تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

مادورو: آمریکا به دنبال کشتن من و رهبران ونزوئلا است

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا طی سخنرانی در یک مراسم نظامی در این کشور هشدار داد، آمریکا در تلاش برای ترور او و دیگر سران ارشد سیاسی و نظامی ونزوئلا است.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به سفرهای رئیس سیا و یک مقام ارشد ارتش آمریکا به کلمبیا و برزیل از طرح واشنگتن برای ترور سران کاراکاس خبر داد.

 

مادورو روز جمعه در جمع سران نظامی ونزوئلا اعلام کرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نهادهای نظامی این کشور در حال برنامه ریزی برای ترور او هستند.

 

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این مراسم به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای کشتن او اشاره کرد و گفت: «آیا جو بایدن دستورات دونالد ترامپ برای کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی و کشتن ما را تایید کرد؟ بله یا نه؟ سوالم این است».

 

وی ادامه داد: «آنها چه کار کردند؟ منابع (اطلاعاتی) ما در کلمبیا به ما اطمینان دادند که آنها (آمریکایی‌ها) برای طرحی به منظور حمله به جان من و رهبران سیاسی و نظامی مهم (ونزوئلا) آماده شده‌اند».

 

نیکلاس مادورو افزود: «آیا جو بایدن رئیس‌جمهور (آمریکا) طرح ترور من و رهبران مهم سیاسی و نظامی ونزوئلا را تایید کرد؟ بله یا نه؟»

 

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این سخنرانی اعلام کرد که «کرگ فالر» رئیس مرکز فرماندهی جنوب ارتش ایالات متحده و «ویلیام برنز» رئیس سیا به منظور انجام تدارکات لازم برای طرح ترور او و دیگر رهبران ونزوئلا اخیرا به کلمبیا و برزیل سفر کردند.

 

مادورو سال ۲۰۱۹ هم یک بار از طرح ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا و فشار او به کلمبیا برای ترور او و سرنگونی دولت ونزوئلا خبر داده بود. رئیس‌جمهور ونزوئلا ان زمان گفته بود: «شکی نیست که دونالد ترامپ دستور کشتن مرا صادر کرد و به دولت کلمبیا و مافیای کلمبیایی گفته است که مرا بکشند».

 

هشدار تازه رئیس‌جمهور ونزوئلا در شرایطی مطرح شده که آمریکا از زمان دولت ترامپ تاکنون، در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناخته و ضمن توقیف دارایی‌های ونزوئلا در آمریکا و اعمال انواع تحریم‌ها، به انواع تحریم‌ها، فشارهای سیاسی و تهدید نظامی علیه نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور ادامه داده است.

مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر پایان تحریم آمریکا علیه کوبا را خواستار شد

مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر خواسته خود مبنی بر اینکه آمریکا به تحریم علیه کوبا خاتمه دهد، تکرار کرد. این تازه‌ترین سری از رای‌گیری سالانه است که تاکید دارد این اقدام دوره جنگ سرد متوقف شود.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, اوکراین, برزیل, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, کلمبیا, کوبا

همزمان با سرکوب خونین اعتراضات؛ انفجار خودرو بمب‌گذاری‌شده در پایگاهی نظامی در کلمبیا ۳۶ نفر مجروح شدند

حداقل ۳۶ تن ازجمله دو غیر نظامی در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در پایگاهی نظامی واقع در شرق کلمبیا، زخمی شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا

سکان هدایت پرو در دستان معلم روستایی و رهبر اتحادیه کارگران

سرانجام پس از یک هفته انتظار و روند طولانی شمارش آراء، در میان تنش‌ها و تقلای انتخاباتی رقیب برای ابطال انتخابات، «پدرو کاستیو» Pedro Castillo معلم روستایی و رهبر اتحادیه کارگران که از حمایت فقرای روستایی پرو برخوردار بوده و نامزد حزب چپگرای پرو، برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

ادامه

پرو, جهان, ژاپن, کارگری, معلمان, مقاله