تظاهرات در محله الشیخ جراح علیه کوچاندن اجباری فلسطینیان

صدها تن از شهروندان فلسطینی و اهالی محله الشیخ جراح تظاهراتی را در اعتراض به تلاش‌ها برای بیرون راندن اهالی این محله از منازل خود و تحویل آنها به شهرک‌نشینان برپا کردند و نیروهای اسرائیلی به سمت برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات حمله کردند.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

مقاومت مردم ساکن منطقه، صهیونیست‌ها را وادار به تخلیه شهرک اویتار کرد

صهیونیست‌های ساکن شهرک “اویتار” در اراضی شهرک بیتا در جنوب نابلس بالاخره پس از مقاومت قهرمانانه ساکنان این منطقه مجبور به تخلیه این شهرک و ترک این منطقه شدند.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تاکید وکلای عرب بر خروج ترکیه از سوریه و محکوم کردن وجود نظامیان خارجی در عراق

«اتحادیه وکلای حقوقی عرب» بر رفع محاصره ظالمانه مردم سوریه، حفظ وحدت و تمامیت ارضی و خروج نیروهای ترکیه از این کشور و پایان دادن جنگ یمن و توقف مداخله نظامی عربستان در آن تاکید کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, صهیونیسم, عراق, فلسطین, گزارش, لبنان, لیبی, مصر, وکلا, یمن

ماجرای کوربین و تعلیق از حزب کارگر انگلیس/ دیکتاتوری بی‌رودربایستی نولیبرالیسم

حزب کارگر انگلیس در اقدامی عجیب عضویت جرمی کوربین را به دلیل نقدهای او به صهیونیست‌ها تعلیق کرد!

 

به گزارش تسنیم، درست است که انتخابات آمریکا این روزها به تیتر اول رسانه‌های دنیا تبدیل شده اما خبرهای دیگری نیز در دنیا وجود دارد که نشان می‌دهد غیر از فضای سیاسی موجود در آمریکا و تلاش صهیونیست‌ها برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رد پای آنها در بسیاری دیگر از کشورهای غربی از جمله انگلیس و فرانسه نیز به خوبی مشاهده می‌شود.

 

تصمیم رییس حزب کارگر انگلیس برای اخراج جرمی کوربین بعد از پاسخ کوربین به گزارش کمیسیون حقوق بشر و برابری انگلیس در خصوص یهودی ستیزی در این حزب اتفاق افتاد. کمیسیون حقوق بشر و برادری در این گزارش به شکایت تعدادی از منتقدان حزب کارگر اشاره کرده است که اعتقاد داشته‌اند در زمانی که جرمی کوربین ریاست این حزب را بر عهده داشته است، میزان اظهار نظرها و رفتارهای ضد یهودی در این حزب افزایش یافته است. با این حال نتیجه گیری این گزارش منجر به اخراج کوربین نشد، بلکه این واکنش او به این گزارش بود که باعث شد او را از حزبی که از ۵۵ سال پیش در آن فعالیت می‌کند، اخراج کنند.

 

در این گزارش، کوربین متهم شده بود که در زمان رهبری خود بر حزب نتوانسته اعضای آن را به گونه‌ای مدیریت کند که رفتارهای ضد یهودی نداشته باشند اما او در پاسخ بیان کرد: «یک ضد یهود هم زیاد است اما در مقیاس این مشکل، به دلایل سیاسی توسط مخالفان ما در داخل و خارج از حزب و همچنین بسیاری از رسانه‌ها به طرز چشمگیری اغراق شده است.»

 

در همان روز «کِر استارمر» رییس حزب کارگر اعلام کرد که کسی که قصد تقلیل دادن این مشکل در حزب را داشته باشد، تحمل نخواهد کرد. او اضافه کرد که حزب کارگر «استدلالی را که یهود ستیزی را تقلیل داده و یا کلاً انکار می‌کند و آن را مبالغه می‌داند تحمل نخواهد کرد.»

 

سایت خبری کانورسیشن در گزارشی بیان کرده است که استارمر بیشتر از اینکه از پاسخ کوربین به گزارش کمیسیون حقوق بشر و برابری حزب کارگر عصبانی باشد و آن را یهودی ستیزی بداند، سعی دارد با ضربه وارد کردن به شهرت و زندگی سیاسی کوربین، قدرت خود در حزب را حفظ کند. «او می‌خواهد بیان کند که می‌تواند تصمیمات سخت، و شجاعانه و غیر قابل تصوری را برای ادامه حیات سیاسی خویش و افزودن بر قدرتش در حزب بگیرد.»

 

البته کر استارمر به این فکر نکرده بود که کوربین با محکوم کردن یهودی ستیزی اعلام کند که در برابر این اقدام اعضای بلند پایه حزب مقاومت کرده و از راه قانونی اعتراض خود را به پیش می‌برد. بر این اساس کمیته اخلاقی و انضباطی حزب به این صحبت‌ها و درخواست‌ها رسیدگی می‌کند و در صورتی که اعتراض کوربین را وارد بداند، دوباره او را به حزب باز می‌گرداند.

 

نکته جالب این است که جرمی کوربین نماینده بخش چپ حزب کارگر را بر عهده داشت و تعداد این افراد بسیار بیشتر از سایر اعضای حزب است. استارمر در واقع با حمایت از اخراج کوربین، رأی بسیاری از اعضای بدنه حزب را از دست داده است و مشخص نیست در طول برگزاری جلسات رسیدگی به این اتهامات نیز بتواند آنها را قانع سازد که اخراج کوربین از حزب کارگر منطقی‌ترین اقدام ممکن بوده است. برخی از تحلیلگران سیاسی در انگلستان به این نتیجه رسیده‌اند که این کار ضربه سنگینی به اعتبار حزب وارد کرده و می‌تواند در انتخابات‌های بعدی به ضرر اعضایش تمام شود.

