بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لوکاشنکو از کشف مراکز اطلاعاتی آمریکا در اوکراین و لهستان خبر داد

«الکساندر لوکاشنکو» که کشورش ماه‌هاست بعد از انتخابات ناآرام است و منشا آن را از خارج از بلاروس می‌داند، از کشف مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا در کی‌یف پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس امروز جمعه اعلام کرد سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در کی‌یف پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند.

 

به گزارش «اسپوتنیک»، لوکاشنکو پیشتر گفته بود کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه اوت در این کشور را سازماندهی کردند.

 

رئیس‌جمهور بلارس گفت: «همه آن‌ها [در مراکز] آمریکایی هستند، افراد باهوش، بااستعداد و توانمند.» وی افزود با این حال که معتقد است آمریکا در حال بی‌ثبات کردن کل کره زمین است، آن‌ها نخواهند توانست به بلاروس آسیب بزنند.

 

اعتراضات گسترده در بلاروس بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نهم اوت آغاز شد. لوکاشنکو در این انتخابات توانست با کسب ۸۱.۱ درصد آرا برای ششمین بار متوالی به عنوان رئیس‌جمهور بلاروس انتخاب شود. با گذشت سه ماه از آغاز ناآرامی‌ها، این اعتراضات همچنان بخصوص در روزهای یکشنبه ادامه دارد.

 

مقامات بلاروس اعلام کرده‌اند این اعتراضات از خارج از این کشور هدایت می‌شود. لوکاشنکو غرب را به دخالت مستقیم در این کشور متهم کرده و گفته آمریکا در آن دست دارد و اروپا هم از آن پیروی می‌کند.

 

او از جمهوری چک، لهستان، لیتوانی و اکراین به عنوان کشورهایی نام برده که هماهنگی ناآرامی‌ها در بلاروس را برعهده دارند.

واکسن روسی کرونا در راه آرژانتین و علاقه‌مندی مصر به خرید آن

رئیس جمهوری آرژانتین از تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن “اسپوتنیک-۵” تولید شده در روسیه طی چند ماه آینده به این کشور خبر داده و وزیر خارجه مصر نیز علاقه‌مندی کشورش به دریافت و مشارکت در تولید این واکسن را تأیید کرد.

ادامه

ارژانتین, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا, صربستان, کره جنوبی, مصر, مکزیک, هندوستان

سناتور روس: آمریکا و اتحادیه اروپا در حال فاصله گرفتن از یکدیگر هستند

سناتور روس معتقد است صرف‌نظر از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، فاصله گرفتن متقابل اتحادیه اروپا و ایالات متحده اجتناب ناپذیر بوده و این واقعیت در عرصه سیاست خارجی، روابط اقتصادی و حتی مهاجرت مشهود است.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, ایتالیا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق اروپا

روسیه: پیمان ممنوعیت جنگ‌افزارهای هسته‌ای را اجرا نمی‌کنیم

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش پیمان ممنوعیت جنگ‌افزارهای هسته‌ای را که از ماه ژانویه سال آینده به اجرا درخواهد آمد، اجرا نمی‌کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, ناتو, هلند