ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

لندن تعطیل می‌شود

ارتش انگلیس از آماده باش ۲۰ هزار نیرو در لندن همزمان با اعلام نخست‌وزیر این کشور برای تعطیلی لندن طی روزهای آتی به دلیل گسترش کروناویروس در این شهر و اعلام مرگ روزانه ۳۳ تن خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس احتمال اقدامات بیشتر و سریعتر برای کنترل گسترش کرونا ویروس در خیابان‌های شلوغ پایتخت را منتفی ندانست و گفت: یک سری اقدامات اجتماعات نظیر دورکاری و اجتناب از تجمعات عمومی، رفتن به سینما و رستوران ضروری است. تاکنون ۹۵۳ تن در لندن به کرونا ویروس مبتلا شدند که این رقم در کل انگلیس ۲ هزار و ۶۲۶ تن اعلام شده است.

 

به نوشته‌ روزنامه دیلی تلگراف بسته شدن شهرها از روز یکشنبه از لندن با ۹ میلیون جمعیت آغاز می‌شود.

 

روسای ارتش همچنین گفتند که ۲۰ هزار نیرو برای استقرار در خیابان‌های لندن، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز کلیدی به حالت آماده‌باش هستند.

 

همچنین گفته می‌شود بسیاری از افراد برای آموزش ارسال تانکرهای اکسیژن به سراسر کشور برای تامین نیاز بیمارستان‌ها آموزش می‌بینند.

 

هلی‌کوپترها نیز برای نقل و انتقال مایحتاج و لوازم پزشکی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

 

پلیس گفته است که اقدامات اجباری و لازم‌الاجرا هستند و این نیروها برای هرگونه ناآرامی عمومی به دلیل بسته شدن شهرها آماده هستند.

 

دولت انگلیس همچنین گفته است که به زودی هر انگلیسی مبلغی براساس “پایه حقوق جهانی” دریافت خواهد کرد. جانسون گفت: یک پرداخت هفتگی براساس معیارهای جهانی برای کارمندان انگلیسی در نظر گرفته شده است. بسته‌های مکمل موقت نیز از سوی دولت برای حمایت از برخی کارگران به دلیل تاثیرات اقتصادی کرونا ویروس ارائه می‌شود. اما وزارت دارایی به دنبال یک سری گزینه‌های قابل اجرا از جمله اجرای سیستم جهانی اعتباری است.

 

جانسون قول داده که از بخش خصوصی نیز حمایت کند.

 

بیش از ۵۶ هزار انگلیسی با امضای طوماری از دولت خواسته‌اند که سیستم حقوق پایه جهانی را برای پرداخت به آنها همراه با تضمین مسکن و غذا در نظر بگیرد.

 

گزارش های پیشین از گروههای مالی نشان می‌دهد که حقوق پایه جهانی چیزی حدود ۴۸ پوند در هفته تا هزار پوند برای هر فرد در ماه است.

 

دولت آمریکا نیز در نظر دارد ماهانه برای هر آمریکایی بزرگسال ماهانه یک هزار دلار بپردازد.

 

سیستم پرداخت مشابهی در غرب کنیا برای ۱۲ سال است که اجرا می‌شود و همچنین در ایتالیا و هلند نیز آزمایش شده است.

 

بیش از ۵۰۰ چهره سیاسی و آکادمیک از سراسر جهان خواستار پرداخت پایه جهانی به دلیل مبارزه با کرونا ویروس شده‌اند.

گاردین؛ انگلیس در حال فشار به آمریکا برای تسهیل تحریم‌ها علیه ایران است

یک نشریه انگلیسی با انتشار گزارشی از فشار دولت لندن بر آمریکا برای تسهیل و کاهش تحریم‌ها علیه ایران همزمان با شیوع کرونا خبر داده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, پاکستان, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوئیس, غرب اروپا

لوموند؛ هشدار به ماکرون درباره احتمال جان باختن نیم میلیون فرانسوی در اثر کرونا

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت، گزارش اخیر ارائه شده به رئیس جمهوری این کشور از احتمال افزایش آمار جانباختگان در اثر ویروس کرونا در فرانسه به حدود نیم میلیون تن در صورت عدم اتخاذ تدابیر جدی حکایت دارد.

ادامه

اسپانیا, ایتالیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, فرانسه

کرونا در انگلیس؛ اعتراض خانواده‌ها به تعطیل نکردن مدارس

همزمان با افزایش آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان، بیش از ۵۰۰ هزار شهروند انگلیس با امضای توماری مراتب اعتراض خود را به سیاست دولت بوریس جانسون برای باز نگه‌داشتن مدارس اعلام کرده و خواستار اقدام فوری دولت دراین رابطه شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا