نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

لیبرتی: نیروی مسلح انگلیس بر روی جرایم جنسی نظامیان سرپوش می‎گذارد

رسانه‎های انگلیس گزارش دادند که دست‎کم ۶۰ درصد از اتهامات جرایم جنسی که توسط پلیس انگلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد، طی ۲ سال گذشته گزارش نشده‎اند.

 

آماری که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در انگلیس منتشر شده، جرایمی همانند روابط جنسی با کودکان و تحت نظر گرفتن مخفیانه افراد را شامل نمی‌شد.

 

به گفته گروه حقوق بشر لیبرتی، وزارت دفاع انگلیس جرایم جنسی را به درستی و صحیح به ثبت نمی‌رساند. این در حالی است که وزارت دفاع انگلیس با اطمینان اعلام کرده که اطلاعات درست منتشر شده‎اند.

 

این گزارش پس از بازنگری رفتار نامناسب در میان نیرو‌های مسلح انگلیس منتشر شد که در بر اساس آن شمار قابل توجهی از نیرو‌های نظامی با رفتار‌هایی همانند زورگویی، تبعیض نژاد و آزار و اذیت جنسی مواجه شدند.

 

وزارت دفاع انگلیس پذیرفته است که ۳۶ درصد از توصیه‌ها برای مبارزه با این نوع از رفتار‌های مشکل زا پیگیری نشده‎اند.

 

اطلاعات مربوط به جرایم جنسی که در سیستم عدالت نظامی تحت پیگری قرار می‌گیرند توسط وزارت دفاع انگلیس در بولتن جرایم سالانه منتشر می‌شوند.

 

وزارت دفاع انگلیس در گزارشی گفته است که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در مجموع ۲۸۸ مورد تحقیق برای جرایم جنسی انجام شده است.

 

با این وجود، در ارقام اعلام شده ۵ نوع از جرایم جنسی از جمله مالکیت تصاویر مستهجن، ارتباط جنسی با کودکان و تعقیب افراد وجود نداشته است.

 

سازمان حقوق بشر لیبرتی گفته که دست ۶۰ درصد از تحقیقات مربوط به این نوع از جرایم جنسی در بولتن رسمی جرایم گزارش نشده‎اند.

 

اما یکی از اعضای سازمان حقوق بشر لیبرتی می‌گوید اطلاعات اعلام شده قابل اعتماد نیست چرا که وزارت دفاع این داده‌ها را درست و دقیق به ثبت نرسانده است.

 

این اطلاعات به جرایمی که به قانون جرایم جنسی ۲۰۰۳ مربوط می‌شده، محدود بودند.

 

در نتیجه ما اطلاعاتی از جرایم آزار و اذیت جنسی، انتشار تصاویر مستهجن برای انتقام جویی، ارتباط جنسی با کودکان و مالکیت هرزه نگاری در اختیار نداریم.

 

علاوه بر آن، یکی از افسران بازنشسته انگلیس بر این باور است که سیستم قضایی درون وزرات دفاع انگلیس فاقد انجام تحقیقات در خصوص جرایم جنسی است.

میزان

دادگاه برزیل درخواست آزادی لولا داسیلوا را رد کرد

دادگاه عالی برزیل درخواست آزادی رئیس جمهوری پیشین این کشور را در حالی رد کرد که در حال بررسی این مساله است که آیا وزیر دادگستری در احکام صادره علیه رئیس جمهوری مذکور جانبدارانه رفتار کرده است یا خیر.

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فساد

جعل اسناد در فرآیند واگذاری کارخانه قند یاسوج و احضار برخی از مدیران و متولیان در واگذاری پتروشیمی سقاوه مارگون

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از صدور کیفرخواست برای هفت متهم پرونده کارخانه قند یاسوج و همچنین درخواست استرداد این واحد صنعتی به سهامدار سابق (بانک تجارت) خبر داد.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد, قضایی

فرشاد مومنی: منافع ملی غریب‌ترین عنصر کشور شده است

استاد دانشگاه علامه اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ دلارهای دولتی و ریال‌های سوبسیدی اعطا شده به صنعت خودروسازی با هیچ رشته فعالیتی قابل مقایسه نیست، با این وجود پرسش این است که این ماجرای رانتی قیمت‌ها از تولید تا بازار چیست؟

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد, گفتگو

فساد مالی گسترده در رژیم، و تأثیر آن بر زندگی طبقهٔ کارگر فعالیت‌های دلالی، تحریم، و خروج سرمایه از کشور، منافع زحمتکشان را پایمال می‌کند!

درباره فساد مالی نهادینه در ارکان رژیم ولایت ‌فقیه گزارش‌هایی متعدد در رسانه‌های داخلی و خارجی انتشار یافته و اندیشه‌های همگانی کم‌وبیش به آن آشناست. اما تأثیر این فساد مالی بر زندگی توده‌های محروم به‌ویژه طبقه کارگر و زحمتکشان در گزارش‌های مطبوعاتی بازتابی چندان نیافته است.

ادامه

ایران, فساد, کارگری, مقاله