عبدالباری عطوان: قیس سعید هوشمندی خود را به نمایش گذاشت/ ۳ پشتوانه رئیس‌جمهور تونس

سردبیر «رأی الیوم» در یادداشتی ضمن بررسی و موشکافی تحولات اخیر تونس به دلیل تصمیمات غافلگیر کننده رئیس‌جمهور آن، به توضیح در خصوص سناریو‌های فراروی این کشور در مرحله متفاوت کنونی پرداخت.

ادامه

تونس, جهان, شمال افریقا, مقاله

رئیس‌جمهور تونس وزرای دارایی و تکنولوژی را هم برکنار کرد/ تحقیقات درباره حزب النهضه به‌اتهام دریافت حمایت مالی از خارج

رئیس جمهور تونس در تازه ترین اقدامش وزرای اقتصاد و دارایی و تکنولوژی را برکنار و بر محاکمه تمام کسانی که اموال مردم را چپاول کرده‌اند، تأکید کرد.

ادامه

تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, شمال افریقا

بیانیه جوانان حزب النهضه تونس: الغنوشی قصور در انجام مسئولیت را بپذیرد

جوانان جنبش النهضه تونس رهبران حزب خود را به شکست و سهل انگاری در رفع نیازهای مردم این کشور متهم کردند و از رئیس این حزب در جایگاه رئیس پارلمان تونس خواستند منافع ملی را در اولویت قرار دهد.

ادامه

بیانیه, تونس, جهان, شمال افریقا

«محمد الناصر» اعلام کرد؛ مخالفت تونس با ایجاد پایگاه نظامی آمریکا و ناتو در این کشور

رئیس مجلس تونس در سخنانی در مسکو اعلام کرد که این کشور به آمریکا و ناتو برای ساخت پایگاه های نظامی در تونس اجازه نمی دهد.

به گزارش النشره، «محمد الناصر» رئیس پارلمان تونس در کنفرانس مطبوعاتی با «سرگئی ناریشکن» رئیس مجلس دومای روسیه در مسکو تاکید کرد که تونس با ایجاد پایگاه نظامی توسط آمریکا و ناتو در این کشور مخالف است.

بر اساس این گزارش محمد الناصر در سخنانی در این زمینه اظهار داشت: تونس اجازه نمی دهد آمریکا و ناتو در اراضی این کشور پایگاه های نظامی احداث کنند.

از سوی دیگر ناریشکن رئیس مجلس دومای روسیه تاکید کرد که آنچه در تونس در جریان است، مورد توجه مسکو می باشد و افزود: ما به تونس به عنوان یک شریک امین در آفریقای شمالی نگاه می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: روسیه و تونس در آغاز ماه ژولای به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان طرفین جشنی را برگزار خواهند کرد.

مهر

حزب اراده تونس مدعی دخالت آمریکا در انتصاب رئیس جمهوری کشورش شد ​

دبیر کل حزب اراده تونس روز سه شنبه در گفت وگوی رسانه ای جنجالی اش مدعی شد: ‌یک کشور خارجی از جمله آمریکا بر نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری تونس دست کاری کرده اند. عدنان منصر در گفت و گو با شبکه فرانس ۲۴، با ابراز تردید از مدیریت انتخابات ریاست جمهوری اخیر تونس، گفت: ... حزب اراده تونس مدعی دخالت آمریکا در انتصاب رئیس جمهوری کشورش شد ​

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا

وزیر خارجه تونس: مخالف هرگونه دخالت نظامی خارجی در لیبی هستیم

وزیر خارجه تونس در سخنانی در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل ناتو که برای اعزام نیرو به لیبی اعلام آمادگی کرده بود، گفت: تونس همچنان مخالف هرگونه دخالت نظامی خارجی در لیبی است.   به گزارش الیوم السابع، «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس به اظهارات اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که برای اعزام نیرو به ... وزیر خارجه تونس: مخالف هرگونه دخالت نظامی خارجی در لیبی هستیم

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا

دادگاه تونس بن علی را ۱۰ سال حبس محکوم کرد

به گزارش رسانه های تونسی، دادگاه بدوی تونس حکم ۱۰ سال زندان را به طور غیابی برای زین العابدین بن علی، رییس جمهور سابق و فراری این کشور صادر کرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمال بربوش، سخنگوی دادستان تونس اعلام کرد که دادگاه تونس زین العابدین بن علی را در پی افشا شدن یک فساد ... دادگاه تونس بن علی را ۱۰ سال حبس محکوم کرد

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا

گسترش اعتراضات مردمی در تونس و ممنوعیت رفت‌و‌آمد شبانه در سراسر این کشور

درگیری‌هایی که از روز شنبه در ولایت القصرین تونس میان نیروهای امنیتی و معترضان آغاز شده، شب گذشته نیز ادامه یافت و در حال تبدیل شدن به مشکلی بزرگ برای دولت تازه تاسیس این کشور است. دولت تونس نیز امروز به دلیل شدت گرفتن درگیری‌ها و افزایش خشونت‌ها رفت‌وآمد شبانه در سراسر این کشور را ... گسترش اعتراضات مردمی در تونس و ممنوعیت رفت‌و‌آمد شبانه در سراسر این کشور

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا