مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

لاوروف: در صورت حمله احتمالی آمریکا در قبال دمشق متعهدیم

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای تاجیکستانی خود ادعاهای غرب درباره حمله شیمیایی در دوما را یک تبلیغات و حمله سازمان یافته علیه سوریه و روسیه خواند.

 

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: آنچه را که ما در دوما شاهد بودیم و تصاویری را که نشان دهنده هدف حمله قرار گرفتن غیرنظامیان با گازهای شیمیایی بود پیشتر نیز دیده بودیم. همه پیشتر شاهد بودیم که گروه موسوم به کلاه سفیدها چنین تصاویری را در جاهای دیگری از سوریه منتشر کردند و با آن دستاویزی برای طرح اتهامات علیه دولت سوریه و حملات به این کشور ایجاد شد.

 

لاوروف ادامه داد: همانگونه که در سخنان رئیس‌جمهور فرانسه نیز شاهد بودیم آنها می‌گویند بشار اسد این حمله را انجام داده و پوتین نیز با حمایت از او در این کار شریک است اما آنها چقدر زود به این نتیجه رسیدند که حمله شیمیایی انجام شده است! اینکه غربی‌ها می‌گویند مدارک قاطع دارند یقینا ادعایی مبالغه آمیز است. ما کارشناسانی را به این منطقه فرستاده‌ایم. کارشناسانی از سوریه و هلال احمر این کشور که مورد تایید جهانی هستند به این منطقه رفتند تا نمونه برداری و آزمایش کنند اما یقینا اکنون سخن گفتن از وقوع حمله شیمیایی زودهنگام است.

 

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به هجمه گسترده علیه روسیه با دستاویز حمله شیمیایی دوما گفت: اوضاع در سوریه به شکل خطرناکی در حال متشنج شدن است.

 

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، نظامیان روس قبلا نسبت به تحرکات گسترده در سوریه در زمینه استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای متهم کردن دمشق هشدار داده بودند. مسکو بارها گفته است که مخالفتی با انجام تحقیقات درباره ادعاهای وقوع حمله شیمیایی در سوریه ندارد.

 

او در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و سخنان ترامپ در این باره نیز گفت: ترامپ می‌گوید که به دنبال خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه است اما شواهد نشان می‌دهند که آنها به دنبال تقویت جای پای خود در این کشور هستند و می‌خواهند برای مدت طولانی در سوریه بمانند.

 

در این راستا سازمان منع تسلیحات شیمیایی امروز اعلام کرد، کمیته ویژه تحقیقات فعالیت خود را برای جمع آوری اطلاعات درباره حمله شیمیایی در دوما آغاز کرده است.

 

این سازمان نسبت به حمله احتمالی شیمیایی در هفتم آوریل در دوما ابراز نگرانی کرد.

 

لاوروف در ادامه به حمله امروز به فرودگاه تیفور اشاره کرد و اظهار داشت، حمله به فرودگاه تیفور تحولی بسیار خطرناک در وضعیت کنونی است و ائتلاف‌های نظامی باید آن را درک کنند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: روسیه در قبال دمشق در صورت وقوع حمله آمریکایی متعهد است.

 

لاوروف درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه نیز تصریح کرد، اردوغان باید یک روز به صراحت بگوید که ترکیه می‌خواهد عفرین را اشغال کند یا نه. اگر اکنون مجموعه اهداف آنها محقق شده پس آنها باید عفرین را تحت حاکمیت دولت سوریه درآورند و عفرین را بعد از پایان عملیات شاخه زیتون به دولت سوریه بازگردانند.

ایسنا

وزارت دفاع روسیه: هیچ اثری از سلاح شیمیایی در «دوما» وجود ندارد

به گزارش راشا تودی، روسیه امروزدوشنبه، اعلام کرد کارشناسان ارتش این کشور هیچ اثری از سلاح‌های شیمیایی در منطقه‌ای از سوریه که «کلاه سفید‌ها» مدعی شدند حمله شیمیایی صورت گرفته، پیدا نکردند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

سناتور روس: آمریکا دست به‌عملیات نظامی جدی در سوریه نخواهد زد

یک مقام پارلمانی روس معتقد است، برغم جار و جنجال‌های براه افتاده، آمریکایی‌ها ترسوتر از آن هستند که دست به عملیات نظامی جدی در خاک سوریه بزنند، ضمن اینکه چنین اقدامی، در واقع یک خودکشی خواهد بود.

ادامه

اسراییل, امریکا, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

دیمتری پولیانسکی: چرا انگلیس و ایالات متحده در مورد هرگونه تحقیق باید ناظر و مراقب باشند؟

سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد، استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانست و گفت: بازرسان سازمان ملل باید به منطقه بروند نه اینکه فیلم های یوتیوب را تجزیه و تحلیل کنند.

ادامه

امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

روسیه: سوریه حق پاسخگویی به حمله موشکی دارد

یوری شویتکین در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اگر چه اسمی از اسرائیل نبرد اما اظهار داشت: امروز سوریه حق دارد به پایگاه نظامی (که از آن حمله هوایی سازماندهی شده) پاسخ متقابل دهد، در صورتی که این حمله از سوی ائتلاف بوده است. من شکی در این موضوع ندارم که این حمله توسط یکی از ... روسیه: سوریه حق پاسخگویی به حمله موشکی دارد

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا