چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

مخالفت آمریکا با بودجه سازمان ملل نتیجه نداد

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه هفته قبل از تحویل قدرت به جو بایدین رییس جمهوری منتخب این کشور، با دادن رای منفی به بودجه سازمان ملل بر سر اختلاف درباره اسرائیل و ایران، آخرین ضربه خود را به این سازمان وارد کرد اما این اقدام حمایت بین‌المللی را در پی نداشت.

 

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه در پایان نشست مجمع عمومی سازمان ملل تنها آمریکا و اسرائیل علیه بودجه سه میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلاری ۲۰۲۱ سازمان ملل رای مخالف دادند اما ۱۶۷ کشور در مخالفت با آمریکا به بودجه پیشنهادی برای سازمان ملل رای موافق دادند.

 

کیلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل، مخالفت خود را با این بودجه که شامل هزینه برگزاری بیستمین سالگرد کنفرانس سازمان ملل برای مقابله با نژادپرستی در سال ۲۰۰۱ در دوربان آفریقای جنوبی است، ابراز داشت.

 

آمریکا کنفرانس دوربان آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۱ را برای همبستگی با اسرائیل و در اعتراض به آنچه محکومیت تل آویو از سوی کشورهای مسلمان خواند، ترک کرده بود.

 

کرافت همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل از آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده بودجه این سازمان نام برد و گفت ما به مواضع خود پایبندیم و از آنچه درست است، حمایت می کنیم.

 

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال، از بیانیه دوربان چیزی برای حمایت باقی نمانده است، این موضوع را تحریک علیه اسرائیل خواند.

 

کشورهای عضو سازمان ملل به طور جداگانه موافقت خود را با این تصمیم که از تلاش‌های مربوط به برگزاری کنفرانس دوربان حمایت می‌کند، اعلام کردند و این موضوع با ۱۰۶ رای موافق، ۴۴ رای ممتنع و ۱۴ رای مخالف از جمله آمریکا و اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان تصویب شد.

 

سفیر آمریکا همچنین از این موضوع گلایه کرد که کشورش هنگام تلاش برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در پی نقض توافق هسته‌ای، هیچ گونه کمکی از سوی این سازمان دریافت نکرده است.

 

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود که جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا همکاری بیشتری با سازمان ملل از جمله برای توقف خروج این کشور از سازمان جهانی بهداشت در پیش گیرد که ترامپ این سازمان را بخاطر تلاش ناکافی در مهار ویروس کرونا مورد سرزنش قرار داده است.

تقویت اتحاد پکن-مسکو؛ پیام مشترک چین و روسیه به آمریکا

در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد در آمریکا، رییس‌جمهوری آینده این کشور به دنبال تشکیل اتحاد‌های قوی‌تری علیه چین است، رهبران چین و روسیه اعلام کردند روابط آنها به هیچ وجه شکننده نیست و به دنبال تقویت اتحاد دوجانبه هستند موضوعی که کارشناسان از آن به عنوان پیامی واضح برای واشنگتن یاد می‌کنند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, هندوستان

آیا خودکارسازی (اتوماسیون) به معنای پایان سرمایه‌داری است؟

سرمایه‌داری بر اثر جایگزین شدن نیروی کار انسانی با فنّاوری، ”به‌خودی‌خود“ به نوعی نظام ”پساسرمایه‌داری“ یا سوسیالیستی تبدیل نمی‌شود. پایان دادن به سرمایه‌داری مستلزم عمل آگاهانه و جمعی ”اکثریت“، یعنی طبقهٔ کارگر و زحمتکشان است.

ادامه

اقتصادی, انگلستان, جهان, دانش, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, مارکسیسم