عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

آتلانتیک؛ ترس از نفوذ چین، آمریکا را مجبور به خروج از سوریه کرد

مجله آتلانتیک نوشت، آمریکا به این دلیل تصمیم به خروج از سوریه و افغانستان گرفت که شدیداً نسبت به گسترش نفوذ چین در منطقه آسیا اقیانوسیه نگران بود.

 

به نقل از مجله آتلانتیک، در حال حاضر آمریکا حضور خود در خاورمیانه را در اولویت اول سیاست خارجه خود نمی‌داند بلکه بیشتر در سال ۲۰۱۹ تأکید بر مقابله بانفوذ چین در منطقه آسیا اقیانوسیه دارد. آمریکا شدیداً نسبت به از دست دادن برتری تکنولوژی در مقابل چین در منطقه آسیا نگران است.

 

هر دو کشور آمریکا و پکن در حال تلاش برای ادعای سلطه نظامی بیشتر در منطقه آسیا هستند. چین در چند سال اخیر توانسته حضور چشمگیری در دریای جنوب چین داشته باشد و حتی متحد آمریکا تایوان را به علت عدم پیروی از دستورات پکن مورد تهدید نظامی قرار می‌دهد.

 

به گفته کارشناسان امنیتی، اگر آمریکا بخواهد بیشتر بر محور خاورمیانه متمرکز شود، بلاشک سلطه و کنترل آمریکا در منطقه آسیا اقیانوسیه توسط چین در چند سال آینده را از دست خواهد داد. چین حتی توانسته قدرت نیروی دریایی آمریکا در آسیا را به چالش کشیده و در مقابل روز به‌روز نیروهای نظامی از جمله دریایی خود در منطقه را تقویت می کند.

 

از طرف دیگر، برخی از ناظران بر این باورند که آمریکا باید سریعاً از منطقه خاورمیانه خارج شود تا هرچه زودتر تبعات حضور دخالت آمیز این کشور در خاورمیانه گریبان آن نشود، آمریکا با راه انداختن جنگ نظامی در عراق باعث ویرانی این کشور غنی از نفت خام شد و شکل گیری گروه‌های تروریستی در این کشور را محقق کرد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی نیوزمکس اعلام کرد که واشنگتن روند خروج نیروهای خویش از سوریه را آغاز کرده است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا طرح زمان‌بندی دقیق خروج نظامیان این کشور از سوریه را اعلام ننمود و گفت نمی‌خواهد زمان دقیق این اقدام را برای دشمنان امریکا مشخص کند. به گفته وی، ایالات متحده همچنان اهداف خود را در خاورمیانه دنبال خواهد کرد.

 

پمپئو در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور بسیار واضح گفت که ما باید مبارزه علیه داعش را ادامه دهیم و اطمینان حاصل نمایم که برای ثبات در خاورمیانه کاری انجام داده‌ایم.
ایرنا

توسعه طلبی انگلیس بیخ گوش چین

برنامه ریزی انگلیس برای ساخت یک پایگاه دریایی در آسیای جنوب شرقی، جایی که همواره محل تنش چین، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بوده است باعث بروز نگرانی هایی در میان کشورهای منطقه از جمله چین شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

فراخوان رهبر چین: ارتش چین آماده نبرد باشد/ آمریکا موشک‌هایش را برای مقابله با چین در ژاپن آرایش می‌دهد

‘شی جین پینگ’ روز شنبه در نشست کاری کمیسیون مرکزی نظامی چین در پکن با اشاره به شرایط خاص چین تاکید کرد نیروهای مسلح باید برای جنگ و یک مبارزه جامع نظامی از نقطه شروع جدید آماده شوند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, رویارویی نظامی, ژاپن, شرق آسیا

۲۰۱۹، سال تنش نظامی چین و آمریکا

کارشناسان معتقدند رویارویی آمریکا با چین در دریای چین شرقی و ادعای مالکیت واشنگتن بر دریای چین جنوبی، تهدید شماره یک جهان در سال ۲۰۱۹ است تهدیدی که موجب شده است تا ارتش چین به عنوان دومین قدرت بزرگ نظامی جهان، از سال ها پیش خود را برای مقابله با آن آماده کند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا

مقام ارشد نظامی چین: با غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا و تلفات بالای آن‌ها، کشمکش‌ها خاتمه می‌یابد

یک مقام بلندپایه نظامی چین با اشاره به افزایش تنش پکن با واشنگتن بابت حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه به بهانه حفظ آزادی کشتیرانی، گفت که غرق کردن ناوهای هواپیمابر آمریکا به تنش‌ها در منطقه بر سر «دریای چین جنوبی» خاتمه می‌دهد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, رویارویی نظامی