دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دیوان بین‌المللی دادگستری نوشت: فلسطینی‌های ساکن در غزه با وخامت اوضاع زندگی مواجه هستند و گرسنگی و ... دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, گرسنگی

هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی را تصویب کرد

فلسطین بار دیگر در سازمان ملل پیروزی دیگری به دست آورد و به اکثر آرای مجمع عمومی سازمان ملل به نفع تصمیم حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی از جمله بیت‌المقدس شرقی دست یافت.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، به رغم تلاش‌های آمریکا و دولت اشغالگر برای مانع‌تراشی در مسیر تصویب این قطعنامه‌ها در حالی‌که نیکولای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از طرح‌های شهرک‌سازی‌های جدید انتقاد کرده و نسبت به خطرهای تقسیم کرانه باختری هشدار می‌دهد پیروزی جدیدی برای ملت فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل رقم خورد.

 

۱۵۳ کشور به نفع این قطعنامه و شش دولت یعنی کانادا، اسرائیل، جزایر مارشال، میکرونیزیا، ناورو و آمریکا به آن رای منفی دادند در حالی‌که ۱۷ کشور نیز رای ممتنع دادند.

 

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در پی این رویداد گفت: تصویب این قطعنامه حق ملت فلسطین بر منابع طبیعی خود از جمله زمین، آب و انرژی برق را نشان می‌دهد و نباید حقوقش در دریا کم شود و نیز باید در قبال سوءاستفاده اشغالگران از منابع طبیعی فلسطین غرامت پرداخت شود.

 

وی اشاره کرد: این رای گیری به منزله تاکید بین‌المللی بر حق راسخ و ثابت ملت فلسطین و رد تجاوزات شهرک‌نشیان تروریست علیه اراضی و صاحبانش است.

 

مالکی از جامعه جهانی خواست به لزوم اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و تضمین آزادی استفاده ملت فلسطین از تمامی اراضی، حقوق و منابع خود پایبند باشد و سوءاستفاده‌های اشغالگران را پایان دهد.

 

او از کشورهایی که به نفع این قطعنامه رای دادند، تقدیر کرد و گفت، کشورهایی که رای منفی دادند یا رای ندادند باید در مواضع‌ خود بازنگری کنند. این قطعنامه‌ها در راستای تضمین حق ثابت ملت فلسطین و حق غیرقابل دخل و تصرف آنها در تعیین سرنوشت‌شان و بازگشت آوارگان است.

گزارش‌ها از حرکت تحریک‌آمیز زیردریایی اسرائیل به‌سمت خلیج فارس خبر می‌دهد

برخی رسانه‌های خبری اسرائیل خبر دادند که یک زیردریایی متعلق به ارتش اسرائیل روز یکشنبه، ۳۰ آدر ماه از کانال سوئز گذشته و به سمت خلیج فارس در حرکت است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خبر

گاردین: اروپا بازگشت بدون پیش شرط به برجام را پذیرفت

روزنامه گاردین با اشاره به نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اعضای باقیمانده در برجام نوشت : وزیران خارجه کشورهای اروپایی بر سر عدم تعیین پیش شرط برای احیای توافق هسته ای ایران توافق کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی