بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

لاوروف: درباره ساخت واحدهای جدید نیروگاه بوشهر گفت‌وگو کردیم

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با همتای ایرانی خود گفت: در دیدار امروز با آقای ظریف درباره ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر گفت و گو شد.

 

به گزارش ایرنا، لاوروف در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به روسیه سفر کرده است، روابط تهران – مسکو را دوستانه توصیف کرد و گفت: ما در همه زمینه ها با هم همکاری می کنیم.

 

وی افزود با ظریف در مورد برنامه های ساخت واحدهای جدید در نیروگاه هسته ای بوشهر گفتگو کردیم

 

لاوروف گفت: روسیه امیدوار است، آمریکا به برجام بازگردد و این شرطی برای اجرای برجام توسط ایران باشد.

 

وی افزود: روسیه به تلاش های خود ادامه خواهد داد، تا در آینده‌ای نزدیک ایران و آمریکا به تعهدات خود در قبال برجام بطور کامل عمل کنند.

 

او همچنین گفت روابط روسیه و ایران مستقل از “امیال” آمریکاست که تحریم‌های غیر قانونی وضع می کند.

 

لاوروف تاکید کرد: دولت ترامپ کشورهای دیگر را به نقض تعهداتشان در برجام تشویق می‌کرد. همچنین روسیه با کشورهای دیگر برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای همکاری خواهد کرد

 

لاوروف تصریح کرد نشست بعدی فرمت “آستانه” با موضوع سوریه قرار است ماه فوریه در سوچی برگزار گردد.

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مذاکرات با وزیر امور خارجه ایران گفت و گوی توام با اعتماد بود. ما روابط خوبی داریم که به اجرای توافق های بین رهبران ایران و روسیه کمک می‌کند.

 

وی با بیان اینکه بوتین و روحانی بطور منظم با یکدیگر دیدار می‌کنند، اظهار داشت :سران دو کشور درخصوص مسائل مهم منطقه ای و بین‌المللی با یکدیگر گفت و گو می‌کنند.

 

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: در دیدار امروز درباره مسائل مختلف از جمله موضوعات اقتصادی، حمل و نقل و انرژی گفت و کردیم.

 

لاوروف با انتقاد از فروش کسترده سلاح کشورهای غربی و آمریکا به کشورهای عربی خلیج فارس افزود: توجه کنیم که ۲۵ درصد سلاح های جهان به کشورهای خلیج فارس فروخته می‌شود.

 

ظریف: واکسن روسی کرونا در ایران ثبت شد

 

ظریف گفت: واکسن روسی اسپوتنیک وی روز گذشته در ایران ثبت و از سوی مقامات بهداشتی ایران تایید شد و امیدواریم بزودی بتوانیم این واکسن را هم خریداری کنیم و هم از طریق موسسات مربوطه ایران و روسیه، تولید مشترک آن را داشته باشیم.

 

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه در مسکو ساخته شده است و حرف وی (v) بعد از اسپوتنیک همان حرف اول کلمه انگلیسی victory (ویکتوری) به معنای پیروزی است.

 

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری) ساخته شده است و در ماه اوت سال ۲۰۲۰(مرداد) به ثبت رسید.

 

واکسن روسی “اسپوتنیک وی” در بیش از ۲۵ کشور ثبت می‌شود

 

یک مقام مسئول روسیه تصریح کرد که واکسن روسی “اسپوتنیک وی” برای مقابله با کرونا ظرف دو هفته آینده در بیش از ۲۵ کشور جهان ثبت خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، ” کریل دیمیتریف” رئیس “صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم” روسیه امروز در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس این مطلب را عنوان کرد.

 

وی افزود: واکسن “اسپوتنیک وی” اکنون در ۱۴ کشور ثبت شده و ظرف دو هفته آینده نیز در بیش از ۲۵ کشور جهان ثبت خواهد شد.

 

اوت گذشته روسیه اولین کشوری در جهان بود که واکسنی را برای مقابله با ویروس کرونا ثبت کرد که “اسپوتنیک وی” نامگذاری شد.

 

براساس اعلام مرکز ملی تحقیقاتی گامالیا، بیش از ۵۰ کشور جهان درخواست‌هایی را برای خرید این واکسن ارائه کرده‌اند.

 

به علاوه روسیه، واکسن “اسپوتنیک وی” پیشتر در امارات، مجارستان، بلاروس، ترکمنستان، صربستان، ونزوئلا، آرژانتین، پاراگوئه، فلسطین، بولیوی و الجزایز ثبت شده است.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه و چین سوسیالیست – بیانیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

دولت ترامپ در حال شدت بخشیدن به سیاست مقابله با توسعهٔ چین سوسیالیست است.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایدئولوژیک, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سرمایه‌داری, سوریه, سوسیالیسم, سیاسی, شرق آسیا, شمال اروپا, عراق, فقر, کره جنوبی, کره شمالی, کمونیسم, لیبی, مقاله, ویتنام, یوگوسلاوی

آیا توسعه ایراد دارد؟ جغرافیای سیاسی طرح راه ابریشم جدید (یک کمربند، یک راه)

طرح ابتکاری راه ابریشم جدید (راج) یا طرح “یک کمربند، یک راه”، در پی پیشرفت جهان است. چرا این امر برای ایالات متحده و برخی از متحدان غربی‌اش مشکل ساز شده است؟ “کیث لمب” توضیح می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استعمار, افریقا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, روسیه, ژاپن, سازمان تجارت جهانی, سرمایه‌داری, سریلانکا, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, لیبی, مقاله, نئولیبرالیسم

واکسیناسیون یک میلیون نفر در روسیه بدون هیچ خطر جانبی

الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که از زمان آغار واکسیناسیون سراسری در این کشور علیه ویروس کرونا یک میلیون نفر در مناطق مختلف روسیه واکسینه شده‌اند و تاکنون هیچ خطر جانبی در آنها مشاهده نشده است.

ادامه

ارژانتین, انگلستان, جهان, خبر