هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

مانع تراشی آمریکا و تروریست‌ها در مسیر تلاش‌های سازمان ملل برای تخلیه اردوگاه “الرکبان”

یک مسئول سوری اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن‌ها مانع اجرای طرح سازمان ملل برای تخلیه آوارگان اردوگاه “الرکبان” می‌شوند که قرار بود، روز جمعه آغاز شود.

 

به نوشته روزنامه “الوطن” سوریه”، احمد منیر محمد، مشاور هیئت آشتی ملی و عضو کمیته مشترک هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان و پناهجویان تاکید کرد: نیروهای آمریکایی و گروه‌های تروریستی وابسته به آن در مسیر اجرای طرح سازمان ملل برای تخلیه آوارگان اردوگاه “الرکبان” که قرار بود، روز جمعه آغاز شود، سنگ‌اندازی می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: سازمان ملل و سازمان هلال احمر سوریه مقدمات لازم برای خروج آوارگان از طریق اتوبوس‌ها و کامیون‌های بزرگ به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه را تکمیل کرده‌اند.

 

این مسئول سوری همچنین تصریح کرد: تعداد شهروندانی که تمایل به خروج از این اردوگاه را دارند و اسامی‌شان را ثبت کرده‌اند به ۴ هزار تن رسیده است که احتمالا خروج و تخلیه کردن آنها در دو مرحله انجام می‌شود.

 

منیر محمد خاطرنشان کرد: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن، آمریکا و تروریست‌ها مانع از خروج شهروندان می‌شوند تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

 

این مقام سوری گفت: تا عصر روز شنبه تنها ۲۵۰ نفر از اردوگاه “الرکبان” خارج شده‌اند.

 

هیئتی از سازمان ملل روز جمعه در چارچوب تخلیه آوارگان اردوگاه “الرکبان” وارد این اردوگاه در مرزهای با اردن شد.

 

رسانه‌ها پیشتر اعلام کردند که هدین هالدرسون، سخنگوی سازمان ملل خاطرنشان کرد: این سفر با هدف کمک به خروج آوارگان از اردوگاه “الرکبان” به صورت داوطلبانه صورت گرفت.

 

وی تاکید کرد: سازمان ملل با هماهنگی سازمان هلال احمر سوریه کمک‌های غذایی را طی پنج روز میان ۱۵ هزار آواره سوری در اردوگاه “الرکبان” توزیع خواهد کرد.

 

مسئولان نظامی روس نیز پیشتر اعلام کرده بودند که روند تخلیه اردوگاه الرکبان در ۲۷ ماه جاری میلادی تحت نظارت سازمان ملل و هلال احمر سوریه در سه مرحله طی ۳۰ روز آغاز خواهد شد.

 

سازمان ملل در هفتم ماه جاری میلادی به اردوگاه الرکبان کمک‌های انسانی ارسال کرد که نیازهای آوارگان را برای مدت ۳۰ روز برآورده می‌کرد.

 

آوارگان حاضر در این اردوگاه که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد از شرایط معیشتی و بهداشتی نامساعد در نتیجه محاصره شدید رنج می‌برند و وضعیت آنها به طور گسترده پس از این که اردن در اوسط سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد که مرزهایش با سوریه و عراق “منطقه نظامی بسته است”، وخیم شده است.

 

در این اردوگاه حدود ۴۰ هزار آواره وجود دارد که تعداد آنها پس از گشایش گذرگاه‌های سوریه و روسیه نصف شده است.

 

سازمان ملل اعلام کرد که حدود ۱۵ هزار تن همچنان در این اردوگاه حضور دارند که در نزدیکی پایگاه “التنف” وابسته به ائتلاف ضد داعش واقع شده است.

ایسنا

لوموند: ترامپ در شطرنج مذاکره با ایران، تبحر کافی ندارد

روزنامه فراسوی لوموند در گزارشی با اشاره به افزایش تنش‌های سیاسی میان ایران و امریکا، اعلام کرد که ترامپ در شطرنج مذاکره با ایران، تبحر کافی ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, عربستان سعودی, مقاله, یمن