وکیل مدافع نسرین ستوده ؛ امید ما به مصوبه تقلیل مجازات حبس تعزیری است

وکیل مدافع نسرین ستوده گفت: منتظر هستیم تا مصوبه اخیر مجلس در خصوص اصلاح طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، ابلاغ و اجرا شود تا ببینیم چه تحولی در وضعیت ایشان ایجاد شود.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان, قضایی, وکلا

«جمهوری اسلامی صرفاً گورستان‌ها و زندان‌ها را آباد کرد»

چند تن از وکلای ایرانی در نامه‌ای سرگشاده‌ ضمن “نامشروع خواندن قانون اساسی جمهوری اسلامی” و “انتصاب آقای خامنه‌ای”، خواستار “بازگرداندن کشور به مردم ایران” شده‌اند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, سیاسی, وکلا

محمد نجفی، از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرد

محمد نجفی، وکیل دادگستری و متهم سیاسی، در راستای حمایت از استعفای جمعی وکلای خود، از حضور در جلسه رسیدگی به اتهاماتش خودداری کرد.

 

هرانا مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۳ اردی‌بهشت در گزارشی نوشت که محمد نجفی به صورت کتبی به دادگاه اعلام کرد که در حمایت از استعفای اعتراضی وکلای مدافع خود در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش شرکت نمی‌کند.

 

پیام درفشان، آزیتا پولادوند و ابوذر نصرالهی، وکلای مدافع محمد نجفی، چهارشنبه هفته گذشته ضمن اعلام استعفای خود اقدام به طرح شکایت علیه رییس شعبه ۹ دادگاه تجدید نظر استان مرکزی کردند. دلیل شکایت این وکلای دادگستری «بکار بردن کلمات و عبارات سبک و ناپسند» از سوی رییس دادگاه خطاب به آن‌ها عنوان شده است.

 

این وکیل دادگستری در دادگاه بدوی به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

حکم صادره برای “مصطفی ترک همدانی” غیرقابل فهم و تعجب‌آور است

“اکبر شوکت” در واکنش به صدور شش ماه حبس تعزیری برای “مصطفی ترک همدانی” وکیل کارگران در پرونده تامین اجتماعی، گفت: صدور چنین حکمی برای آقای همدانی، غیر قابل فهم و تعجب‌آور است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, وکلا