روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: غرب می‌خواهد بلاروس را طبق الگوهای خود ترسیم کند

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: مردم بلاروس، خود شان بدون میانجی‌گری تصمیم می‌گیرند که چطور از بحران خارج گردند.

 

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، با ابراز نظر در مورد وضعیت جاری در بلاروس گفت: مردم بلاروس خود تصمیم می‌گیرند که چطور از بحران خارج شوند.

 

وزیر خارجه روسیه همچنان گفت که غرب می‌خواهد طبق الگوهای خودش بلاروس را ترسیم کند.

 

وی گفت: عدم توانایی مذاکره شرکای غربی ما – این یک واقعیت جدی است،‌ که ما باید به آن توجه کنیم، و نه تنها ما و حالا وقتی تلاش دارند طبق الگوهای خود شان بلاروس را ترسیم کنند و میانجی‌گری خود شان را پیشنهاد می‌کنند… البته که ما مخالف هیچ تصمیمی که رهبری بلاروس در راستای مذاکره با مردم خود اتخاذ کند، نخواهیم بود، اما وقتی غرب می‌گوید که تنها میانجی‌گری با شرکت کشورهای غربی می‌تواند موثر باشد، همه به یاد دارند که در اوکراین که میانجی‌گری غرب منجر به عدم توانایی مذاکره شرکای غربی ما شد، چه اتفاق افتاد.

 

لاوروف خاطر نشان ساخت که مسکو شاهد علایم عادی‌ شدن وضعیت در بلاروس است.

 

وی گفت: من فکر می‌کنم که علایم آشکار عادی‌ شدن وضعیت بسیار و بسیار مهم است. همزمان با این، می‌دانم که همه از این موضوع خرسند نیستند و افرادی هستند که خواستار تغییر روند صلح‌آمیز و عادی به روند خشونت‌آمیز که خون را تحریک می‌کند و همه چیز را به سناریوی اوکراینی تبدیل می‌کند، وجود دارند.

 

لاوروف افزود: ما به این باوریم که نباید هیچ دستورالعمل تحمیل شود.

لوکاشنکو انگشت اتهام را به سمت ناتو نشانه رفت

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس در واکنش به وقایع اخیر در کشورش، انگشت اتهام خود را به سمت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نشانه رفت و تأکید کرد که این نهاد، از بر هم خوردن ثبات در بلاروس، حمایت آشکار نظامی می‌کند.

ادامه

بلاروس, جهان, جهان غرب, خبر, شرق اروپا, لهستان, لیتوانی, ناتو

شین‌هوا؛ تلاش پامپئو برای احیای جنگ سرد به جایی نمی‌رسد

مایک پامپئو به تازگی به دومین سفرش به اروپا ظرف یکماه پایان داد و در آنجا از هیچ تلاشی برای تحریک متحدان اروپایی آمریکا برای ورود به کمپین جنگ سرد جدید علیه چین فروگذار نکرد. اما سیاست‌های مرگبار او تاکنون با بی‌اعتنایی مواجه شده است.

ادامه

اتریش, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, ایدئولوژیک, جنگ سرد, جهان, چک, چین, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تلاش خارجی برای دخالت در امور داخلی بلاروس آشکار است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با شکست خورده دانستن تلاش برای یافتن “ردپای مسکو” در ناآرامی‌های اخیر در بلاروس، گفت: تلاش برخی کشورها برای مداخله در امور داخلی این کشور و تیره کردنروابط مسکو-مینسک کاملاً آشکار است.

ادامه

بلاروس, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا