دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

مجله اشپیگل فاش ساخت; ناتو توان مقابله با روسیه را ندارد

به گزارش اسپونیک، در سندی محرمانه که اخیرا از ناتو به دست مجله اشپیگل افتاده نشان می‌دهد که ناتو در صورت حمله نظامی روسیه به اعضای خود در اروپای شرقی نخواهد توانست به بطور ضربتی به اعزام و استقرار نیروهای مسلح بپردازد.

 

در این سند توانایی ناتو برای عملکرد سریع در برابر ارتش روسیه زیر علامت سوال قرار گرفته است.

 

در همین راستا، اونا لونگسکو، سخنگوی رسمی ناتو از تائید یا تکذیب گزارش منتشره در اشپیگل خودداری کرد.

 

طبق این گزارش، در صورت حمله‌ی روسیه، پیمان ناتو توان مقابله با آن را ندارد. این موضوع به تضعیف ساختار فرماندهی ناتو از زمان جنگ سرد به این سو بازمی‌گردد.

 

در گزارش محرمانه‌ ناتو که عنوان آن “گزارش پیشرفت اقدامات ارعابی و تدافعی پیمان ناتو” است، نویسندگان گزارش آورده‌اند: حتی به نیروهای واکنش سریع ناتو (NRF) هم نمی‌توان اتکا کرد. آنطور که حوزه‌ی مسئولان فرماندهی ناتو برای اروپا معلوم کرده‌اند، “امنیت کافی وجود ندارد و حتی نیروهای واکنش سریع ناتو در وضعیتی نیستند که بتوانند سریع و در صورت لزوم پایدار واکنش نشان دهند”.
ایسنا

عطوان: جنگ سوریه در شرف پایان است / طرح سرنگونی نظام شکست مفتضحانه‌ای خورد

عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب در مقاله خود در روزنامه رای الیوم نوشت: نمایشگاه بین المللی دمشق روز پنجشنبه با مشارکت ۴۳ کشور عرب و غیر عرب و در صدر آنها روسیه، چین، ایران، ونزوئلا، عراق و هند و نیز شرکت های ۲۰ کشوری که روابط خود با سوریه را قطع کردند ... عطوان: جنگ سوریه در شرف پایان است / طرح سرنگونی نظام شکست مفتضحانه‌ای خورد

ادامه

امریکا, جهان, سوریه, گزارش

علنی‌شدن جنگ شیمیایی غرب علیه دمشق

روزنامه روسی«نیزوایسیمایا گازیتا» امروز در تحلیلی نوشته است: مقامات دمشق آمریکا و انگلیس را به ارسال تسلیحات شیمیایی و مواد مسموم کننده غیرقانونی برای گروههای تروریستی فعال در سوریه متهم کرده اند. در لندن گفته شد که این مسئله صحت نداشته و چنین ارسالی صورت نگرفته است. مقامات واشنگتن فعلا در این خصوص سکوت کرده ... علنی‌شدن جنگ شیمیایی غرب علیه دمشق

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه

رای قاطع مجلس سنای آمریکا به تحریم‌های ایران و روسیه

دو روز پس از تصویب طرح تحریم‌های سه کشور روسیه، ایران و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا، مجلس سنا نیز با اکثریت قاطع این طرح را تصویب کرد. این طرح برای اجرایی شدن باید به تایید کاخ سفید نیز برسد.   روز پنجشنبه ۲۷ ژوئیه (۵ مردادماه) مجلس سنای آمریکا نیز با اکثریت قاطع ... رای قاطع مجلس سنای آمریکا به تحریم‌های ایران و روسیه

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه

هشدار آلمان درباره جنگ تجاری با آمریکا به دلیل تحریم‌های روسیه

وزیر اقتصاد آلمان شرکت‌های آلمانی را در سایه تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در معرض تهدید دانسته و درباره وقوع یک جنگ تجاری با آمریکا هشدار داد. به نقل از روزنامه “هندلزبلات” آلمان، تصمیمات آمریکا برای تحریم های جدید علیه روسیه ترس و نگرانی ها درباره تاثیرات این تحریم ها بر روند کار شرکت ... هشدار آلمان درباره جنگ تجاری با آمریکا به دلیل تحریم‌های روسیه

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه

رویارویی جدید آلمان با واشنگتن؛ از روسیه گاز می‌خریم نه آمریکا

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: کسی نمی تواند ما را مجبور کند تا از خرید گاز روسیه صرفنظر کنیم و به جای آن از آمریکا گاز بخریم.   به گزارش راشاتودی، آلمان اعلام کرده است با هر گونه طرح یا لایحه آمریکایی که هدف آن تحریم شرکت های اروپایی فعال در بخش انرژی روسیه است ... رویارویی جدید آلمان با واشنگتن؛ از روسیه گاز می‌خریم نه آمریکا

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه