لیبی بهانه جدید جنگ افروزی؛ تهدید اوباما برای حمله به نقاط مختلف جهان به بهانه مبارزه با داعش

حضور داعش در لیبی بهانه‌ای شده تا رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اظهارات خود از امکان لشکرکشی به نقاط مختلف جهان برای مبارزه با این گروه تروریستی سخن بگوید.

به گزارش رویترز، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، تهدید کرده که نبردها علیه داعش در لیبی و هرجای دیگر که لازم باشد ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، اوباما این اظهارات را روز پنج‌شنبه در دیدار با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا ایراد کرده است.

بنابر این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا از تیم امنیت ملی خود خواسته است تا تلاش‌ها علیه داعش در لیبی و هر کشور دیگری که ممکن است محل حضور این گروه باشد ادامه یابد.

یک روز پیش‌تر اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، گفته بود که گروه داعش پایگاه‌هایی آموزشی در لیبی ایجاد کرده و در حال جذب نیروهای خارجی‌ است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی و پس از سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور پیشین آن کشور، دستخوش بحران سیاسی شده و گروه‌های مختلف شورشی مناطق این کشور را تحت کنترل دارند.

در بیانیه کاخ سفید که پس از دیدار باراک اوباما با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا، منتشر شده، آمده است: رئیس‌جمهوری آمریکا از تیم امنیت ملی خود خواسته‌است تا به تلاش‌ها برای حمایت از اقدامات ضدتروریستی علیه «داعش» در لیبی و هر کشور دیگری که این گروه ممکن است در آن حضور پیدا کند، ادامه دهند.

نگرانی‌ها در مورد افزایش حضور گروه داعش در لیبی یا برخی دیگر کشورها درحالی‌ست که این گروه طی هفته‌های گذشته بخش‌هایی از مناطق تحت کنترل خود را در عراق و سوریه از دست داده و شماری از افراد رده‌بالای آن نیز کشته شده‌اند.

روز چهارشنبه گذشته پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون، وزات دفاع آمریکا، گفته بود این کشور در حال حاضر هم «شماری کوچک از پرسنل نظامی» خود را به لیبی فرستاده تا «با گروه‌های محلی تعامل کرده و متوجه شوند دقیقا چه اتفاقی در حال افتادن است».

مهر