود را با این طرح اعلام کرده‌اند. دولت‌های اروپایی و اتحادیه اروپا نیز واکنش سردی را به این طرح نشان داده و بر لزوم از سرگیری مذاکرات روند صلح خاورمیانه تاکید کرده‌اند.

 

در ادامه این نامه بر ضرورت پایبندی انگلیس به موضع ثابت خود برای بر دستیابی به توافق صلح بر مبنای راه حل تشکیل دو کشور در چارچوب مرزهای ۱۹۶۷ و برپایی کشور مستقل فلسطین در کنار “اسرائیل” تاکید شده است.

 

نمایندگان انگلیسی تاکید کردند که معامله قرن در زمانی اعلام شده است که رنج‌های مردم فلسطین به دلیل تخریب خانه‌هایشان به دست اسرائیل افزایش یافته است، زیرا این گونه اقدامات منجر به آوارگی کامل خانواده‌های فلسطینی شده است. چنانچه «اسرائیل» فلسطینیان ساکن غزه را از دستیابی به خدماتی مانند بهداشت و آموزش محروم کرده است.

 

همچنین در بخش دیگری از پیام نمایندگان پارلمان انگلیس آمده که مشکلات ملت فلسطین نتیجه یک فاجعه طبیعی نیست بلکه ثمره خسارت‌های وارده به اقتصاد فلسطین در نتیجه اشغالگری اسرائیل است چرا که این رژیم از دستیابی فلسطینیان به منابع طبیعی موجود در مناطق «ج» و آب‌های منطقه‌ای موجود جلوگیری می‌کند.

 

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای «معامله قرن» را «طرحی جدی» توصیف اما تصریح کرده است که رهبران دو طرف باید عملی بودن آن را ارزیابی کنند.

 

وی از رهبران فلسطین و دولت اسرائیل خواست تا طرح رییس جمهوری آمریکا را به گونه‌ای «منصفانه و واقعی» مورد بررسی قرار دهند.

 

جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت انگلیس هم تصریح کرده که طرح ادعایی صلح دونالد ترامپ تهدیدی علیه صلح است.

 

وی در توئیتی نوشت:‌ معامله خاورمیانه دونالد ترامپ طرحی صلح‌آمیز نیست. بلکه برای تثبیت استعمارگری غیر قانونی توسط اسرائیل و انکار حقوق فلسطینیان است.

 

کوربین ادامه داد: دولت انگلیس باید با این مضحکه مخالفت کند و بر لزوم دست یابی به صلح حقیقی و راه حل تشکیل ۲ دولت تاکید کند.

 

حدود ده روز پیش هم گروهی از نمایندگان مجلس انگلیس در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر خواستار شناسایی دولت مستقل فلسطین شدند.

حزب کمونیست پاکستان؛ اجازه ندهید ایالات متحده از این کشور برای حمله به ایران استفاده کند

حزب کمونیست پاکستان بیانیه ای به این شرح صادر کرده است؛  اقدام بی‌شرمانه آقای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به‌قتل رساندن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی و همراهانش از طریق حمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در بغداد، عراق، بسیار هولناک و ناقض همه قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی این کشور است که رژیم بی‌خرد ایران ... حزب کمونیست پاکستان؛ اجازه ندهید ایالات متحده از این کشور برای حمله به ایران استفاده کند

ادامه

افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر