روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

مخالفت قاطع رییس جمهوری چین با یکجانبه گرایی تجاری

رییس جمهوری خلق چین در نشست سران سیکا در تاجیکستان با رد حمایتگرایی تجاری و یکجانبه گرایی گفت: کشورهای دنیا باید بازی «مجموع صفر» و حمایت گرایی تجاری را کنار گذاشته و اعتماد سیاسی متقابل و توافقات راهبردی را افزایش دهند.

 

“شی جین پینگ” روز شنبه در این نشست که با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با تاکید بر اهمیت توسعه از همه طرف ها دعوت کرد برای آزادی و تسهیل تجارت و سرمایه گذاری تلاش کنند و هرچه زودتر توافقات دومین مجمع سران همکاری بین‌المللی کمربند و جاده را به اجرا بگذارند.

 

او موضع چین را توجه به حق مشروع توسعۀ کشورها و برابری و عدالت جهان عنوان کرد و گفت: چین مایل است به اتفاق کشورهای دیگر با دیدگاه مدیریت جهان با مشورت و سازندگی و بهره برداری مشترک، سازوکار جهانی با محور سازمان ملل و مکانیسم تجارت چند جانبه با محور سازمان تجارت جهانی را قاطعانه حفظ کند.

 

رهبر چین همچنین اعلام کرد دومین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین امسال برگزار می شود و چین نیز تسهیلات لازمی برای ورود همۀ طرف ها به بازار این کشور را فراهم خواهد کرد.

 

ضرورت مبارزه با تروریسم

 

وی با اشاره به اینکه کشورها باید دیدگاه جدیدی نسبت به امنیت پیدا کرده و طبق آن عمل کنند گفت: طرفین باید ضمن جلوگیری از رویارویی با هم، بر گفت و گو و همکاری متعهد باشند و به نحوی مناسب با مسائل امنیتی برخورد کنند و تروریسم را در هر شکل آن قاطعانه سرکوب کنند.

 

چشم انداز جدید توسعه و امنیت آسیا را ایجاد کنیم

 

“شی” از همه طرف ها دعوت کرد چشم انداز جدیدی برای توسعه و امنیت آسیا ایجاد کنند و آسیایی برخوردار از احترام و اعتماد متقابل، امنیت، ثبات، شکوفایی، درهای باز و در حال توسعه و متکی بر همکاری و نوآوری بسازند.

 

رهبر چین گفت: آسیا علیرغم همه ظرفیت ها، با چالش هایی مانند کمبود اعتماد متقابل سیاسی بین کشورها و توسعه بی توازن و خطرات امنیتی و مدیریتی روبرو است.

 

وی ادامه داد: در اوضاع جدید امروز، طرف ها باید بر اهداف مدون پایبند بوده و مشترکا با فرصت ها و با چالش ها رویارویی کنند چین نیز به اتفاق دیگر طرف ها، نظام سیکا را به سطوح بالاتری ارتقاء خواهد داد.

 

هرگز به منافع دیگران لطمه نمی‌زنیم

 

“شی جین پینگ” رییس جمهوری خلق چین گفت: چین همانند گذشته بر پایۀ اصول پنجگانه همزیستی صلح آمیز، ضمن تعمیق همکاری دوستانه با کشورهای دیگر، از طریق صلح آمیز اختلافات خود را با کشورهای ذی ربط دربارۀ حق حاکمیت حل و می‌کند و از حل مسائل کلیدی منطقه ای از راه گفت و گو و مشورت حمایت می‌کند.

 

او بار دیگر تاکید کرد: چین به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ آسیا و یک کشور بزرگ مسئولیت شناس، همانند گذشته سازندۀ صلح جهانی، سهیم در توسعه جهان و حافظ تعادل و توازن بین‌المللی است و برای پیشبرد سازندگی روابط جدید بین المللی و جامعه بشری با سرنوشت مشترک تلاش می‌کند.

 

موضع چین حفظ حق مشروع کشورها است

 

رییس جمهوری خلق چین گفت: طرف ها مسایل موجود در مبادلات اقتصادی و تجاری را باید بر اساس روحیۀ احترام به یکدیگر، از طریق گفت و گو و مشورت، طبق اصول روابط بین‌المللی و تجارت چند جانبه به طور مناسب حل کنند.

 

‌”سیکا” طرح ایجاد کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا در سال ‫ ۱۹۹۲ میلادی از طرف «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری سابق قزاقستان به منظور ارتقای روابط دوجانبه و همکاری میان کشورهای آسیایی با هدف ایجاد ثبات و برقراری امنیت در منطقه مطرح و این نهاد در سال ۱۹۹۶ به طور رسمی تشکیل شد.

 

سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا، اتحادیه عرب و تعدادی از کشورها از جمله مالزی، اندونزی، ویتنام، ژاپن، اوکراین و آمریکا از اعضای ناظر بر این نشست هستند.

 

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از جمله اعضای سیکا هستند.
ایرنا

عزم چین و هند برای مقابله مشترک با تهاجم اقتصادی آمریکا

به دنبال اعمال تعرفه سنگین بر کالاهای چینی از سوی آمریکا و همینطور اعمال تعرفه بر آلومینیوم و فولاد هند توسط ایالات متحده، این دو کشور همسویی بیشتری برای مقابله با این واشنگتن پیدا کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنوب آسیا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ترامپ : با پوتین در ژاپن دیدار خواهیم کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیان داشت که با همتای روسی خود ولادیمیر پوتین در زمان برگزاری اجلاس جی ۲۰ دیدار خواهد کرد.   به گزارش اسپوتنیک فرانس پرس به نقل از وی این خبر را منتشر کرد.   پیشتر سرگی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه خبر داده بود که آمریکا تا به این لحظه ... ترامپ : با پوتین در ژاپن دیدار خواهیم کرد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق آسیا