بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

رئیس جمهور سابق بولیوی تاکید کرده است که ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، رئیس جمهور سابق بولیوی در سخنانی تاکید کرد که ناتو در اوکراین شکست می‌خورد. «اوو مورالس»، رئیس جمهور سابق بولیوی به اسپوتنیک گفت، ناتو در اوکراین در حال شکست خوردن است. مورالس ... رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو

«لولا» در محاصره هزاران تن از هوادارانش در برابر حکم حبس مقاومت می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق برزیل همچنان در داخل مقر یکی از اتحادیه‌های کارگران صنایع فولاد در کلانشهر سائوپائلو پناه گرفته و توسط صدها تن از طرفداران مشتاقش احاطه شده است؛ اقدامی که باعث به وجود آمدن بن‌بستی شده که احتمال می‌رود تا چند روز آینده ادامه داشته باشد.

 

دو تن از منابع آگاه نسبت به این مساله گفتند مذاکرات میان معاونین لولا و پلیس فدرال برای برنامه‌ریزی تصمیم وی تا عصر روز جمعه ادامه داشته است. یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود، گفت: لولا تا پیش از روز شنبه بازداشت نخواهد شد.

 

گلیسی هافمن، رهبر حزب کارگران گفت: لولا روز شنبه در عشای ربانی که به منظور سالروز تولد همسر درگذشته‌اش در این مقر برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

 

این در حالی است که هافمن گزارشات منتشر شده را مبنی بر اینکه لولا مشغول مذاکره در رابطه با تسلیم کردن خود به پلیس است، رد کرد.

 

در همین حال پلیس فدرال در سائوپائلو نیز از گفتن اینکه آیا قصد دارند با زور لولا داسیلوا را به زندان ببرند یا خیر، امتناع کرد؛ اقدامی که احتمالا منجر به درگیری‌های شدید با طرفداران این رئیس‌جمهور سابق برزیل خواهد شد.

 

تیم حقوقی لولا داسیلوا پس از شکست در دادگاه تجدیدنظر اواخر روز جمعه در دادخواستی از دادگاه عالی برزیل خواستند تا این حکم بازداشت را لغو کند. این وکلا تاکید دارند که آنها از ارائه درخواست‌های تجدیدنظر خسته نشده‌اند و این پرونده را تلاشی برای حذف کردن لولا داسیلوا از رقابت‌های انتخاباتی که وی در آن پیشتاز است، می‌دانند.

 

صدها تن از طرفداران لولا داسیلوا از جمله کارگران، دانشجویان و فعالان خیابان منتهی به مقر این اتحادیه کارگران صنایع فولاد را پر کرده و این پرونده را یک “شکار جادوگر سیاسی” دانسته‌اند. بنر آویخته شده از ساختمان این اتحادیه چهره خندان لولا داسیلوا را در مقابل یکی از دستگاه‌های الکترونیک اخذ رای نشان داد.

 

خورخه نازارنو، رهبر این اتحادیه گفت: ما در اینجا تجمع کرده‌ایم تا نشان دهیم که کارگران در برابر حمله به دموکراسی مقاومت می‌کنند.

 

این در حالی است که لولا شخصا طی ۲۴ ساعت گذشته از زمان رسیدنش به این ساختمان برای این جمعیت سخنرانی نکرده و تنها برای دست تکان دادن به این جمعیت در مقابل پنجره حاضر شده است.

 

سرجیئو مورو، قاضی فدرال برزیل که به پرونده‌های مختلف اختلاس‌های بزرگ برزیل رسیدگی کرده و حکم حبس لولا را صادر کرده است، گفت: لولا داسیلوا نباید به صورت دست بسته به زندان برده شود و در کوریتیبا، جایی که در دادگاه حاضر شد یک سلول اختصاصی به وی داده خواهد شد.

ایسنا

دادگاه عالی برزیل به زندانی کردن لولا داسیلوا رای داد

دادگاه عالی برزیل اوایل امروز پنجشنبه، درخواست لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق این کشور برای آزاد بودن در زمان رسیدگی به درخواست تجدیدنظرش در رابطه با حکم اختلاس و فساد را رد کرد که این رای‌ احتمالا به حرفه سیاسی وی خاتمه می‌دهد و اختلافات در این کشور را عمیق‌تر می‌کند.

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, سیاسی

کارلوس آلوارادو، نامزد حزب چپگرای حاکم به‌عنوان رئیس‌جمهور کاستاریکا انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه ؛ مسئولین برگزاری انتخابات اعلام کرد، کارلوس آلوارادو نامزد حزب حاکم کاستاریکا به عنوان رئیس جمهور بعدی این کشور انتخاب شد.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, کاستاریکا

آمریکای لاتین: رو در رو با چالش‌ها

در دُور دوم انتخابات ریاست جمهوری شیلی، در ۲۶ آذرماه، “سباستیان پینرا”، بازرگان دست‌راستی (به‌نمایندگی از ائتلافِ “شیلی، بزن بریم”) با ۵۴ درصد رأی‌ها به‌پیروزی دست یافت. او توانست نامزد ائتلاف حاکم چپ میانه (اکثریت نوین) یعنی “آلخاندرو گویلیر” را شکست دهد. پس از آنکه در دُور اول انتخابات هیچ‌یک از نامزدها نتوانستند به بیش ... آمریکای لاتین: رو در رو با چالش‌ها

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شیلی, هندوراس

مقابله با مداخله واشنگتن در آمریکای لاتین، محور نشست آلبا

اجلاس رهبران گروه ائتلاف بولیواریایی برای مردم آمریکای ما ( آلبا) روز گذشته (دوشنبه) در کاراکاس در حالی آغاز شد که شرکت کنندگان در مورد مسئله تجارت منطقه ای و همچنین مداخله آمریکا در امور داخلی آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا تبادل نظر کردند.

ادامه

السالوادور, امریکا, بولیوی, جهان, خبر, کوبا, نیکاراگوئه, هندوراس, ونزوئلا