نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

ماجرای «۵سکه طلایی»که برخی سیاسیون از «بقایی» گرفتند!

ماه گذشته بود که موضوع «بست نشینی یاران احمدی نژاد» در حرم شاه عبدالعظیم، در رسانه های ایران و فضای مجازی خبرساز شد. «اسفندیار رحیم مشایی»، «حمید بقائی» و «حبیب الله خراسانی» دلیل اصلی این «بست نشینی» را به زعم خودشان، پرونده‌سازی‌های مُغرضانه و انتقام سیاسیِ «صادق لاریجانی» رئیس قوه قضائیه علیه مدیران دولت «آحمدی نژاد» می دانند.

 

به گزارش «آمدنیوز»، در پی «بست نشینی» سه تن از مسئولان دولت «احمدی نژاد» و بازتاب گسترده آن «جعفری دولت آبادی» دادستان تهران احمدی نژاد را به« وارد آوردن هجمه علیه دستگاه قضا متهم کرد.»

 

دادستان تهران در این ارتباط گفت: «برخی دوست دارند به هر طریق که شده خود را مطرح نمایند اما امروز که به کیان دستگاه قضایی حمله کرده‌اند، تاکید می‌نمایم که دستگاه قضایی در خط مقدم مبارزه با فساد بوده و همواره سعی بر این داشته‌ایم که از خط انصاف خارج نشویم، اما تسلیم فشارهای وارده از سوی عده‌ای با هدف حمایت از افراد متخلف یا جریان‌های فکری انحرافی، فرقه‌گرایی و جناحی‌گری نخواهیم شد.»

 

«جعفری دولت آبادی» خطاب به «احمدی نژاد» و «حمید بقایی» گفت: «اگر تصور کرده‌اند که با چنین هجمه‌هایی بر قوه قضاییه، قضات قلم‌ها را زمین می‌گذارند، اشتباه کرده‌اند.»

 

و اما «دادستانی تهران» یکی از اتهاماتی را که به «حمید بقایی» معاون اجرایی دولت دهم نسبت داده است: «پرداخت پاداش ها و هدایای خارج از عرف» است.

 

پس از صدور کیفرخواست علیه «بقایی» که در بند چهارم آن به مساله پرداخت پاداش ها اشاره شده، معاون اجرایی دولت دهم، در صفحه توییتر خود نوشت: « به ما تهمت می زنند پاداش ها و هدایای خارج از قانون به افراد پرداخت کرده‌ایم! این پرداخت ها و پاداش ها در همه دولت ها بوده و اتفاقا در دولت های نهم و دهم کمتر از دولت های قبلی و فعلی بود.»

 

آقای «بقایی» در ادامه توئیت خود می نویسد: «یکی از موارد پرداخت این هدایا به عزیزانی بود که در اوج تحریم ها تا پاسی از شب در جلسات مربوطه حضور داشتند و بدون دستمزد کار می کردند و این هدایا بخاطر اضافه کاری و حضور خارج از ساعات کاری و … به عزیزان پرداخت می شد.»

 

مدیر اجرایی دولت دهم می افزاید: « بعنوان نمونه در یک مورد در شب عید غدیر آقای فیروزآبادی به دکتر احمدی نژاد گفتند حالا که ما تا پاسی از شب می‌آییم و… هدیه‌ای پاداشی هم پرداخت شود، که مقرر شد پنج سکه به عزیزان پرداخت شود!»

 

«بقایی» همچنین افشا می کند: «کسانی که در آن جلسه حضور داشته و سکه طلا دریافت کردند: [محمدرضا]باهنر، حسین طائب، [حسن]فیروزآبادی، [محمدعلی] عزیزجعفری، [سید ابراهیم]رئیسی، [غلامحسین محسنی] اژه ای، [غلامرضا]مصباحی مقدم، سعید جلیلی و…بودند.»

پس از انتشار این توئیت برخی از شخصیت های نام برده شده، ادعای «بقایی» و «دریافت سکه» را کذب می خوانند!

 

«غلامرضا مصباحی مقدم» در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» به این ادعای بقایی واکنش نشان داده و گفته است: «ادعای آقای بقایی مبنی بر اینکه آقای احمدی‌نژاد در جلسه بررسی علل و عوامل تنش‌های اقتصادی به ما نفری ۵ سکه بهار آزادی داده است را تکذیب می‌کنم و این ادعا دروغ است.»

 

دفترِ «ابراهیم رئیسی» نیز با ارسال جوابیه ای به خبرگزاری «فارس» اعلام می کند: «که این موضوع ]دریافت پنج سکه تمام بهار آزادی[ کذب محض است و از اساس صحت ندارد.»

 

در ادامه این موج تکذیب‌ها دفتر فرماندهی کل سپاه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ادعای مطرح شده از جانب یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر دریافت سکه از سوی ]سرلشگر جعفری[ فرمانده کل سپاه به دلیل حضور در یک جلسه‌ کاری، مضحک و کاملا کذب است.»

 

دفتر فرمانده کل سپاه حتی در بیانیه خود تأکید کرده است: «معاونت حقوقی سپاه با طرح شکایت رسمی، این تهمت و اقدام خلاف اخلاق را دنبال خواهد کرد!»

 

«محسنی اژه ای» سخنگوی قوه‌قضاییه نیز درباره بحث مورد ادعای «حمیدبقایی» در پرداخت سکه گفت: یک آقایی گفته بود در جلسه‌ای که زمانی که بحران تحریم‌ها بوده، به مسئولان هرکدام پنج سکه دادیم و رسید نگرفتیم. دروغ محض است. در آن تاریخ‌ها و قبل و بعدش، هیچ وقت جلسه‌ای با این ترکیب برگزار نشده است.»

 

سخنگوی قوه‌قضاییه ادعا می کند: «جلساتی که برگزار شده صوت و تصویر دارد. جلسه‌ای که من، طائب، جعفری و رییسی باشیم، دروغ است و این ترکیب اصلا هیچ وقت اتفاق نیفتاده است. بله در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد زمانی که در دولت بودم در اعیاد اسلامی، واقعا سکه می‌داد؛ ربع سکه یا یک سکه و فکر کنم یک بار دو سکه هم داد.»

 

به گفته «اژه ای»: «در دولت نهم به مناسبت‌هایی آقای احمدی‌نژاد به اعضای دولت و غیر‌دولت سکه می‌داد. اگر اینها را جمع کرده و پنج تا شده، خبر ندارم اما اینکه در یک جلسه با این ترکیب سکه‌ای بدهند، دروغ است.»

 

اما پس از تکذیب مقاماتی که «بقایی» گفته به آنها سکه داده است، ذیحساب و مدیرکل امور مالی وقت نهاد ریاست جمهوری به این موضوع واکنش نشان داد.

 

«حبیب اله خراسانی» با انتشار لیستی از پرداخت سکه به مسئولینی که بقایی گفته بود، می‌نویسد: « دریافت این تعداد سکه نه فقط نافی اعتبار و منزلت اجتماعی حضرات نیست بلکه بر خصلت انصاف و جوانمردی آقایان مهر تایید می‌زند. صد البته به این عزیزان حق می‌دهم که بر اثر گذشت زمان ، مشغله کاری و شرکت در جلسات متعدد، شرایط سنی وهمچنین کم اهمیت بودن موضوع، نسبت به آن، دچار فراموشی شده باشند لذا تصویر یکی از صورت‌مجلس‌های اهدایی بعنوان نمونه ارائه می‌شود.»

تظاهرات هزاران نفری علیه نتانیاهو و فساد دولتی در خیابان‌های تل‌آویو

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، این تظاهرات در بحبوحه تلاش‌های دولت برای اجرای لایحه پیشنهادی در ممنوعیت انتشار اطلاعات درباره پرونده‌های فساد دولت برگزار شد که منتقدان می‌گویند این لایحه برای حمایت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مقابل یکسری پرونده‌های مربوط به اختلاس مطرح شده است.   معترضان در این تظاهرات که ... تظاهرات هزاران نفری علیه نتانیاهو و فساد دولتی در خیابان‌های تل‌آویو

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فساد, فلسطین

چهار روز بعد از برکناری، وزیر نفت و رئیس بزرگترین شرکت نفتی ونزوئلا بازداشت شدند

ارتش ونزوئلا روز پنجشنبه «اولوجیو دل پینو» وزیر نفت و «نلسون مارتینز» رئیس شرکت نفت PDVSA این کشور را بازداشت کرد.   نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا چهار روز پیش دل پینو و مارتینز را به اتهام فساد برکنار کرد.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، «طارق ویلیام» دادستان کل ونزوئلا به خبرنگاران گفت که این ... چهار روز بعد از برکناری، وزیر نفت و رئیس بزرگترین شرکت نفتی ونزوئلا بازداشت شدند

ادامه

جهان, خبر, ونزوئلا

معاریو فاش ساخت: فساد مالی نماینده اسرائیل در سازمان ملل

روزنامه عبری زبان معاریو عصر دوشنبه از فساد مالی دنی دانون سفیر اسرائیل در سازمان ملل پرده برداشت.   به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این منبع افزود: دانون از محل اموال دولتی به ده‌ها تن از اعضای حزب اسرائیلی لیکود در ازای حمایت‌شان از وی حقوق پرداخت می‌کرد.   معاریو می‌نویسد، دانون مبالغ هنگفتی ... معاریو فاش ساخت: فساد مالی نماینده اسرائیل در سازمان ملل

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فساد, فلسطین

قلیچداراوغلو مدارک فرار مالیاتی نزدیکان اردوغان را منتشر کرد

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه در ادامه ادعاهایش علیه رجب طیب اردوغان گفت، حلقه نزدیک به رئیس‌جمهور ترکیه از جمله برادر، پسر و مشاور اجرایی‌اش در دسامبر ۲۰۱۱ و ژانویه ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۵ میلیون دلار به یک شرکت در جزیره مان(یکی از پناهگاه‌های امن مالیاتی) منتقل کردند.   به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، ... قلیچداراوغلو مدارک فرار مالیاتی نزدیکان اردوغان را منتشر کرد

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, فساد