 

مشکل صهیونیست‌ها با کوربین

 

در سال ۲۰۱۵ و زمانی که کوربین رییس حزب کارگر شد، هجمه عظیمی از سوی مطبوعات و مسئولان اسراییل علیه او شکل گرفت. در سال ۲۰۱۷ و زمانی که ترزا می اعلام کرد انتخابات زودهنگام برپا می‌کند، احتمال می‌رفت کوربین بتواند به عنوان رهبر حزب کارگر قدرت را در دست بگیرد. در این سال نیز یسراییل کاتز وزیر امور خارجه اسراییل بیان کرد که امیدوار است کوربین برنده انتخابات نباشد. این صحبت در حالی بیان شد که برخی از رسانه‌ها گزارش دادند تعدادی از مقامات اسراییلی و لابی این رژیم در لندن اعلام کرده‌اند که هر کاری انجام می‌دهند تا او نخست وزیر انگلستان نشود.

 

اتهامات ضدیهودی که علیه کوربین مطرح شده در واقعیت هیچ مدرکی را با خود به دنبال ندارند. در واقع رسانه‌های مخالف او و همچنین لابی صهیونیستی به دنبال این بودند که افکار و عقاید ضد صهیونیستی او را با نام ضد یهودی در رسانه‌ها و افکار عمومی مردم انگلستان جا بیندازند. کوربین البته در این باره در چند مرحله با قاطعیت از حمایت خود از فلسطینیان گفته است.

 

کوربین یکی از اعضای کمپین همبستگی با فلسطین و کمپین‌های دیگری در جهت اعتراض به کشته شدن فلسطینیان در غزه است. در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ کوربین خواستار تحقیق در مورد نفوذ اسراییل در سیاست‌های بریتانیا شد. او با این حال از جنبش تحریم کالاهای اسراییلی که در انگلستان به وجود آمده بود حمایت نکرد و تنها به گفتن این مسئله کفایت کرد که باید شیوه‌ای در پیش گرفته شود که تنها کالاهایی که در شهرهک های غیرقانونی تولید می‌شوند، تحریم شوند.

 

او پیش از این در سال ۲۰۰۹ نیز بیان کرده بود که از «دوستانش» در حماس و حزب الله دعوت کرده است تا در پارلمان انگلیس حضور پیدا کنند و از حماس به عنوان سازمانی یاد کرد که به فکر مردم فلسطین است و بیان کرده بود که تروریستی اعلام کردن گروه حماس در انگلستان یک کار بسیار اشتباه تاریخی بوده است.

 

کوربین در سال ۲۰۱۸ و در سخنرانی سالانه حزبش بیان کرد در صورتی که به عنوان نخست وزیر انتخاب شود، فوراً فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت می‌شناسد و بدین ترتیب راه برای راه حل دو دولتی در منطقه را باز می‌کند. او اضافه کرد که حزب کارگر کشته شدن تعداد زیادی از فلسطینیان در نوار غزه به دست نیروهای اسراییلی را محکوم کرده و یهودی سازی اسراییل را نیز محکوم می‌کند.

 

او در سال ۲۰۱۹ نیز پیامی حمایتگرانه به اعتراض ملی فلسطینیان در لندن که با حضور عهد التمیمی برگزار شده بود فرستاد و بیان کرد که حزب کارگر، نقض فاحش حقوق بشر توسط سربازهای اسراییل را محکوم می‌کند. با این حال در هیچ کدام از صحبت‌های کوربین حتی ردی کوچک از ضد یهودی بودن مشاهده نمی‌شود و نوع رفتار اعضای اصلی حزب کارگر با او و تعلیقش از این حزب نمادی بارز از همان اقدامی است که این روزها در فرانسه دنبال می‌شود… حزب کارگر انگلیس نیز در این راه ابتکار عمل جدیدی از خود نشان داد و قدیمی‌ترین رهبر حزب کارگر را بعد از ۵۵ سال تلاش در عرصه سیاسی این کشور، بدون هیچ مدرک قانونی علیه او، از این حزب اخراج کرد.

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای گسترش اشغالگری

ایالات متحده در راستای پیشبرد طرح الحاق سرزمین‌های فلسطینی در قالب همکاری علمی با رژیم اسرائیل، به صهیونیست‌ها برای گسترش اشغالگری در کرانه باختری و بلندی‌های جولان، چراغ سبز نشان داده است.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

اعتراض ۱۶ کشور اروپایی به ادامه ساخت‌وساز اسرائیلی‌ها در کرانه باختری

سفرای ۱۶ کشور اروپایی با ارسال پیام اعتراضی به وزارت خارجه اسرائیل، تصمیم این رژیم برای ادامه ساخت و ساز برای صهیونیست‌ها در منطقه E1 واقع در کرانه باختری را نگران‌کننده خواندند.

ادامه

اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

به رغم روند رو به گسترش اعتراضات، نتانیاهو اصرار بر ماندن دارد

افزایش چشمگیر اعتراض‌ها در فلسطین اشغالی و تغییر ماهیت آن از نارضایتی اقتصادی به جنبشی برای سرنگونی نخست‌وزیر اسرائیل در حالی رقم می‌خورد که «بنیامین نتانیاهو» بدون توجه به این ناآرامی‌های اجتماعی، اصرار بر ماندن در قدرت دارد.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین