بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

رئیس جمهور سابق بولیوی تاکید کرده است که ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، رئیس جمهور سابق بولیوی در سخنانی تاکید کرد که ناتو در اوکراین شکست می‌خورد. «اوو مورالس»، رئیس جمهور سابق بولیوی به اسپوتنیک گفت، ناتو در اوکراین در حال شکست خوردن است. مورالس ... رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو

مادورو از مردم ونزوئلا خواست برای دولت آمریکا نامه بفرستند

مادورو اظهار کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد طرح مذاکراتی را که اروگوئه و مکزیک با مساعدت کشورهای کارائیب (CARICOM یا کاریکام) برای حل بحران کشورش پیشنهاد کرده‌اند، تعطیل کند.

 

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنرانی در میدان بولیوار در کاراکاس تاکید کرد: باید مقامات دولت و مخالفان در جهت منافع کشور پای میز مذاکره بنشینند.

 

وی خاطرنشان کرد که مخالفت با مذاکره یعنی انتخاب زور برای حل بحران کشور.

 

در حالیکه ارتش ونزوئلا از ورود کمک‌های بشردوستانه به این کشور جلوگیری کرده و گروه تماس برای حل بحران ونزوئلا خواستار برگزاری انتخابات آزاد در این کشور شده، نیکولاس مادورو از مردم خواسته برای دولت آمریکا نامه سرگشاده بفرستند.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا گفته است که مردم این کشور باید نشان دهند که از “مداخله آمریکا” در امور داخلی خود راضی نیستند و از آنان خواسته است با امضای یک نامه سرگشاده خطاب به دولت ایالات متحده، از رهبران آن کشور بخواهند “به حق حاکمیت ونزوئلا احترام بگذارند.

 

مادورو ابراز امیدواری کرده است که ۱۰ میلیون نفر این نامه را امضا کنند.

 

نیکولاس مادورو که در جمع هواداران دولت سخنرانی می‌کرد، گفت که ایالات متحده و کشورهای دیگر در نظر دارند با تسلط بر ونزوئلا، ثروت ملی این کشور را به غارت ببرند.

 

مادورو همچنین ایالات متحده و کشورهای دیگر را به خاطر تلاش برای ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم ونزوئلا محکوم کرد و گفت که هدف آنان، وخیم جلوه دادن شرایط اقتصادی مردم و بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی به نفع مخالفان است.

 

مادورو گفت که مردم ونزوئلا به کمک غذایی و دارویی نیاز ندارند.

 

رئیس‌جمهوری ونزوئلا و همسرش سیلیا فلورس به کمپین جمع آوری امضا خطاب به دونالد ترامپ به منظور درخواست برای عدم مداخله در امور کشورشان پیوستند.

 

بحران سیاسی در ونزوئلا اخیراً تشدید شده به خصوص بعد از اعلام خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی و رهبر مخالفان ونزوئلا که خودش را رئیس‌جمهوری موقت این کشور خواند و خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام شد. آمریکا نیز بلافاصله او را به رسمیت شناخت و از مادورو خواست دست به اقدام و اعمال خشونت علیه مخالفان نزند. اما مادورو خود را رئیس‌جمهوری قانونی کشورش می‌داند و رئیس مجلس ملی را عروسکی در دست آمریکا خوانده است.

ایسنا

حمایت قاطع مادورو از هر ابتکاری برای حل بحران ونزوئلا / آغاز کمپین علیه مداخله نظامی در ونزوئلا

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از نشست گروه تماس بین‌المللی برای حل و فصل بحران سیاسی ونزوئلا که قرار است در مونته‌ویدئو برگزار شود و همچنین از هرگونه ابتکارعملی برای حمایت از گفت‌وگوهای درون این کشور استقبال کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروگوئه, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کلمبیا, مکزیک, ونزوئلا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: آمریکا آماده حمله نظامی به ونزوئلا است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد: آمریکا آماده دخالت نظامی در ونزوئلا است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

هشدار شدید روسیه نسبت به دخالت نظامی در ونزوئلا

معاون وزیر امور خارجه گفت: در صورتی که نتیجه نشست تماس دربارۀ ونزوئلا به معنای فشار بیشتر بر دولت قانونی و مشروع این کشور باشد، دیگر فرصت‌ها از دست خواهد رفت و روسیه نیز حاضر به پذیرش این فشارها نیست.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکای لاتین, اورگوئه, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا