الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

لاوروف: تقابل نظامی بین دمشق و مخالفان پایان یافته

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، رویارویی نظامی بین دولت سوریه و مخالفان پایان یافته است. دو نقطه داغ تنها در سوریه مانده که ادلب و شرق فرات هستند.

 

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به شبکه العربیه اظهار کرد: در سفر اخیر به دمشق به همراه یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه به بررسی همکاری اقتصادی و نیز اوضاع سیاسی این کشور پرداختیم.

 

او اضافه کرد: تصور نمی‌کنم کسانی که با بشار اسد، رئیس‌جمهوری روسیه و مسؤولان دیگر صحبت کردند بتوانند بگویند که دولت سوریه تنها به راه حل نظامی تکیه می‌کند این واقعیت ندارد رویارویی نظامی بین دولت سوریه و مخالفان پایان یافته است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: تنها دو نقطه داغ در سوریه باقی مانده یکی ادلب و دیگری اراضی شرق فرات است.

 

لاوروف تصریح کرد: خاک ادلب تحت کنترل هیئت تحریر الشام است اما این منطقه در حال کوچک شدن است. هم‌قطاران ترکیه براساس یادداشت تفاهم با روسیه به مقابله با تروریست‌ها و جدا کردن مخالفان میانه‌رو از آنها ادامه‌ می‌دهند ما این تلاش آنها را تایید می‌کنیم هیچ عملیات نظامی بین دولت سوریه و مخالفان در این نقطه وجود ندارد.

 

او افزود: دومین نقطه داغ بخش شرقی رود فرات است به طوری‌که نظامیان فعال آمریکایی در این منطقه به طور غیرقانونی با نیروهای جدایی‌طلب فعال هستند و با کردها به طور غیرمسؤولانه بازی می‌کنند.

 

لاوروف تاکید کرد: نظامیان آمریکایی شرکت‌های نفتی آمریکا را به این منطقه آوردند و شروع به پمپاژ نفت برای اهداف خاص خود بدون احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه کردند. این مساله در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت آمده است.

 

لاوروف در این مصاحبه تاکید کرد، روسیه و ترکیه گشت زنی های مشترک در جاده ام چهار را متوقف کردند.

 

دیپلمات روس در ادامه با تاکید بر اینکه طرف ها در لیبی به دنبال سازوکار تقسیم درآمدهای نفتی هستند، گفت، خود گروه های لیبی باید درباره آتش‌بس تصمیم گیری کنند.

 

همچنین رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: ما تاکیداتی درخصوص توافقات سازش امارات و بحرین با اسرائیل دریافت کرده‌ایم مبنی بر این‌که از این توافقات علیه حقوق فلسطینی‌ها استفاده نخواهد شد.

 

او افزود: مسکو اخیرا درباره روندهای سازش بیانیه صادر کرد و روند وقایع مربوط به آن را دنبال می‌کند.

 

وزیر روسیه ادامه داد: همه بر شروط اصلی مربوط به حل درگیری‌های اسرائیل و فلسطین توافق نظر کرده‌ایم و تعداد زیادی قطعنامه از سوی شورای امنیت و مجمع عمومی صادر شده همچنین طرح صلح عربی وجود دارد که سازمان ملل تصویب کرده است.

 

او اشاره کرد: تعداد زیادی از طرف‌ها در فراهم سازی شرایط مناسب برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه و طبعا با احترام کامل به حقوق ملت فلسطین سهم داشته‌اند.

 

او تصریح کرد: این مساله تنها از طریق مذاکره مستقیم اسرائیل و فلسطین ممکن است.

 

لاوروف خواستار ازسرگیری مذاکرات در اسرع وقت شد و گفت کشورش آماده است به شکل ممکنی در این روند به عنوان طرفی از کمیته چهارجانبه و عضو دائم شورای امنیت وارد عمل شود.

 

او تاکید کرد: ما پیشرفت اخیر در توسعه روابط بین اسرائیل و امارات و بحرین را مساله واقعی می‌بینیم تاکیداتی هم از دوستان عرب دریافت کردیم مبنی بر این‌که این پیشرفت در جهت بهبود وضعیت منطقه است و هرگز علیه حقوق ملت فلسطین استفاده نخواهد شد.

 

او ادامه داد: تاخیر در اجرای طرح‌ الحاق امر خوبی است اما به تعویق انداختن آن راه حل مشکل نیست چراکه این مشکل همچنان بر قوت خود باقی است.

موافقت ترکیه با عقب‌نشینی نیروهایش از جنوب ادلب به نفع ارتش سوریه

منابع آگاه از موافقت ترکیه با عقب نشینی نیروهایش از جنوب ادلب به نفع ارتش سوریه و عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه برای تسلط بر منطقه جبل الزاویه خبر دادند.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

حملات جنگنده‌های ارتش سوریه به پایگاه‌های استراتژیک القاعده در ادلب

آسمان استان ادلب سوریه و حومه شمالی آن امروز یکشنبه، شاهد حملات جنگنده‌های ارتش سوریه به مقر و پایگاه‌های گروه مسلح “حراس الدین” در چندین محور بود.

ادامه

افغانستان, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

بیانیه مشترک وزرای خارجه تروئیکای اروپایی: به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ متعهد می‌مانیم

وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام، در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید کردند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, مذاکرات اتمی

لاوروف: “قانون سزار” امریکا بر روی شهروندان سوری و تشویق کردها به جدایی‌طلبی فاجعه‌بار است

وزیر خارجه روسیه هشدار داد، روشی که آمریکا در قبال کردهای سوریه در پیش گرفته عواقب فاجعه‌باری برای کل منطقه دارد.

ادامه

افغانستان, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, روسیه, سازمان ملل, سوریه, عراق, مصاحبه و گفتگو