گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

گام‌های لرزان اروپا برای استقلال نظامی از ایالات متحده

وزیران دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به تهدیدهای موجود علیه منافع قاره سبز، در حالی از تدوین راهبرد نظامی مستقل اروپا تا سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند که همچنان چالش‌های بزرگی در این راه‌ وجوددارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه, فرانسه, ناتو, نروژ

سی ان ان؛ اروپا دیگر نمی‌تواند همچون قبل به آمریکا اعتماد کند

این پنهانی نیست که دونالد ترامپ طرفدار اتحادیه اروپا نیست. در چهار سال گذشته این رئیس جمهور آمریکا درباره بریگزیت مثبت صبحت کرده و مدعی شده که این بلوک برای “سود جستن از آمریکا” ایجاد شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, ژئوپلیتیک, مجارستان, هلند

ماکرون: ما در دوره پایان هژمونی غرب در جهان زندگی می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه گفت: در دوره پایان هژمونی غرب درجهان زندگی می‌کنیم، امری که تا حدی ناشی از اشتباهات غرب در قرن‌های گذشته است

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ رئیس جمهور فرانسه سه شنبه در سخنرانی مفصلی با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است اروپا برای اجتناب از افتادن در ورطه جنگ سرد جدید، روابط خود را با روسیه بازتعریف کند؛ افزود تحریم‌های جدید به نفع ما نیست. زمان آن است تا درباره روابطمان با روسیه بازاندیشی کنیم.

 

امانوئل مکرون هشدار داد دورتر راندن روسیه، یک «اشتباه راهبردی شدید» است. وی گفت «ضعف‌ها و اشتباهات» اروپا به سوق دادن روسیه برای تقویت ائتلاف خود با چین و احیای نفوذ خود در سوریه, لیبی و آفریقا کمک کرده است.

 

امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین, رئیس جمهور روسیه هفته پیش با یکدیگر دیدار کردند و قول دادند گفتگوهای صلح با اوکراین را تقویت کنند. اما دو طرف درباره مسائل دیگر, از جمله سوریه و سرکوب اعتراضات مخالفان در روسیه اختلاف نظر داشتند.

 

مکرون در سخنرانی خود همچنین با انتقاد از «بحران بی‌سابقه» در اقتصاد بازار, خواهان نظم اقتصادی جهانی جدید شد.

 

در بحبوحه بی‌ثباتی بر سر سیاست‌های تجاری آمریکا، وی اظهار داشت اقتصاد بازار بسیار بودجه – محور شده و نابرابری‌هایی ایجاد کرده است که «نظم سیاسی ما را متزلزل می‌کند.» وی خواهان «بازاندیشی» جهانی در این باره شد, اما جزئیات بیشتری بیان نکرد.

 

رئیس جمهور فرانسه گفت: «ما در (دوره) پایان هژمونی غرب» در جهان زندگی می‌کنیم؛ امری که تا حدی ناشی از «اشتباهات» غرب طی قرن های گذشته است.

 

مکرون این سخنان را یک روز پس از میزبانی اجلاس گروه هفت ایراد کرد که تحت الشعاع نگرانی‌ها درباره سیاست‌های تجاری و تنش‌های آمریکا با چین, و رکود اقتصادی قرار گرفت. اجلاس گروه هفت با درخواست برای تجارت عادلانه و آزاد, و بدون هیچ اشاره‌ای به ارزها و مشوق‌های مالی پایان یافت.

صدا و سیما

گاردین؛ بولتون به دنبال تغییر رژیم و مستعمره کردن انگلیس است

روزنامه «گاردین» در یک یادداشت انتقادی با رمزگشایی از اهداف سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به لندن نوشت، جان بولتون می‌خواهد انگلیس برای تامین نان شبش محتاج آمریکا باشد و بریتانیا را به یک کشور ترسو و پایگاهی برای ایالات متحده تبدیل کند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, روسیه, سوریه, عراق, فرانسه, فلسطین, کوبا, لیبی, مقاله, ونزوئلا