عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

موج واکنش‌ها به تعرض پلیس اکوادور به سفارت مکزیک

حمله پلیس اکوادور به سفارت مکزیک در «کیتو» به منظور دستگیری معاون سابق رئیس‌ جمهوری این کشور که از سوی دولت مکزیک، پناهندگی سیاسی دریافت کرده بود، با موج محکومیت از سوی سیاستمداران، دولت‌ها و سازمان‌های مختلف آمریکای لاتین و جهان مواجه شده است. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، پلیس ... موج واکنش‌ها به تعرض پلیس اکوادور به سفارت مکزیک

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای لاتین, اکوادور, ایران, برزیل, بولیوی, پاراگوئه, پاناما, جهان, دومینیکن, کاستاریکا, کلمبیا, کوبا, مکزیک, همبستگی, هندوراس, ونزوئلا

کمونیست‌‌ستیزی همراه با انتقام جویی به شیلی بازگشته است

شیلی در هفته‌های اخیر افزایش نگران‌کننده‌ حمله‌های کین‌توزانهٔ رسانه‌ای علیه اعتبار حزب کمونیست را شاهد بوده است. این امر موجب شد که رئیس‌جمهور، گابریل بوریک، وادار به دفاع علنی از این حزب شود و این موضوع در سرمقاله‌ روزنامه “ال سیگلو” در روز دوشنبه ۴ مارس/ ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲مورد بحث قرار بگیرد. رویارویی و بحث ... کمونیست‌‌ستیزی همراه با انتقام جویی به شیلی بازگشته است

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, استبداد, تروریسم, دیدگاه, زنان, سازمان ملل, شیلی, فاشیسم, کارگری, کلمبیا, کمونیسم, مارکسیسم, ونزوئلا

وزیر خارجه ونزوئلا: آمریکا در طرح ترور مادورو نقش داشته است

وزیر خارجه ونزوئلا در سخنانی آمریکا را به دست‌داشتن در طرح ترور رئیس‌جمهور این کشور متهم کرد. به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، وزیر خارجه ونزوئلا در سخنانی آمریکا را به دست‌داشتن در طرح ترور رئیس‌جمهور این کشور متهم کرد. «ایوان خیل پینتو»، وزیر خارجه ونزوئلا در پاسخ به اظهارات «برایان نیکولز» دستیار وزیر ... وزیر خارجه ونزوئلا: آمریکا در طرح ترور مادورو نقش داشته است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, ونزوئلا

مادورو، ادعاهای ترامپ علیه ونزوئلا را واهی نامید

رییس‌جمهوری ونزوئلا با محکوم کردن اتهامات ترامپ و دولت وی درباره این کشور، ادعاها و رفتارخصمانه او را با مداخلات نظامی پیشین آمریکا در ویتنام و عراق مقایسه و این اتهامات را واهی و دروغین عنوان کرد.

 

به گزارش روز شنبه خبرگزاری اسپانیایی ائوروپا پرس، «نیکلاس مادورو» رییس‌جمهوری ونزوئلا روز جمعه در مراسمی در کاراکاس با اشاره به حضور دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی در ایالت فلوریدا، سخنان وی را تقلا برای جلب بخشی از اعتبار از دست رفته خود نزد مردم کشورش دانست.

 

به گزارش ایرنا؛ مادورو این سخنان را در پاسخ به ادعاهای ترامپ مبنی بر پایان دادن به «سوسیالیسم» در ونزوئلا، کوبا و آمریکا ابراز کرد. ترامپ در دیدار از ایالت کرونا زده فلوریدا، با ادعای اینکه برای ونزوئلا و دوستانمان در کوبا خواهیم جنگید، اطمینان داده بود که کوبا و ونزوئلا را کاملا تحت کنترل داریم.

 

همچنین ترامپ طی مصاحبه ای در روز جمعه با شبکه اسپانیایی زبان تِلِموندو، پس از ابراز تردید درباره حمایت از رهبری گوایدو در ونزوئلا، برای گرفتن موضع قوی و کنترل شده در این رابطه که ظاهراً در هفته های اخیر در دستور کار واشنگتن قرار گرفته، اعلام آمادگی کرد و اطمینان داد که آماده گفت و گو با نیکلاس مادورو است. ترامپ به همین مناسبت افزود: با وجود اینکه به نظر می رسد گوایدو فرد منتخب است اما ظاهراً در حال از دست دادن قدرت است.

