نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

لکه ننگی بر پیشانی مجلس: تحقیق وتفحص از شهرداری رای نیاورد

«وقتی برادر عضو کمیسیون عمران مجلس ۱۰ میلیارد تومان تراکم از شهرداری می‌گیرد انتظار بیشتری نباید داشته باشیم. این رد تحقیق و تفحص نشان می‌دهد که لابی‌های شهرداری در این مدت برای رد این تحقیق و تفحص اثرگذار و موفق بوده است.»

 

این جمله حافظی عضو شورای شهر تهران، عصاره آن چیزی است که این روزها در پشت پرده سیاست روی می‌دهد. چشم‌هایی که بنا بر منافع شخصی، سیاسی و جناحی بسته می‌شود تا راه را برای اگر نگوییم غارت ولی حیف و میل بیت‌المال باز کند.

 

با وجود همه اسناد و مدارک ارایه شده توسط برخی اعضای شورای شهر تهران و نمود مشهود بی کفایتی شهردار تهران در حل معضلات شهری، صبح امروز مجلس شورای اسلامی به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای منفی داد.

 

حافظی صبح امروز پیش از شروع آخرین جلسه شورای شهر تهران در سال ۹۵ با اشاره به رد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: «برای مجلس که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را رد کرده متاسفم و به عنوان نماینده مردم از مردم عذرخواهی می‌کنم و به شهردار تهران بابت اثرگذار بودن لابی‌هایش تبریک می‌گویم.»

 

قالیباف مرد ناکام در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اما در شهرداری تهران کامروا بوده است. چرا که میلیاردها تومان از بیت‌المالی که در دستان اوست، این قدذرت را به او می‌دهد که اهداف جناحی و سیاسی خود را پیش ببرد. برای همین پروژه‌هایی را کلید می‌زند که هیچ نفع عمومی ندارد و فقط خرج است و بی‌فایده ولی برای او وجه سیاسی و برای رفقای سابقش در سپاه قراردادهای نجومی به ارمغان می‌آرود.

 

او سه دوره با خیال راحت بر پایتخت حکومت کرد و آنقدر تراکم به دوستان فروخته تا خیالش راحت باشد که نه استیضاحی در کار باشد و نه تحقیق و تفحصی.

 

اما محمود صادقی نماینده تهران در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: «این تحقیق و تفحص سه محور دارد یکی مربوط به چگونگی تملک املاک واقع در طرح‌ها و واگذاری آنهاست، دیگری در خصوص چگونگی اجرای پروژه های مشارکتی تهران و سومین محور در خصوص نحوه تغییر کاربری‌هاست.»

 

وی افزود: «شهرداری از ابتدای این طرح تحقیق و تفحص واکنش غیر متعارفی از خود نشان داد و لابی ها و مذاکراتی را با همکاران آغاز کرد که همین امر، عزم ما را برای دنبال کردن تحقیق و تفحص راسخ تر کرد زیرا اگر مساله ای وجود نداشت شهرداری باید از این شفافیت استقبال می کرد.»

 

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران سیاسی نیست، ادامه داد: «ما به علت وکالتی که از مردم تهران داریم بر خود وظیفه دانستیم عملکرد شهرداری را شفاف سازی کنیم همچنان که در موضوع واگذاری املاک، شاهد انکار شهرداری بودیم و بعد از تهدید قوه قضائیه و دادستانی شهرداری بر اکثر موارد آن صحه گذاشت.»

 

صادقی همچنین گفت: «شهرداری تهران به عنوان نهاد مدیریت کننده کلان شهر تهران دارای حجم گسترده عملیات مالی، درآمد و هزینه است. اخبار متعددی درباره وجود تخلفات مالی احتمالی در حوزه‌های مختلف رسیده و این امر ضرورت اعمال دقیق‌تر نسبت به شهرداری تهران را نشان می‌دهد.»

 

وی با اشاره به تصویری از برخی مناطق شهر تهران که پیش از این فضای سبز بوده و اکنون تبدیل به ساختمان و برج شده گفت: «تغییر کاربری‌ها در شهر تهران به گونه‌ای است که تنفس در شهر غیر ممکن شده و بسیاری از فضاهای سبز به ساختمان تبدیل شده‌اند. در همین راستا درآمد شهرداری از محل فروش تراکم و تغییر کاربری‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته است.»

 

صادقی گفت: «مجموعه اقدامات صورت گرفته نتوانست به سوالات ما ۲۱ نماینده متقاضی تحقیق و تفحص پاسخ دهد، لذا ما در سه محور مطرح شده ابهام داریم و از نمایندگان می‌خواهیم همچنان که به چهار تحقیق و تفحص مجلس بدون حاشیه رای دادند به این تفحص هم رای بدهند.»

 

اما این رد درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری تهران توسط نمایندگان لکه ننگی بر پیشانی مجلس دهم خواهد نشاند، در حالی که هنوز ایران داغدار آتشنشان‌هایی که است کمبود امکانات داشتند، هنوز زخم خورده از ضرب‌و شتم ماموران شهرداری بر پیکر دستفروشان است و هنوز ریزش‌های مکرر دیواره‌های مترو بدن‌های کارگران را در خود مدفون می‌کند.

کلمه

پروژه دفتر رهبری برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری

اگر چه مطابق دوره های گذشته، این دوره نیز رهبری و نهادهای نزدیک به ایشان، هرگونه دخالت خود و نیروهای تحت امر در انتخابات پیش رو را نفی کردند، لیکن بنا به گزارش های رسیده به سحام، پروژه مهندسی انتخابات از ماه ها پیش در دفتر رهبری کلید خورده است.   سحام مطلع شده که طی ... پروژه دفتر رهبری برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری

ادامه

ایران, خبر, سیاسی, فساد

به‌جای حمایت از تولید, بابک زنجانی‌ها را به‌جان مملکت انداختند

از او می پرسم این دولت ستاد تسهیلات راه انداخت که به صنایع کمک شود، آیا کار مثبتی کردند؟ پاسخ می‌دهد که همه اش توخالی است؛ هیچ چیز به من تولیدکننده تعلق نگرفت؛ کلی بدهی دارم که از پسش برنمی آیم؛ من یک نمونه زنده، حی و حاضر، مقابل شما ایستاده ام و می‌گویم که ... به‌جای حمایت از تولید, بابک زنجانی‌ها را به‌جان مملکت انداختند

ادامه

اقتصادی, ایران, فساد, گزارش, مصاحبه و گفتگو

فساد در برنامه‌های کمک‌رسانی آمریکا در سوریه

آژانس‌ آمریکایی توسعه بین المللی “USAID” که وابسته به دولت است، اعلام کرد، برخی کارشکنی‌ها در زمینه فعالیت‌های انسانی آمریکا در سوریه را شناسایی کرده است.   به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، کالفاریسی بار، بازرس کل USAID در مقابل کنگره آمریکا گفت، کارشناسان این آژانس شبکه‌های متقلب‌ را شناسایی کرده‌اند که در هنگام اجرای برنامه‌های ... فساد در برنامه‌های کمک‌رسانی آمریکا در سوریه

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه, فساد

صادق حاتمی: منتظر زندان و تکفیر و اعدام دکتر زیبا کلام باشید

مصباح یزدی: “شیاطین در صدد تخریب روحانیت هستند.” !!   پاسخ تند دکتر زیبا کلام به آیت الله مصباح یزدی:   آن یکی حضرت آیت الله که کارش تجارت لاستیک است، این یکی آیت الله هم که کارش تجارت شکر است، آن یکی امام جمعه هم که با نصف زنهای شهرستان شان رابطه غیرافلاطونی داشته، ... صادق حاتمی: منتظر زندان و تکفیر و اعدام دکتر زیبا کلام باشید

ادامه

ایران, خبر, فساد