تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

لوفیگارو: هدف ترامپ هراس افکنی در خلیج فارس است

سفیر پیشین فرانسه با اشاره به افزایش تنش میان تهران و واشنگتن پس از اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به آبهای خلیج فارس، تاکید کرد که هدف رئیس جمهوری آمریکا از این گونه اقدامات هراس افکنی در منطقه است.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ‘لوفیگارو’، ‘فرانسوا نیکلولو’ در مصاحبه با این روزنامه که روز شنبه منتشر شد، گفت: در چند هفته گذشته شاهد تنگ شدن حلقه تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم از تحریم‌های سپاه گرفته، تا تحریم‌های نفتی و بخش فلزات. آمریکا در نظر دارد ایران را به زانو در آورد.

 

در واقع باید گفت که مهم ترین هدف دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از وضع اینگونه تحریم ها، این است که تهران را مجبور کند به همه خواسته های واشنگتن در خصوص برنامه هسته ای ، برنامه بالستیکی، حقوق بشر و نقش تهران در منطقه تن دهد.

 

وی در ادامه افزود: ترامپ این موضوع را به خوبی می‌داند که اگر اقدمات تنبیهی کاخ سفید علیه ایران به طول بینجامد و او نتواند به نتایج مطلوب خود برسد، در انتخابات ریاست جمهوری آینده (۲۰۲۰) با چالشی جدی روبرو خواهد شد.

 

مدتی است که در میان آمریکایی‌ها، نوعی حس ناامیدی از تحریم ها علیه ایران ایجاد شده است چرا که اعمال مجدد تحریم ها در دو نوبت ( ابتدا اوت و سپس نوامبر سال ۲۰۱۸) هیچ تاثیری بر دولت ایران نگذاشت.

 

این موضوع صحت دارد که مردم ایران بواسطه تحریم ها از نظر اقتصادی بسیار در فشار هستند اما به نظر نمی رسد که جمهوری اسلامی به خطر افتاده باشد. ایران بارها گفته است که آمادگی آن را دارد که به میز مذاکره بازگردد اما پیش از هر اقدامی، آمریکا باید از رفتار خود عذر خواهی کند و به میز مذاکره باز گردد.

 

سفیر پیشین فرانسه در ایران در ادامه افزود: از آنجایی که آمریکا در یک سال گذشته در دو نوبت ایران را تحریم کرده و این تحریم ها بی نتیجه بوده اند، ترامپ به فکر موج سوم تحریم ها افتاد که از آن جمله می‌توان به گنجاندن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریست، تشدید تحریم‌های نفتی، منع برخی معاملات در زمینه هسته ای، ممنوعیت خرید و فروش چند نوع فلز با ایران اشاره کرد.

 

همه به خوبی می‌دانند که هر یک از این تحریم های تنبیهی ترامپ علیه ایران، با مخالفت های زیادی در داخل آمریکا همراه بوده است.

 

در آخرین موج از فشارها به ایران، آمریکا کشتی هواپیمابر آبراهام لینکلن را به منطقه اعزام کرد.

 

وی همچنین درباره لغو معافیت خرید نفت ایران برای هشت کشور نیز گفت: این خبر بسیار شوک اور بود چرا که این کشورها در حال مذاکره با آمریکا برای تمدید معافیت های خود برای خرید نفت از ایران بودند. به نظر می رسد ترامپ تمام تلاش خود را به کار بسته است تا ایران را وادار به پذیرش توافقنامه‌ای دیگر کند.

ایرنا

واکنش‌ها به تهدید اخراج مهاجران افغان از ایران!

سخنان عباس عراقچی درباره احتمال اخراج مهاجران افغانستانی از ایران، با واکنش‌ دولت افغانستان مواجه شد و کابل از ایران خواست در قبال مهاجران افغانستانی مسئولانه عمل کند. سیاستمداران افغانستان هم در این باره اظهار نظر کردند.

ادامه

افغانستان, امریکا, ایران, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

روسیه با هشدار به آمریکا تحریم بخش فلزات ایران را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه ساعاتی پس از نشست شورای امنیت این کشور به ریاست ولادیمیر پوتین با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار شدید به آمریکا در خصوص اقدامات خصمانه علیه ایران، تحریم بخش فلزات ایران را به شدت محکوم کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

آسوشیتدپرس: طرح‌های آمریکا در شرق سوریه در معرض تهدید است

یک رسانه آمریکایی نوشت «نیروهای دموکراتیک سوریه» در مدیریت مناطق آزاد شده از اشغال گروه تروریستی داعش در شرق این کشور، با چالش‌هایی مواجه هستند که این امر طرح‌های همپمان‌شان، واشنگتن، را تهدید می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا