نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

محاکمه ۱۰۰ مقام چینی به اتهام فساد در ۵ سال گذشته

یک قاضی بلندپایه چین اعلام کرد، دادگاه‌های چین در پنج سال اخیر، بیش از ۱۰۰ مقام این کشور را به اتهام فساد مالی دادگاهی کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام در پی تداوم کمپین مقابله با فساد مالی از سوی دولت شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین صورت گرفته است.

 

فساد دولتی در چین امری شایع است و رئیس جمهوری این کشور با روی کار آمدنش در ۲۰۱۲ کمپینی علیه آن به راه انداخته و در جریان آن صدها تن از مقام‌های ارشد دولت و حزب حاکم دادگاهی و از سمت‌هایشان خلع شده‌اند.

 

“ژو کیانگ”، رئیس دادگاه عالی خلق چین در سخنرانی در پکن در جلسه سالانه کنگره ملی خلق گفت: ما به فشار شدید خود بر عاملان فساد مالی ادامه داده‌ایم. در مجموع ۱۹۵ هزار پرونده فساد و رشوه و ۲۶۳ هزار عامل آن بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در دادگاه‌ها رسیدگی شده است.

 

رئیس دادگاه عالی خلق چین ادامه داد، از این تعداد ۱۰۱ مورد مقام‌هایی با رده‌های بالای وزارتی یا روسای استان‌ها بودند.

ایسنا

افشای نقش آمریکا در دستکاری تحقیقات قرارداد جنجالی عربستان – انگلیس

سند جدیدی فاش می‌کند، یک شرکت آمریکایی با دستور یک شاهزاده سعودی نتایج تحقیقات درباره قرارداد نظامی سال ۱۹۸۵ میان عربستان و انگلیس را دستکاری کرده است تا ابعاد پرونده رشوه هنگفت مقام‌های دخیل در آن فاش نشود و روابط دوجانبه لندن – ریاض تحت تاثیر قرار نگیرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی, فساد

اجرای حکم سعید مرتضوی؛ نمایش یا پایانی بر پرونده‌های فساد و جنایت مرتضوی؟

سردبیر سابق سایت سحام نیوز در نامه‌ای از … ملاقات و مصاحبه با شکنجه شده‌های زندان کهریزک و کسانی که در این زندان و دیگر زندان‌ها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، پرده برداشته و تاکید کرده بود که طی بازجویی‌ها و زندان، هیچ یک از مقامات مسوول نتوانسته‌اند صحت این مستندات را زیر سوال ببرند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, گزارش

این ۲۵ هزار میلیارد تومان کجاست؟

چند موسسه اعتباری غیرمجاز طی سال‌های اخیر توانسته‌اند ۲۵ هزار میلیارد تومان از مردم جذب کنند. اعلام رسمی این است که بانک مرکزی در دو سال اخیر حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای جبران خسارت سپرده‌گذاران این موسسات اختصاص داده است. جدای از هر حاشیه‌ای سوال اینجاست که این ۲۵ هزار میلیارد تومان ... این ۲۵ هزار میلیارد تومان کجاست؟

ادامه

اقتصادی, ایران, فساد, گزارش