ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

لهستان هزینه‌ای معادل ۱/۵ تا ۲ میلیارد دلار را برای استقرار پایگاه نظامی در این کشور متقبل می‌شود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک سند متعلق به وزارت دفاع لهستان با موضوع “طرح پیشنهادی برای حضور نظامی دائمی آمریکا” تصریح کرده است: این طرح پیشنهادی، به وضوح این ضرورت را که یک پایگاه دائمی متعلق به یک یگان زرهی ارتش آمریکا در لهستان مستقر شود و همچنین تعهد لهستان به ارائه حمایت‌های چشمگیر از این طرح – از جمله با ایجاد تاسیسات نظامی مشترک و اجازه به تحرکات بیشتر نیروهای آمریکایی- که ممکن است به حدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار برسد، شرح میدهد.

 

در این سند تصریح شده است: آمریکا و لهستان با همکاری یکدیگر می‌توانند حتی پیوندی قدرتمندتر داشته باشند که در عین حال متضمن امنیت، ایمنی، آزادی مردمشان و نسل‌های آینده آنها شود.

 

در عین حال این سند بر آمادگی لهستان برای شریک شدن در بودجه طرح‌های دفاعی مشترک با آمریکا به منظور به صرفه‌تر کردن هزینه استقرار نیرو در لهستان برای واشنگتن تاکید کرده است.

 

وزارت دفاع لهستان عنوان کرد که استقرار این نظامیان آمریکایی این پیام را به روسیه خواهد داد که واشنگتن آماده دفاع از همپیمانانش در شرق اروپا است.

 

در این سند آمده است: حضور دائمی سربازان آمریکایی در لهستان پیامی واضح را به روسیه خواهد داد مبنی بر این که آمریکا حامی همپیمانانش در شرق اروپا است.

 

این در حالی است که ناتو از بعد از بحران سال ۲۰۱۴ اوکراین حضورش در شرق اروپا را افزایش داده است.

 

مسکو بارها معترض این روند افزایش نیروهای نظامی ناتو در این منطقه شده و گفته این وضعیت ثبات منطقه‌ای را تضعیف کرده و منجر به یک رقابت تسلیحاتی جدید می‌شود.

ایسنا

صدراعظم اتریش: آمریکا درحال تبدیل‌شدن به شریکی غیرقابل اعتماد است/ اروپا باید متحد بماند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در یک مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز گفت: آمریکا در حال تبدیل شدن به یک شریک غیرقابل اعتماد برای ما است. مهمترین مساله این است که اروپا متحد بماند.

ادامه

اتریش, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا

۸ شرکت بزرگ اروپایی مصمم به خروج از ایران شدند

با اعلام تصمیم دونالد ترامپ درباره خروج از برجام و تصمیم او مبنی بر تحریم شرکت‌های اروپایی که با شرکت‌های ایرانی همکاری می‌کنند، شرکت‌های بزرگی چون توتال، انی، زیمنس، ایرباس، آلیانتس، ساگا، دنیلی و مرسک تصمیم گرفتند از ایران خارج شوند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایتالیا, تحریم, جهان, خبر, دانمارک, غرب اروپا, فرانسه, نروژ