شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند. به گزارش ایسنا، نشریه بیلد روز چهارشنبه گزارش داد که ... نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, اشغالگری, شمال افریقا, صهیونیسم, فلسطین, قبرس, گزارش, لبنان

لاوروف: اقدامات غرب، خاورمیانه را متشنج کرده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر کمک‌های همه جانبه کشورش به لیبی تاکید کرد و گفت که اقدامات غرب منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را متشنج کرده است.

 

به گزارش ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه در دیدار با محمد الطاهر سیاله، وزیر خارجه لیبی گفت: روسیه آماده است برای دستیابی لیبی به سازش و توافق ملی، به این کشور همه جانبه کمک کند.

 

وی افزود: طرف‌های لیبی هم‌اینک برای توقف برادرکشی و برقراری سازش ملی و بنای مشترک ساختار باثبات کشور خود، باید انتخاب تاریخی کنند.

 

لاوروف خطاب به وزیر خارجه لیبی گفت: روسیه صادقانه علاقه مند به آن است که حداکثر کمک را به لیبی برای حل مسائل مهم این کشور کند و در دیدار امروز در مورد اقدامات جامعه جهانی در حمایت از لیبی گفت‌و‌گو می‌کنیم و برای ما ارزیابی‌ها و دیدگاه‌های شما و گام‌هایی بیشتری که باید برداشته شود مهم است.

 

وزیر خارجه روسیه در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت که حمایت وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی را در مساله ارائه اطلاعات در مورد اتباع روسیه که در این کشور دستگیر می‌شوند، کسب کرد.

 

اقدامات غرب وضعیت کنونی خاورمیانه را به وجود آورده است

 

وزیر خارجه روسیه در ادامه نشست خبری گفت: وضعیت کنونی خطرناک و متشنج در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در وهله نخست بر اثر اقدامات غرب و آزمایش های ژئوپلیتیکی این کشور بوجود آمده است.

 

وی خاطرنشان کرد که غرب سعی کرد تا روندهای بهار عربی (قیام های مردمی در چند کشور عربی در ۱۰ سال پیش) را به نفع خود درآورد و از آن منفعت کسب کند.

 

لاوروف افزود: بر اثر این اقدامات، منطقه خاورمیانه ده سال از پیشرفت باز ماند و به منشاء خطرات تروریستی تبدیل شد.

 

شکست روند حل سیاسی مناقشه فلسطین و اسراییل

 

وزیر خارجه روسیه در ادامه نشست خبری گفت: روند جستجوی حل و فصل سیاسی مناقشه اسراییل و فلسطین با خطر شکست مواجه شده است.

 

وی افزود: خطر شکست حل و فصل سیاسی مناقشه فلسطین و اسراییل بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است و وضعیت بسیار جدی است. در این مساله نیز همانند موارد دیگر نیاز به نقش پیشرو و مسئولانه سازمان ملل وجود دارد تا مذاکرات مستقیم بین طرف‌های فلسطینی و اسراییلی با میانجی‌گری گروه چهار خاورمیانه ازسر گرفته شود.

 

لاوروف در ادامه گفت که نباید گفت که همه راهکارهای سیاسی برای حل مناقشات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شکست خورده است.

 

وی افزود: البته در یمن و سوریه و لیبی مشکلات باقی مانده است اما گرایش به افزایش تفاهم در مورد اهمیت راه حل‌های سیاسی کاملا آشکار است.

 

وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی نیز در جمع خبرنگاران گفت که دولت متبوع وی به توافق های بدست آمده در کنفرانس برلین برای حل مسائل لیبی پایبند است.

 

محمد الطاهر سیاله، وزیر خارجه لیبی خاطرنشان کرد: طرف روسی را از اقدامات در چارچوب گروه نظامی ۵+۵ و تصمیمات گرفته شده در چارچوب این گروه برای حل مسائل موجود مطلع کردیم و خواستار حمایت از توافق‌های بدست امده در ان ازجمله خروج نیروهای خارجی از لیبی شدیم.

 

مراکش هم به توطئه خیانت ارتجاع عرب به خلق فلسطین پیوست!

*مناسبات اسرائیل با مراکش عادی می‌شود، ایالات متحده هم اشغال‌ منطقهٔ “صحرای غربی” از سوی دولت مراکش را به‌رسمیت می‌شناسد! *شورای‌جهانی صلح، در بیانیه‌ای، “دادوستد” غیرقانونی اخیر میان اسرائیل و مراکش به‌وسیلهٔ این دو رژیم اشغالگر را محکوم کرد.

ادامه

اتحادیه عرب, اسپانیا, اسراییل, اسیا, افریقا, امارات, امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, بحرین, جهان, سودان, شمال افریقا, فرانسه, فلسطین, مراکش, مصر

تونس؛ “قصد عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نداریم”

وزارت خارجه تونس تاکید کرد، هر شایعه‌ای که در مورد تصمیم تونس جهت عادی سازی روابط با اسرائیل ترویج داده می‌شود، به هیچ وجه صحت ندارد و موضع این کشور از تحولات بین المللی تاثیر نمی‌پذیرد.

ادامه

اسراییل, تونس, جهان, خبر, شمال افریقا, فلسطین