الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

مجله نیوزویک؛ ابوبکر البغدادی کشته شد

مجله نیوزویک به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون نوشت: در عملیات روز شنبه بالگردهای ارتش آمریکا در شمال غربی شهر ادلب سوریه سرکرده داعش کشته شد.

 

با انتشار گزارش مجله نیوزویک، یک مقام ارشد ارتش آمریکا کشته شدن سرکرده داعش در عملیات روز شنبه را تایید کرد.پنتاگون به کاخ سفید اعلام کرد:‌ بغدادی در عملیات روز شنبه بالگردهای آمریکا مورد هدف قرار گرفته، اما بررسی های بیشتر در حال انجام است.

 

 

به گزارش ایرنا، طبق منابع آگاه مجله نیوزویک، اعضای تیمی از فرماندهی عملیات ویژه مشترک روز شنبه عملیات سطح بالا را پس از دریافت اطلاعات انجام داده اند.

 

به دنبال انتشار اخبار انجام عملیات ویژه ارتش آمریکا در سوریه و کشته شدن البغدادی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: اتفاق بزرگی رخ داده است.

 

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که ترامپ قرار است روز یکشنبه در همین رابطه سخنرانی داشته باشد.

 

اخباری از کشته شدن ابوبکر البغدادی

 

شبکه الجزیره قطر از کشته شدن ابوبکر البغدادای، رهبر گروه تروریستی داعش خبر داد. در همین حال مجله خبری نیوزویک مدعی شد که البغدادی خودش را منفجر کرده است.

 

به گزارش ایسنا، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد ابوبکر البغدادی در حمله ای هوایی که رئیس جمهور آمریکا اجرای آن را تایید کرده بود، کشته شد.

 

الجزیره به نقل از نیوزویک نوشته است که رهبر گروه تروریستی داعش روز شنبه در حمله هوایی یک بالگرد در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه کشته شده است.

 

نیوزویک می‌گوید این خبر را از یک مسئول بلندپایه نظامی آمریکایی دریافت کرده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم لحظاتی قبل در پیامی کوتاه در توییتر خود نوشت “اتفاق بسیار مهمی روی داده است” بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد.

 

کاخ سفید هم در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ترامپ امروز (یکشنبه) ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ سخنان “بسیار مهمی” ایراد می‌کند.

 

در همین حال نیوزویک اعلام کرده البغدادی پس از تلاش ناکام برای فرار از حمله آمریکایی‌ها با کمربند انتحاری خودش را منفجر کرده است.

 

همچنین طبق اعلام این مجله خبری در حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای البغدادی همسران وی نیز کشته شدند.

 

علاوه بر این ارتش آمریکا در حال انجام آزمایش‌ بر روی جسد البغدادی برای اطمینان از هویت وی است و اعلام نهایی مرگ وی پس از نتایج آزمایش دی ان ای صورت خواهد گرفت و گزارش شده که نتایج آزمایش دی ان ای ساعت ۹ صبح به وقت آمریکا اعلام می‌شود.

 

در همین حال مقامات عراقی و ایرانی اعلام کردند که از داخل سوریه به آن‌ها اطلاع دادند که البغدادی کشته شده است.

دهمین روز اعتراضات لبنان؛ زنجیرۀ انسانی معترضان در سراسر کشور

ده‌ها هزار معترض لبنانی روز یکشنبه زنجیره‌ای انسانی را در سراسر این کشور تشکیل دادند که به گفتۀ سازمان دهندگان این برنامه، نماد وحدت ملی جدید میان تمام لبنانی‌ها است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

درگیری نیروهای سوریه و ترکیه در راس‌العین با ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه حسکه

همزمان با تلاش ترکیه برای ورود به شهر راس‌العین و ورود یگان‌های ارتش سوریه به محور تل تمر – رأس‌العین در حومه شمالی حسکه، اخباری از درگیری نیروهای ارتش سوریه با نظامیان ترکیه منتشر شده است. روسیه نیز از ارسال ده‌ها خودروی زرهی به این کشور خبر داد.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

رند پال: برای خاتمه به جنگ‌های بی‌پایان باید از منطقه خارج شد

سناتور جمهوریخواه تنها راه خاتمه دادن به جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه را خروج نیروهای آمریکایی دانست و از ترامپ خواست به حامیان حضور در سوریه گوش ندهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه