مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

لیبرمن: در صورت استفاده از”اس ۳۰۰”علیه جنگنده‌های ما، آن را نابود می‌کنیم/ روسیه؛ پشیمان می‌شوید

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت مدعی شد، در صورتی که سوری‌ها از سامانه‌های دفاع هوایی اس ‌۳۰۰ ساخت روسیه علیه جنگنده‌های ما استفاده کنند، اسرائیل به شدت پاسخ خواهد داد،‌ آنچه برای ما اهمیت دارد، آنست که سامانه‌های دفاعی که روس‌ها در اختیار سوریه قرار داده‌اند، علیه ما به کار نروند، در چنین صورتی ما نیز علیه این سامانه‌ها اقدام خواهیم کرد.

 

لیبرمن با اشاره به گزارش‌های مطبوعاتی دال بر درخواست تل‌آویو از مسکو برای عدم تحویل سامانه‌های اس‌ ۳۰۰ به سوریه مدعی شد، این گزارش‌ها بی‌اساس هستند.

 

وزیر جنگ اسرائیل با اشاره به اینکه ایران مشکل اسرائیل است نه روسیه گفت: سامانه‌های دفاع هوایی روسیه پیش از این نیز در سوریه وجود داشتند اما علیه نیروهای اسرائیلی به کار نرفته‌اند.

 

وی در ادامه گفت: در طول چند سال گذشته کانال‌های ارتباطی به شکل دائم برای ممانعت از بروز اتفاقاتی میان روسیه و اسرائیل در سوریه برقرار بوده‌اند هرچند که در برخی مواقع رایزنی‌ها از این طریق دشوار می‌شدند.

 

لیبرمن مدعی شد، تنها طرفی که علیه ما اقدام می‌کند، سوری‌ها هستند، زمانی که سامانه‌های دفاعی سوریه علیه ما اقدام کنند، آن را نابود می‌کنیم.

 

هشدار روسیه به اسرائیل: از حمله به اس ۳۰۰ پشیمان می‌شوید

 

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که روسیه به اسرائیل هشدار داده است که از هرگونه حمله به سامانه پدافندی موشکی اس- ۳۰۰ در خاک سوریه اجتناب کند؛ چرا که در غیر این صورت، پشیمان خواهد شد.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، مقام های دولت روسیه به اسرائیل در خصوص عواقب فاجعه بار تلاش برای حمله به سامانه موشکی اس- ۳۰۰ هشدار دادند.

 

رسانه روسی نوشت: مسائل مربوط به تحویل سلاح های اس- ۳۰۰ ‘فاواریت’ به سوریه تقریباً حل شده است.

 

شبکه تلویزیونی روسی لایف نیز اعلام کرد: وزارت دفاع روسیه می تواند از تسلیحات اس- ۳۰۰ پایگاه هوایی حمیمم روسیه در سوریه، این تسلیحات را به سوریه تحویل دهد.

 

این رسانه خاطرنشان کرد: وزارت دفاع روسیه ممکن است در طول یک ماه این تسلیحات را به سوریه تحویل دهد.

 

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نیز روز دوشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک و نظامی روس نوشت: مسکو بزودی سامانه های پدافند موشکی اس۳۰۰ را رایگان به دمشق خواهد داد.

 

کامرسانت به نقل از دو مقام نظامی-دیپلماتیک، که نام آنها را ذکر نکرد، نوشت: استقرار این تسلیحات در دمشق و مناطقی که این تسلیحات در آن قرار خواهد گرفت، سوریه را تحت پوشش دفاعی قرار می دهد.

 

روزنامه روسی به نقل از یک منبع در صنایع دفاعی روسیه افزود: دولت سوریه برای خرید سامانه های اس- ۳۰۰ پولی ندارد و روسیه نیز قصد ندارد برای این منظور وامی تخصیص دهد و بدین ترتیب تسلیحات پدافندی در چارچوب کمک های فنی- نظامی روسیه به سوریه واگذار می شود.

 

روسیه قرار بود در سال ۲۰۱۰ میلادی به سوریه موشک های اس۳۰۰ بفروشد و قرارداد این معامله نیز امضا شد اما با رایزنی های مقامات اسرائیل، سرانجام روس ها از فروش اس- ۳۰۰ به سوریه صرف نظر کرده و وجه سوری ها را به آنها پس دادند.

 

به نظر می رسد حمله موشکی اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس با وجود هشدارهای مکرر روسیه، باعث شده است روس ها در خصوص تحویل سامانه دفاعی اس- ۳۰۰ به سوریه تجدید نظر کنند.

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که کشورش دیگر هیچ تعهد اخلاقی که مانع از تحویل اس- ۳۰۰ به سوریه شود، ندارد.

ایرنا، ایسنا

لاوروف: آمریکا قصد خروج از سوریه را ندارد/ شویگو: هدف آمریکا در سوریه شکست داعش نبود

وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه گفت به‌رغم ادعاهای دونالد ترامپ، آمریکا با جدیت در حال بررسی تحکیم جایگاهش در کرانه شرقی رود فرات در سوریه است و قصد خروج از این کشور جنگ‌زده را ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

هشدار روسیه درباره تحت فشار قرار داشتن کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی!

به گزارش خبرگزاری نووستی، وزارت خارجه روسیه هشدار داد، کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی حاضر در سوریه تحت فشار آمریکا و هم‌پیمانانش هستند تا تحقیقات درباره حمله شیمیایی ادعایی به دوما در مسیر اهداف مورد نظر آنها حرکت کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

روسیه سیستم‌های اس – ۳۰۰ خود را به صورت رایگان به سوریه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک روزنامه روسی به نقل از منابع دیپلماتیک و نظامی اعلام کرد: احتمال دارد روسیه سیستم‌های اس – ۳۰۰ خود را برای سوریه رایگان تامین کند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

روسیه کودک فیلم شیمیایی ساختگی در دوما را به لاهه می‌برد

نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تصریح کرد: مسکو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا کودک فایل ویدیویی ساختگی در مورد حمله شیمیایی در دومای سوریه را به مقر این سازمان در لاهه ببرد.   الکساندر شولگین، نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در مصاحبه با شبکه روسی NTV گفت: ... روسیه کودک فیلم شیمیایی ساختگی در دوما را به لاهه می‌برد

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, هلند