وکیل مدافع نسرین ستوده ؛ امید ما به مصوبه تقلیل مجازات حبس تعزیری است

وکیل مدافع نسرین ستوده گفت: منتظر هستیم تا مصوبه اخیر مجلس در خصوص اصلاح طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، ابلاغ و اجرا شود تا ببینیم چه تحولی در وضعیت ایشان ایجاد شود.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان, قضایی, وکلا

«جمهوری اسلامی صرفاً گورستان‌ها و زندان‌ها را آباد کرد»

چند تن از وکلای ایرانی در نامه‌ای سرگشاده‌ ضمن “نامشروع خواندن قانون اساسی جمهوری اسلامی” و “انتصاب آقای خامنه‌ای”، خواستار “بازگرداندن کشور به مردم ایران” شده‌اند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, سیاسی, وکلا

محمد نجفی وکیل بازداشت شده تحت فشار نیروهای امنیتی برای اقرار است

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توییتی اعلام کرد که وکیل دادگستری که خبر داده بود جوان فوت شده در اراک معتاد نبوده و دست فروش بوده، توسط نیروهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته است.

 

به گزارش کلمه، وی در این باره در توییتر خود نوشت: “بنابر اطلاع رسیده، یکی از وکلای شریف دادگستری با تحقیقات محلی در روستای محل سکونت نوجوانی که در کلانتری اراک فوت کرد، ثابت کرده هیچکس او را مواد فروش نمی شناسد. لذا مراجع امنیتی برایش پرونده سازی کرده و می‌خواهند با فشار از او اقرار بگیرند که در تشکیل گروه‌های اعتراضی نقش داشته است.‌‌‌‌”

 

محمد نجفی وکیل دادگستری که خبر داده بود جوان فوت شده در زندان اراک معتاد نبوده، ۲۵ دی ماه، به همراه تنی چند از فعالین مدنی در شهر شازندِ اراک بازداشت شد.

 

این نخستین بار نیست که فعالان مدنی و وکلای دادگستری برای افشای حقیقت بازداشت می‌شوند. طی این سالها، بسیاری از روزنامه نگاران، وکلای دادگستری و فعالان سیاسی به دلیل افشای آنچه که در زندان‌ها خصوصا بازداشتگاه‌های انفرادی بر زندانیان رفته، خود نیز بازداشت و تحت فشار قرار گرفتند تا سخنان خود را تکذیب کنند. به طور مثال افشاکنندگان کهریزک به حبس‌های طویل المدت محکوم شدند، وکلایی چون عبدالفتاح سلطانی به دلیل قبول وکالت متهمان سیاسی و ایستادگی بر حق آنان کماکان در زندان هستند و زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل افشای آنچه بر ستار بهشتی رفت تحت شدید ترین فشارها قرار گرفتند.

 

پیش از این کلمه به نقل از محمد نجفی وکیل دادگستری خبر داده بود که جوانی که در زندان اراک دست به خودکشی زده، معتاد نبوده و دست فروشی می‌کرده‌است.

 

محمد نجفی وکیل دادگستری درباره این جوان در فیس بوک خود نوشته بود: “باز هم سناریوی فریب! درخبرها آمده، پلیس کشته شدن یکی از بازداشت‌شدگان» اعتراضات را بر اثر برخورد باتوم به سرش تکذیب کرده و می‌گوید که این شخص به اتهام حمل موادمخدر بازداشت شده و در بازداشتگاه کلانتری۱۲رضوی اراک خودکشی کرده. به دنبال این خبر، پیگیر موضوع شده به زادگاه متوفی (وحید حیدری) واقع در روستای تکیه رفته و در صحت و سقم ماجرا مداقه کرده، نامبرده نه معتاد بود و نه فروشنده مواد مخدر، همگان این موضوع را با انزجار و نفرین قویاً تکذیب کرده و شخصیت وحید را مبرا از اینگونه اتهام ها دانسته. وحید حیدری دستفروش کنار خیابان بوده و هر روزه روزی خود را در سرما و گرما فریاد می زده، فریاد حراج، آری جان او را به حراج گذاشتند، مرگ او موید این حراج است. کسان که از او می‌گفتند جز به نکوئی نام نبردند، در تصویر او پیداست زلال آب، من شعری را که در چشمان او خواندم را می آورم :

باغبان که من رفتم، زین چمن حرامت باد
گر به جای من سروی ، غیر دوست بنشانی!

تاریکی شکست خواهد خورد!

در ششمین سالگرد حبس؛ عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری عبدالفتاح سلطانی شد

سازمان عفو بین‌الملل در متنی که بر روی کانال تلگرام خود منتشر کرده، خواستار آزادی فوری عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و عضو شورای عالی کانون مدافعان حقوق بشر شد.   به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل همچنین از اردیبهشت ۱۳۹۶ کمپین جهانی با عنوان «شجاع» به راه انداخته است. این ... در ششمین سالگرد حبس؛ عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری عبدالفتاح سلطانی شد

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, وکلا