کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

مبارزه با فساد، اولویت شی جین پینگ در عصر جدید

انتخاب ‘وانگ چی شان’ به عنوان معاون رییس جمهوری خلق چین نشان می دهد ‘شی جین پینگ’ در دور جدید ریاست جمهوری خود قصد دارد از این مهره با تجربه برای مبارزه پایدار با فساد استفاده کند.

 

‘وانگ’ یکی از مهمترین و با تجربه ترین مشاوران ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین به حساب می آید که حالا بر اساس رای نمایندگان کنگره ملی این کشور به عنوان معاون جدید رییس جمهور انتخاب شده است و وظیفه او سر و سامان دادن به اوضاع کشور و بخصوص پیشبرد برنامه مبارزه با فساد است.

 

برای همین در بسیاری از محافل از ‘وانگ چی شان’ به عنوان سر و سامان دهنده و حلال مشکلات و چالش ها یاد می شود او یکی از زبردست ترین اعضای دولت و حزب حاکم چین برای مبارزه با فساد به حساب می آید.

 

او که ریاست سازمان مبارزه با فساد چین را در این مدت بر عهده داشته توانسته است بسیاری از مقام های مفسد را به زیر کشیده و آنها را به دست عدالت بسپارد.

 

در جریان ریاست وی بر این سازمان و نظارت بر ارگان های مبارزه با فساد در پنج سال گذشته بود که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مسئولان این کشور در رده های مختلف به اتهام و جرم مبارزه با فساد، دستگیر، بازجویی و زندانی شدند.

 

با توجه به اینکه ‘شی جین پینگ’ با رای کنگره برای دومین بار رییس جمهور کشور شده است، انتخاب وانگ نیز باعث خواهد شد تا او از اقتدار بیشتری برخوردار شود و مهره های فاسد کشور نیز از سوی وی شناسایی شده و راه برای پیشبرد اصلاحات هموارتر شود.

 

از شی ۶۴ ساله نیز که حالا در دوره ای نامحدود بر اساس اصلاحات قانون اساسی ریاست جمهوری را در اختیار دارد به عنوان مقتدرترین و قوی ترین رهبر چین پس از ‘مائو تسه دونگ’ یاد می شود.

 

در جریان اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین که تا روز ۲۰ مارس ادامه می یابد، ‘لی جانگ شو’ نیز به عنوان رییس کمیته دایمی کنگره ملی خلق چین انتخاب شد ۱۴ معاون وی را نیز ۳ هزار نماینده این کشور منصوب کردند.

 

مراسم تحلیف ‘شی جین پینگ’ امروز برگزار شد و او برای نخستین بار در تاریخ این کشور به قانون اساسی سوگند خورد.

 

او گفت: من سوگند می خورم به قانون اساسی وفادار باشم، از اعتبار قانون اساسی حفاظت کنم و وظایف قانونی خود را انجام دهم، به میهن و مردم وفادار باشم، به طور جدی مسئولیت خود را بر عهده گرفته و در کار خود درستکار و فداکار باشم و نظارت مردم را بپذیرم.
ایرنا

 

سی‌اِن‌اِن: کره‌شمالی، کره‌جنوبی و آمریکا در فنلاند مذاکره می‌کنند

به گزارش شبکه تلویزیونی «سی‌اِن‌اِن»، مقامات فنلاندی اعلام کردند که نمایندگانی از کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا دور آتی مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای پیونگ یانگ را درا ین کشور برگزار خواهند کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوئد, فنلاند, کره جنوبی, کره شمالی

سفیر سابق ایران در پکن: حذف محدودیت دوره ریاست‌­جمهوری در چین برای مقابله با واشنگتن است

وی با تأکید بر تاکتیک دوم چین در این زمینه اشاره داشت: این پیام با رفع مانع دو بار مدت ریاست جمهوری داده می‌شود که قرار نیست فردی تغییر یابد و مذاکره با یک مرکزیت ادامه خواهد یافت. پکن در اقدام بعدی تشدید دیپلماسی برای کاهش تنش احتمالی را دنبال می­‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, مصاحبه و گفتگو

آمریکا می‌خواهد به مانور نظامی در شبه جزیره کره ادامه دهد

مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز یکشنبه (۲۰ اسفند/۱۱ مارس) در مصاحبه با “فوکس نیوز ساندی” گفت که آمریکا تا زمان آغاز مذاکره دونالد ترامپ و کیم جونگ اون به مانور نظامی در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره شمالی