هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

لاوروف: ناتو دنبال تسلط بر خاورمیانه است

وزیر امور خارجه روسیه از ائتلاف ناتو به دلیل “تهدید” خواندن کشورش برای امنیت یورو آتلانتیک به جای پیشنهاد گفتگو انتقاد کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در جریان اجلاس شورای وزرای امورخارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در براتیسلاوا خاطر نشان کرد: ناتو به دنبال آن است نه فقط در منطقه یورو آتلانتیک بلکه بر خاورمیانه مسلط شود.

 

او اظهار کرد: ناتو به توسعه بی‌مهابای خود ادامه داده و زیر ساخت‌های نظامی این بلوک به سرعت در حال گسترش به سمت شرق و به نزدیکی مرزهای روسیه هستند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: همچنین ما شاهد تحریک دائمی تنش‌ها و ادامه اتهام زنی به روسیه و متهم کردنش به نیات تجاوزگرانه از سمت ناتو هستیم همه این اتفاقات همزمان با رکورد زدن ناتو در زمینه افزایش بودجه‌های نظامی و تصمیم اخیر این ائتلاف از بابت موضوع افزایش بودجه‌های نظامی طی نشست اخیر خود در لندن افتادند.

 

لاوروف تاکید کرد: حقایقی که ما می‌بینیم یک وضعیت آشکار را نشان می‌دهد که ناتو خواستار تسلط یافتن هم بر حوزه یورو آتلانتیک است و چنان چه اقدامات ناتو در مناطق دیگر دنیا را از جمله خاورمیانه مد نظر بگیریم، باید بگوییم ناتو به دنبال تسلط بر خاورمیانه است.

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: کشورش برای همه تهدیدهای مطرح شده از سوی ناتو پاسخی داشته و امنیت خود را بدون آن که وارد رقابت‌ تسلیحاتی با این ائتلاف شود تضمین خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: ما پاسخی برای همه تهدیدهای ناتو و افزایش این تهدیدات به ویژه در زمانی که این ائتلاف مستقیما روسیه و چین را به عنوان اهداف این تهدیدها نام می‌برد داریم. ما می‌دانیم چطور می‌توانیم به این تهدیدها پاسخ دهیم و امنیت خود را بدون ورود به رقابت تسلیحاتی تضمین کنیم.

 

او انتقاد کرد از این که ناتو به جای پیشنهاد دادن گفت و گو به روسیه به دنبال مهار تجاوزگرانه این کشور است.

 

او یادآور شد که پیشنهاد روسیه برای کاستن از تنش‌ها در مرز خود با ناتو هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

 

در عین حال لاوروف اظهار امیدواری کرد که اجلاس موسوم به “فرمت نرماندی” در تاریخ ۹ دسامبر با حضور رهبران اوکراین ، روسیه، فرانسه و آلمان که اولین نشست خود از سال ۲۰۱۶ رقم خواهد زد باعث تقویت اجرای توافق های مینسک برای اوکراین شود.

 

لاوروف گفت: ما موضوع گفت و گو را یک اقدام اعتماد ساز مهم می‌داینم به ویژه در زمانی که تماس‌های بین ناتو و روسیه با اختلال رو به رو شده‌اند.

چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار علیه ایران را متوقف کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از آمریکا خواست سیاست غلط اعمال فشار حداکثری علیه ایران را متوقف کند و از تحمیل تحریم ها یا تهدیدهای مربوط به استقرار نیروها در خاورمیانه دست بردارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر

حضور نظامی ژاپن مستقل از آمریکا برای تضمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس

دولت ژاپن تصمیم دارد برای تضمین امنیت کشتی‌های تجارتی خود حدود ۲۷۰ ملوان به آب‌های خلیج فارس اعزام کند.   به گزارش دویچه وله؛ این اقدام ژاپن مستقل از ماموریت بین‌المللی دریایی در خلیج فارس که تحت فرماندهی آمریکا جریان دارد، صورت می‌گیرد.   ژاپن از معدود کشورهایی است که هم با ایالات متحده آمریکا ... حضور نظامی ژاپن مستقل از آمریکا برای تضمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس

ادامه

امارات, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ژاپن, شرق آسیا, عربستان سعودی

گزارش ایندیپندنت از سوءتغذیه وحشتناک کودکان یمنی

یک رسانه انگلیسی،در گزارشی با عنوان «جنگ٬ رویاهای ما را خراب کرد»، به سوءتغذیه وحشتناک و جبران‌ناپذیر کودکان یمنی در نتیجه این جنگ ویرانگر ائتلاف سعودی اماراتی پرداخت.

ادامه

امارات, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن