الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

مخالفت فرانسه و آلمان با طرح اشغال کرانه باختری

کشورهای فرانسه و آلمان ضمن هشدار به اسرائیل درباره اشغال کرانه باختری، اعلام کردند این امر می‌تواند روابط تل‌آویو و اتحادیه اروپا را مخدوش کند.

 

اعتمادآنلاین؛ در ادامه واکنش‌های جهانی به تصمیم برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، این بار دولت‌های آلمان و فرانسه نیز با این اقدام مخالفت کردند.

 

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، دولت فرانسه شامگاه سه‌شنبه به تل‌آویو هشدار داد که طرح کابینه جدید برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری می‌تواند به روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا آسیب جدی وارد کند.

 

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «فرانسه مجدداً بر تعهد خود به راهکار عادلانه و پایدار مناقشه فلسطین – اسرائیل تاکید می‌کند. با توجه به این موضوع، از مسئولان اسرائیلی خواسته می‌شود تا از هرگونه اقدام یک‌جانبه‌ای که منجر به الحاق تمام یا بخش‌هایی از اراضی فلسطینیان می‌شود، خودداری کند».

 

در این بیانیه همچنین به تل‌آویو هشدار داده شده است: «این اقدام عواقبی برای روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل دارد. فرانسه همچنان برای حمایت از هر تلاشی جهت از سرگیری مذاکرات بین طرفین به عنوان تنها راه رسیدن به صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای کاملا آماده است».

 

به نوشته این پایگاه خبری، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان نیز در بیانیه‌ای مشترک ضمن اعلام مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری، بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی بر مبنای تشکیل دولت فلسطینی در مرزهای پیش از ۱۹۶۷ تاکید کردند.

 

در این بیانیه مشترک، ضمن ابراز نگرانی از توافق کابینه جدید تل‌آویو برای اجرای طرح اشغال، آمده است: «الحاق هر بخشی از اراضی خصوصی اشغال‌شده فلسطینیان، از جمله بیت‌المقدس شرقی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی بوده و شدیداً احتمالات برای وجود راهکار دو دولتی در توافق نهایی را تضعیف می‌کند».

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده که بحث‌ها و مذاکرات کابینه در خصوص الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی در ماه ژوئیه (اواخر تیرماه و اوایل مردادماه) آغاز خواهد شد.

 

پیش از این، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست گفته بود به دلیل اینکه طرح کابینه برای الحاق کرانه باختری و غور اردن به فلسطین اشغالی را اقدامی یک‌طرفه می‌داند، با آن مخالفت خواهد کرد.

جنبش عدم تعهد، طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای تصمیم غیرقانونی صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و قدس شرقی را رد و محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, غیر متعهدها

انتقاد تند پامپئو از دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایت از حقوق فلسطینی‌ها

وزیر خارجه آمریکا دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل را به دلیل حمایت از حق فلسطین در طرح شکایت از جرائم جنگی اسرائیل به این دادگاه، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قضایی, هلند

کمیسرعالی حقوق بشر: تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا را لغو یا تعلیق کنید

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار لغو یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا را برای کمک به روند مبارزه با کرونا شد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, لیبی, ونزوئلا