ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

ماموریت نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق محدود شد

فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق امروز یکشنبه، ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در کشورش را محدود و سرفصل «مبارزه با تروریسم» را از آن حذف کرد.

 

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که این فرماندهی بر مبنای راهبردی که دولت عراق ترسیم کرده، به کار مشترک خود با ائتلاف بین‌المللی ادامه می‌دهد.

 

سرلشکر «یحیی رسول» تاکید کرد که روابط نیروهای مسلح عراق و ائتلاف بین‌المللی مبتنی بر سه اصل اساسی «آموزش»، «تسلیحات» و «تجهیزات» است.

 

در این سه اصل که بر مبنای راهبرد جدید دولت عراق برای ادامه کار با نیروهای ائتلاف بین‌المللی تعریف کرده، موضوع  «مبارزه با تروریسم» که یکی از بهانه‌های شکل‌گیری این ائتلاف آمریکایی در ۲۰۱۴ بود، حذف شده است.

 

در همین چارچوب سخنگوی وزارت دفاع عراق نیز به خبرگزاری رسمی این کشور «اینا» گفته است که راهبرد جدید عراق برای تعقیب هسته‌های تروریستی، مبتنی بر افزایش تلاش‌های اطلاعاتی است.

 

«تحسین الخفاجی» افزود که تلاش‌های اطلاعاتی برای پیگرد هسته‌های تروریستی از طریق استفاده از دوربین‌های حرارتی و پیگرد عناصر تروریستی در عراق افزایش می‌یابد.

 

وی ادامه داد که همه نهادهای اطلاعاتی وابسته به دستگاه‌های امنیتی عراق تلاش‌های خود را برای پیگرد و تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش دو چندان خواهند کرد.

 

الخفاجی نقش نیروهای ائتلاف بین‌المللی را در این ماموریت، ارائه اطلاعات امنیتی و گشت‌زنی هوایی و در برخی مواقع ضربات هوایی حسب درخواست فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق برای مبارزه با تروریسم عنوان کرده است.

سوریه: توافق نفتی قسد با شرکت آمریکایی غیرقانونی است

وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه توافق امضاشده میان شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

اعتراض ۱۶ کشور اروپایی به ادامه ساخت‌وساز اسرائیلی‌ها در کرانه باختری

سفرای ۱۶ کشور اروپایی با ارسال پیام اعتراضی به وزارت خارجه اسرائیل، تصمیم این رژیم برای ادامه ساخت و ساز برای صهیونیست‌ها در منطقه E1 واقع در کرانه باختری را نگران‌کننده خواندند.

ادامه

اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

به رغم روند رو به گسترش اعتراضات، نتانیاهو اصرار بر ماندن دارد

افزایش چشمگیر اعتراض‌ها در فلسطین اشغالی و تغییر ماهیت آن از نارضایتی اقتصادی به جنبشی برای سرنگونی نخست‌وزیر اسرائیل در حالی رقم می‌خورد که «بنیامین نتانیاهو» بدون توجه به این ناآرامی‌های اجتماعی، اصرار بر ماندن در قدرت دارد.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین