اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

ماکرون: اتحادیه اروپا نباید با آمریکا در تقابل علیه چین متحد شود

رئیس جمهور فرانسه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد که به دلیل احتمال وقوع درگیری، نباید در تقابل علیه چین با آمریکا همراهی کنند.

 

به گزارش مهر به نقل از نشریه «پولیتیکو»، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد که نباید در تقابل علیه چین با آمریکا همراهی کنند.

 

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص گفت: وضعیتی که در آن همگی علیه چین متحد شویم، سناریویی است که بیشترین احتمال وقوع درگیری را شامل می‌شود. از دید من چنین اقدامی غیرسازنده است.

 

وی با اشاره به تلاش ادعایی دولت جدید آمریکا برای بازگشت به چندجانبه‌گرایی اضافه کرد: این فصل جدید برای رهبران و مردم چین بسیار حیاتی است. باید دید درپی بازگشت آمریکا به عرصه جهانی رفتار چین چگونه خواهد بود.

 

گفتنی است که آمریکا در راستای مهار قدرت‌یابی پکن در منطقه ایندوپاسیفیک، به تقویت جریان‌های جدایی‌طلبانه مناطق تابعه چین از جمله تایوان، هنگ کنگ و تَبت روی آورده و سایر کشورها را نیز به بهانه‌های مختلف در راستای هماهنگی با سیاست‌های خصمانه خود تشویق می‌کند.

شکست همه‌جانبه جنگ تجاریِ آمریکا علیه چین

یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد، جنگ تجاری که رئیس جمهور سابق آمریکا علیه چین به راه انداخت چیزی جز شکست همه‌جانبه برای کشورش به همراه نداشت و موجب کاهش ارزش دلار شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, مقاله

چین زودتر از پیش‌بینی‌ها از اقتصاد آمریکا پیشی می‌گیرد

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به رشد تولید ناخالص داخلی چین و پیش‌بینی‌های انجام‌گرفته نوشت: برآوردهای جدید نشان می‌دهد این کشور آسیایی زودتر از انتظارات از آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان پیشی می‌گیرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

بایدن: با فعالیت‌های نظامی چین مقابله می‌کنم!

رئیس جمهور جدید آمریکا در ادامه علنی کردن خصومت خود با پکن، ضمن مداخله در مناقشات ایندوپاسیفیک، به نخست وزیر ژاپن وعده داد که با فعالیت های نظامی چین مقابله کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, ژاپن, شرق آسیا