 

از سخنان روز جمعه ترامپ استنباط می شود که دولت وی با وجود اینکه به شدت به دنبال یافتن گزینه های مناسب برای انتقال قدرت در ونزوئلاست، گوایدو را به عنوان یک گزینه ضمنی و نه قطعی برای دستیابی به تحولات مذکور در نظر گرفته است.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت و گو با شبکه تلموندو نوتیسیاس نیز گفت: اتفاقی در ونزوئلا روی خواهد داد که آمریکا تا حد زیادی پشت آن خواهد بود، اما این‌که دقیقا چه اتفاقی قرار است بیفتد را افشا نکرد.

 

ترامپ مدعی شد، به وضعیت مردم ونزوئلا توجه دارد و از هر شخصی که مردم این کشور انتخاب کنند از او به عنوان رهبر ونزوئلا حمایت خواهد کرد.

 

همچنین «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز ادعا کرده بود «ونزوئلا کشور مواد مخدر  است که با رژیم فاسد و نامشروع اداره می شود»

 

«خورخه آرّئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا نیز، در واکنش به این ادعاهای موهوم و با اشاره به  وعده پوشالی ترامپ مبنی بر جنگ بخاطر ونزوئلا و کوبا گفت: ترامپ از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۱۷، با تحریم های ظالمانه علیه کشور جزیره کارائیب و با نقض حقوق بشر، در جهت عکس رویکرد سیاسی سلف خود «باراک اوباما» در جهت ایجاد روابط نزدیک بین واشنگتن و هاوانا، عمل کرده است.

 

وی تصریح کرد: کاخ سفید در بین هجمه های سنگین خود علیه ونزوئلا، به عنوان بخشی از این حملات برنامه‌ریزی شده، این کشور آمریکای جنوبی را به قاچاق مواد مخدر متهم کرده است.

 

آمریکا با وجود گزارش سازمان ملل که ونزوئلا را به عنوان چهارمین کشور در زمینه توقیف و نابودی آزمایشگاه‌های مواد مخدر اعلام کرد، همچنان بر ادامه چنین اتهاماتی اصرار دارد.

 

هفته گذشته ارتش ونزوئلا در شامگاه هشتم جولای، هواپیمای آمریکایی حامل مواد مخدر را در حال ورود به حریم هوایی کاراکاس شناسایی و سرنگون کرد.

 

تلویزیون ونزوئلا پیش‌تر ویدیویی از اعترافات یک نظامی سابق آمریکایی منتشر کرد که در آن، این نظامی گفته بود با یک شرکت امنیتی در ایالت فلوریدا قرارداد بسته است تا گروهی از معارضان ونزوئلایی را با هدف تصرف فرودگاه کاراکاس و اسیر کردن مادورو در کلمبیا آموزش دهد.

 

مادورو  در پایان، اعلام کرد که در روزهای آتی نیروهای مسلح ملی بولیواری ونزوئلا یک رزمایش برای تحکیم حاکمیت و صلح ونزوئلا انجام خواهد داد.

 

ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا، واقع در فلوریدا، یکی از ۹ فرماندهی یکپارچه رزمی ایالات متحده آمریکا در وزارت دفاع آمریکا است. این فرماندهی موظف به ارائه برنامه‌ریزی برای رخدادهای آینده عملیات و همکاری امنیتی در آمریکای مرکزی و جنوبی،  کارائیب، آب‌های سرزمینی آن‌ها و نیروی محافظ منابع نظامی آمریکا در این مکان هاست.

وزیر دفاع ونزوئلا: مخالفان نمی توانند قدرت را در دست گیرند

وزیر دفاع ونزوئلا همزمان با دعوت مردم به شرکت در انتخابات آینده پارلمانی، به مخالفان دولت هشدار داد که آنها هرگز نخواهند توانست با وجود ارتش ضدامپریالیست، انقلابی و بولیواری قدرت سیاسی را در این کشور در دست گیرند.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, خبر, ونزوئلا

دادگاه عالی انگلیس طلاهای ونزوئلا را به نفع رهبر مخالفان مادورو مصادره کرد

دادگاه عالی انگلیس روز پنجشنبه با صدور حکمی جنجالی درباره پرونده دادخواست بانک مرکزی ونزوئلا برای استرداد ۸۰۰ میلیون پوند از طلای متعلق به خود، خوآن گوایدو رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا و صاحب این اندوخته معرفی کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, جهان, خبر, ونزوئلا