هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

لاوروف: البغدادی ساخته آمریکا بود/ “معامله قرن” به تشکیل کشور فلسطین نمی‌انجامد

وزیر خارجه روسیه در سخنانی با بیان اینکه ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش ساخته خود آمریکا بود گفت که مسکو خواستار اطلاعات بیشتر درباره عملیات کشتن رهبر داعش است.

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه “روسیا ۲۴” در واکنش به کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش اظهار کرد: البغدادی زاییده تفکرات آمریکا بود. همه چیز پیروزمندانه و با غرور اعلام شد اما ارتش ما هنوز سرگرم بررسی حقایق بیشتر است و هنوز ارتش ما نمی‌تواند بسیاری از آنچه آمریکایی‌ها گفته‌اند را تایید کند.

 

لاوروف افزود: داعش پس از حمله آمریکا به عراق و کنار گذاشتن دولت این کشور و با آزادسازی افراط‌گرایان از زندان توسط آمریکایی‌ها خلق شد. بنابراین می‌توان گفت آمریکایی‌ها چیزی را نابود کردند که خودشان ایجاد کرده بودند، البته اگر واقعا نابودی در کار بوده باشد.

 

وی افزود: اگر کشته شدن رهبر داعش واقعیت داشته باشد که البته در مورد وی بارها خبر از کشته شدنش داده شده بود، به هر حال از بین بردن تروریست‌ها و از جمله بغدادی که نقش خرابکارانه‌ای در تشکیل داعش و تلاش برای ایجاد “خلافت داعش” داشت، اقدام مثبتی است.

 

وزیر خارجه روسیه درباره طرح “صلح” پیشنهادی آمریکا برای فلسطین و اسراییل موسوم به “معامله قرن” نیز عنوان کرد: با طرح معامله قرن نمی‌توان تشکیل یک کشور فلسطینی کامل را متصور شد. اسرائیل بلافاصله پس از تصویب قطعنامه سازمان ملل در سال ۱۹۴۸ تشکیل شد، اما کشور مستقل فلسطین همچنان تشکیل نشده است و به نظر می‌رسد، بسیاری از شرکای ما و پیش از همه، آمریکا نمی‌خواهد چنین کشوری تشکیل شود.

 

وی در این باره افزود: آمریکا به جای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی، به همه کشورها وعده معامله قرن را می‌دهد، که همه می‌دانند با این طرح نمی‌توان تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی را متصور شد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره توافق آنکارا و مسکو درباره شمال سوریه و کردها نیز تأکید کرد: پیش‌نویس تفاهمنامه‌ای که اخیرا توسط روسای جمهور ترکیه و روسیه امضا شد پیشروی ترکیه در سوریه و قتل و کشتار گسترده را متوقف کرد. شکی در این نیست که ما به واسطه توافقنامه‌هایی که در سوچی امضا کردیم توانستیم جلوی قتل و خونریزی گسترده را بگیریم و مسأله تقابل کردها و ترک‌ها را در چارچوب اقدامات اعتماد سازی قرار داده‌ایم.

 

لاوروف گفت: پیش نویس تفاهمنامه مذکور پس از شکست مذاکرات ترکیه و آمریکا در نتیجه آغاز عملیات “چشمه صلح” منجر به ایجاد دو منطقه بزرگ در غرب و شرق اراضی شد که نیروهای ترکیه وارد آن شدند و هم اکنون نیروهای گارد مرزی سوریه و پلیس نظامی روسیه وارد اغلب این مناطق شده‌اند.

 

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اخبار منتشر شده درباره گروه موسوم به “کلاه سفیدها”، درباره اقدامات تحریک آمیز این گروه با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه در سایه حمایت مداوم آمریکا هشدار داد.

 

وی در این باره افزود: آمریکا به حمایت خود از عناصر تحریک‌کننده موسوم به کلاه سفیدها که در مناطق تحت کنترل گروه هیئت تحریر الشام یا جبهه النصره در ادلب حضور دارند، ادامه می‌دهد. بنابراین استفاده از تسلیحات شیمیایی در هر لحظه ممکن است که رخ دهد.

 

لاوروف ادامه داد: این واقعیت که آنها به طور مستقیم در تعدادی از اقدامات تحریک آمیز مشارکت داشتند، توسط ویدیوها و یک کنفرانس مطبوعاتی که در لاهه برگزار کردیم، به اثبات رسید، کنفرانسی که در آن کودکانی که از آنها برای ساختن فیلم‌های ساختگی استفاده کرده بودند، صحبت کردند.

ایسنا

 

قلیچداراوغلو: ترکیه تنها از طریق آشتی با دمشق می‌تواند از شر تروریسم رها شود

رهبر حزب اپوزیسیون “مردم جمهوری خواه” ترکیه با اشاره به اینکه اردوغان از تجربه‌های شکست خورده‌اش در سوریه درس عبرت نمی‌گیرد تاکید کرد: ترکیه تنها از طریق آشتی با دمشق می‌تواند از شر تروریسم رها شود.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

اسد: ترامپ بهترین رئیس جمهور آمریکاست/ یک دشمن شفاف

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه ۳۱ اکتبر در گفت‌وگو با تلویزیون ملی این کشور، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالت متحده را بهترین رئیس جمهور آمریکا خواند و گفت که او فرد شفافی است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, ویدیو